Egyre több hűségprogram bukik el, de létezik megoldás

forrás: Prím Online, 2017. február 16. 09:37

Manapság szinte hetente új hűségprogramok látnak napvilágot: matricafüzetes, pontgyűjtős, kedvezménykártyás, kuponos, és még sorolhatnánk. Ezek többsége azonban – tisztelet a kivételnek - sajnos kidobott pénz a kereskedők számára. Hogyan kerülhető el a bukás? Mi a hűségprogramok jövője?

A Bond felmérése alapján a vásárlók által regisztrált hűségprogramok számának átlaga 2014-ről 2015-re 10,9-ről 13,3-ra nőtt, ennek ellenére a hűségprogramokban való aktív részvétel átlagszáma 7,8-ról 6,7-re csökkent. Sőt, a Cap Gemini szerint a vásárlás alapú hűségprogramok 77%-a elbukik az első két évében. 

 

Az Egyesült Államokban egyre nagyobb teret hódítanak a látogatás alapú hűségrendszerek, melyek lényege, hogy nem a levásárolt összeget, hanem az üzletekben tett látogatásokat jutalmazzák. Az egyik legelterjedtebb ilyen program, mint 270 ezer üzletben kínál jutalmakat a vásárlóknak az USA-ban. 

 

Már Magyarországon is elérhető ilyen, látogatás alapú rendszer, ami ráadásul a régi vásárlók megtartása mellett az új vásárlók elérésére is új megoldást kínál. Ez egy mobil applikáción alapuló, független marketing platform, vagyis bármilyen brand, üzletlánc vagy akár együzletes vállalkozás csatlakozhat a programba, kizárólagosság nélkül. Az app lényege, hogy a felhasználók számára érdekes kedvezményes ajánlatokat gyűjti össze, melyeket a felhasználók az üzletekben egyszerűen és gyorsan érvényesíthetnek – kupon, füzet és kártya nélkül, az okostelefonjukkal.

 

A rendszer ezen kívül a felhasználóknak automatikusan push értesítést küld a közelükben elérhető ajánlatokról, így egy-egy jó ajánlattal a lehetséges vásárlók letéríthetők a tervezett vásárlási útvonalukról és becsábíthatók az üzletekbe. Amint a vásárló belép egy partner üzletbe, a Shoployal automatikusan jutalmazza egy hűségponttal, amit nem a vásárlásáért, hanem a látogatásáért kap. Vagyis már az előtt jutalmazzuk a vásárlót, hogy ő a kasszához lépne.

 

Ami még egy nagy különbség az eddigiekhez képest, hogy ezek a hűségpontok nem költhetők el, nem válthatók be, nem nullázhatók, így nem egyenleget alkotnak, hanem hűségszintet határoznak meg. Ez által a vásárlók hosszú távú differenciálhatóságát biztosítják, mivel minden egyes vásárló besorolható a hűségszintje alapján, és annak megfelelően jutalmazható – hiszen a hűségszint visszacsatolható az ajánlati rendszerre, és más kedvezmény, promó küldhető ki annak megfelelően, hogy valaki 3-szor vagy 30-szor járt az adott üzletben.

 

Mindez azonban csak a jéghegy csúcsa, hiszen a platform ezzel párhuzamosan az üzletek számára innovatív, precedens nélküli adatszolgáltatást kínál: méri a körzetben elhaladó vásárlókat, a látogatók/elhaladók arányát, kor, nem, érdeklődési kör szerinti eloszlását, és mindez akár valós időben nyomon követhető a webes admin felületén. 

 

„A Shoployal számára az igazi értéket a nem-ek képviselik: mi ugyanis meg tudjuk mondani, hogy mi az érdeklődési köre azoknak, akik elutasítják az üzletet, így egy ügyes kampánnyal közülük is új érdeklődők, látogatók, vásárlók konvertálhatók” – mondta el Nagy István, a Shoployal magyarországi képviselője. „Ha egy üzlet körzetében egy nap 100 felhasználónk halad el, akik közül 10-en térnek be az üzletbe, a Shoployal meg tudja mondani azt, hogy mi érdekli azt a 90 embert, aki csak elhaladt az üzlet mellett. Mindehhez nem kell tíz- vagy százmilliós marketing keret, drága hardver telepítés vagy külön rendszergazda foglalkoztatása. Akár egyetlen kis üzlet is egyszerűen, gyorsan és megtérülő ráfordítással csatlakozhat a Shoployal rendszerébe, és valósíthat meg lokáció alapú marketinget ezzel a valóban 21. századi technológiával.”

 

 

A háttér:

A kiskereskedelmi üzletek részéről egyre nagyobb igény van arra, hogy megismerjék vásárlóikat: mikor és mit vásárolnak, mennyit költenek, mik a kedvenc termékeik...mindent tudni akarnak, amit csak meg lehet tudni, és napjaink kereskedelmi rendszereiből rengeteg adat összegyűjthető – de csak azokról, akik az üzletbe látogatnak és vásárolnak. 

Mit tesz, mit tehet a kereskedő az üzleten kívül? Hogyan csábíthatja be az üzletbe a vásárlókat? Erre a válasz általában egy megnyerő kirakat, szórólapok, plakátok, esetleg tévés, rádiós, internetes reklámkampány – a marketing kerettől függően. 

Ezek a megoldások azonban szinte mind rendkívül költségesek, és nagyon kevés visszajelzést adnak a sikerességről. Hiszen a vásárlók általában nem úgy térnek be az üzletekbe, hogy „én a tévéreklám miatt jöttem”, illetve a nagy reklámzajban egyre nehezebb olyan üzenettel megjelenni, ami kitűnik a többi közül, és a vásárlók ingerküszöbe is egyre magasabb.

A másik, újra és újra felmerülő kérdéskör a vásárlók megtartásának problémája. A rengeteg kupon, pontgyűjtő füzet, matricás rendszer között nehéz egyedit alkotni, illetve az sem feltétlenül jelent megoldást, ha bevezetünk egy kártyás rendszert. Hiszen minden jutalomprogram alapja a vásárló által elköltött pénz, és az ezért kapott pontokat beváltva újra kezdődik a történet a nulláról: mintha a vásárló először járna az üzletben.

 

További információk: http://shoployal.hu/home/partners

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Médiatanács elfogadta a közösségi rádióknak és tévéknek szóló négyszázmillió forintos üzemeltetési pályázatot

Négy fordulóban összesen négyszázmillió forintos támogatást nyújt majd a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsának e heti ülésén megszavazott pályázat a közösségi médiaszolgáltatók jövő évi működésének és üzemeltetésének támogatására. A grémium emellett kilenc televízió és tizenegy rádió pályázatát nyilvánította nyertesnek a műszaki fejlesztési felhíváson. A testület hozzájárult a szombathelyi Mária Rádió Savaria és a budapesti Mária Rádió hálózatba kapcsolódásához. A tanács bírságokat rótt ki a támogatási szabályok megsértése és helytelen korhatár-besorolás miatt is.

2019. november 15. 16:08

Hódít az agilis módszertan az IT után az üzleti területeken is

A vállalatok többsége már ma is az informatikai fejlesztéseknél létrejött agilis módszertan szerint szervezi a munkát – állapította meg az IFUA Horváth & Partners német nyelvterületen végzett felmérése.

2019. november 15. 14:33

Országos Gazdaságinformatikai Konferencia 2019

A 16. Országos Gazdaságinformatikai Konferencia idei előadásainak jelentős része a Fintech és mesterséges intelligencia témakörével foglalkozott. Kutatások szerint jövőre az okos városok száma világszerte eléri a 600-at, az International Data Corporation (IDC) előrejelzése alapján pedig 2022-re a világ GDP-jének több mint 60 százaléka digitális jövedelem lesz. Mindez azt jelenti, hogy újra kell tervezni a meglévő üzleti és közigazgatási modelleket. A Milton Friedman Egyetemen megrendezett szakmai fórum résztvevői magyar és nemzetközi (ír és japán) szakemberek voltak.

2019. november 15. 12:59

A Fujitsu „Gateway” ügyfélközpontja gyorsítja a digitális átalakulás terjedését

A Fujitsu közzétette terveit a digitális átalakulás terjedését gyorsító korszerű ügyfélközpontja kialakításáról az indiai Punéban. A „Fujitsu Gateway” nevet viselő központ fontos kapcsolattartási pontként szolgál a Fujitsu tökéletesen integrált modellre épülő, globális szolgáltatási képességeinek meggyőző bemutatására. 

2019. november 15. 11:45

A Nikon nagykövete az Amasonas területéről tudósít

A híres fotós és Nikon nagykövet, Sebastián Liste lenyűgöző, új fotósorozatot adott ki, amely a kolonizációnak és az erdőirtásnak a helyi foglalkoztatásra, a kereskedelemre, a közösségek áttelepítésére és a környezetre gyakorolt hatásait vizsgálja az Amazonas területén. 

2019. november 15. 10:20

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Százmillió eurót fektet be az európai mesterséges intelligencia programba a Huawei

2019. november 8. 10:07

Az Antenna Hungária megvásárolta a Telenor Magyarország 25%-át

2019. november 1. 08:32

Idén is keresik az év fiatal vezetőjét!

2019. október 22. 13:26

Újabb mérföldkő a hazai digitális oktatásban

2019. október 10. 18:44
online sportfogadás