A Vodafone-nál minden nap a nőké

A Vodafone elindította a világ legnagyobb toborzási programját a női vezetők munkaerő-piaci re-integrációjára

forrás: Prím Online, 2017. március 7. 11:21

A Vodafone Csoport a Nemzetközi Nőnap alkalmából bejelentette a 26 országot – köztük Magyarországot is - érintő ReConnect program elindulását. 

A vállalat célja, hogy olyan, már vezetői tapasztalattal rendelkező nőket integráljon vissza a munka világába, akiknek nagyvállalati karrierje több évre megszakadt, jellemzően gyermekvállalás, illetve saját- vagy családi vállalkozásban eltöltött idő miatt. A tervek szerint 3 év leforgása alatt ezer nőt érint majd a program, amely egyben a vállalat globális, a női vezetők arányának jelentős növelését célként kitűző stratégiájának is része. 

 

A Vodafone Csoport megbízásából a KPMG által frissen elvégzett gazdasági elemzés alapján világszerte 96 millió képzett, 40-54 év közötti nő karrierje tört meg egy adott ponton. Közülük 55 millióan előző munkahelyükön közép- vagy felsővezetői pozíciót töltöttek be. Ha sikerülne minden, középvezetői vagy annál magasabb szintű szakmai tapasztalattal rendelkező nőt visszaintegrálni a munka világába, összesen több mint évi 419 milliárd angol fontnyi jövedelemmel növekedne az érintett nők háztartásának bevétele, s az ily módon keletkező gazdasági tevékenység értéke elérhetné az évi 151 milliárd GBP összeget.

 

ReConnect program a tehetséges női vezetőknek

 

Egy másik, szintén a Vodafone Csoport megbízásából a GfK által a közelmúltban elvégzett felmérés keretében 5 országban 500 pályát elhagyó nőt kérdeztek a munkavállalással kapcsolatos lehetőségekről. A nők több mint 80 százaléka szerint jóval több támogatást kellene kapniuk azoknak a nőknek, akik egy hosszabb kihagyást követően vissza szeretnének térni a munka világába, főképp akkor, ha gyermeket is nevelnek. A nők több mint 60 százaléka rugalmas munkaidőre, 51 százalékuk pedig részmunkaidős pozícióra vágyik.

 

A ReConnect program keretében a Vodafone arra bátorítja a pályájukat egy időre elhagyó, korábban vezető pozíciót betöltő nőket és akár a férfiakat is, hogy bátran jelentkezzenek a ReConnect keretében meghirdetett állásokra. Tréningekkel és egyéb bevezető programokkal segíti szakmai tudásuk, készségeik felfrissítését, fejlesztését, sőt, lehetőséget biztosít arra is, hogy rugalmas, vagy részmunkaidőben dolgozzanak a vállalatnál. A Vodafone Csoport arra törekszik, hogy a közép- és felsővezetői pozíciókban a nők aránya 2020-ra 30 százalékra emelkedjen.

 

“Számomra a munka és magánélet egyensúlyának megteremtése volt a legfőbb szempont, amikor a visszatérésen gondolkoztam.  Nagyon fontosnak tartom, hogy megmaradjon a családdal töltött minőségi idő akkor is, ha vezető pozícióban dolgozom. Nos, ilyen ajánlatokkal nem nagyon találkozik az ember, így igencsak meglepődtem, de még ennél is jobban megörültem a Vodafone megkeresésének.” – mondta Práth Izabella, aki jelenleg a Vodafone Global Enterprise magyarországi értékesítési csapatának csoportvezetőjeként dolgozik. Izabella, aki több mint 15 év tapasztalattal rendelkezik a telekommunikációs szektorban, két év kihagyást követően, iker kislányai mellől tért vissza tavaly, hogy a ReConnect program tesztidőszakában vezetőként, rugalmas munkaidő beosztással dolgozzon a Vodafone Magyarországnál.

 

A Vodafone Magyarországnál jelenleg a női dolgozók aránya közel 50 százalék. A Discover friss diplomás vezető utánpótlás programban ehhez hasonló, 48 százalékos arányban vesznek részt nők.  

 

A vállalat mellett a Vodafone Magyarország Alapítvány is küzd a női esélyegyenlőség biztosításáért. Támogatja többek között a “Nyitottak vagyunk”közösségi kezdeményezés“Nőnap x 365” elnevezésű kampányát, amelynek célja, hogy új tartalommal töltse fel a Nőnapot, és ne korlátozza pusztán 24 órára. A kampányban ismert közszereplők és cégvezetők – többek közt Alexandre Froment-Curtil, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója – hívják fel a figyelmet a női esélyegyenlőség megvalósulásának jelentőségére.

 

“Szeretnénk, ha a Nőnap többről szólna, mint egy szál virág átnyújtása. Megadjuka nőknek a lehetőséget, hogy anélkül élvezhessék az anyaságot, hogy fel kellene adniuk karrierjüket.” – mondta Alexandre Froment-Curtil. “A magyar nők a törvényeknek megfelelően akár két évet is otthon tölthetnek gyermekükkel, de mindez csak akkor jelent valódi segítséget, ha nem akadályozza meg szakmai előmenetelüket. ReConnect programunk ígéret, és egyben lehetőség is a visszatérésre.”

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Online vásárlás Magyarországon

Bár vitathatatlan tény, hogy a netes vásárlás mennyivel kényelmesebbé teszi az emberek életét, a kereskedőknek mégis érdemes a jelenség mélyére nézni és az esetleges kihívásokkal megküzdeni, megoldásokat keresni. Milyen eszközöket használnak például a magyarok online vásárlás esetén? Mennyit költenek ilyenkor? Hogyan változik a vásárlói trend az év folyamán? Férfiak vagy inkább nők veszik igénybe ezt a szolgáltatást? A Picodi.com elemzői ezeknek jártak utána a tavalyi és az idei év rendelkezésre álló adatai alapján.

2019. március 21. 10:02

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

MagyarBrands díjas a Cellum

2019. március 21. 11:06

Hogyan netezzünk biztonságosan?!

2019. március 7. 12:31

Perre megy a Huawei

2019. március 7. 11:06

A Cellum biztonságos wallet platformja támogatja az új indonéz e-money rendszer, a LinkAja kialakítását

2019. március 1. 10:54
cloudappsportal.com