A Fujitsu „Identity as a Service” szolgáltatással fokozza ügyfelei biztonságát
Az „Identity as Service” teljes körű személyazonosság- és hozzáféréskezelési (Identity and Access Management, IAM) szolgáltatás EMEIA-régióbeli bevezetésével a Fujitsu növeli ügyfelei biztonságát a felhő korában, és segít a szervezeteknek határozottabban fellépni a támadókkal és a csalással szemben.
Az átfogó önkiszolgálási funkcionalitást nyújtó, és többféle hitelesítési protokollt (azon belül a biometrikus azonosítást is) támogató Fujitsu „Identity as a Service” (IDaaS) szolgáltatás gondoskodik arról, hogy csak ellenőrzött felhasználók férjenek hozzá a rendszerekhez, alkalmazásokhoz, adatokhoz és erőforrásokhoz. A sikeres finnországi kísérleti projektet követő bevezetés fontos mérföldkő abban a programban, amelynek keretében a Fujitsu folyamatosan terjeszti ki menedzselt biztonsági szolgáltatásainak portfólióját az EMEIA-régióra.
A Fujitsu IDaaS megoldása automatizált felhőalapú eszközökkel, valós időben kezeli a személyazonosságokat. A felhasználói azonosítók feldolgozása és a jogosultságok kezelése a könyvtárakkal, rendszerekkel, felhőszolgáltatásokkal és alkalmazásokkal integrált módon, nyílt, szabványos interfészek segítségével zajlik. Így skálázható, gyorsan bevezethető és teljes körű hozzáférés-szabályozási megoldás jön létre hibrid IT-környezetekhez.
A böngészőalapú szolgáltatás bármely csatlakoztatott eszközről és helyszínről lehetővé teszi a jogosultságok kezelését, létrehozását, módosítását és eltávolítását – a helyi telepítésű és a felhőalapú rendszereknél egyaránt. A Fujitsu IDaaS többféle erős hitelesítési módszert is támogat, köztük a felhasználói azonosítók és jelszók használatát, a Windows asztali gépes bejelentkezést, az egyszeres bejelentkezést (SSO), a (telefonhívásra és PIN-kódra épülő) CallSign hitelesítést és a biometrikus azonosítást. Az SSO-megoldás az SAML (Security Assertion Markup Language) szabványt és a WS-Federation (Web Services Federation Language) protokollt használja a helyben telepített és a felhőalkalmazások biztonságának megőrzéséhez és hitelesítéséhez.
A Fujitsu IDaaS segítségével a szervezetek szigorú információbiztonsági követelményeket és szabályzatokat érvényesíthetnek, valós idejű jogosultságkezeléssel, használatfigyeléssel és jelentéskészítéssel. Az igénybevétel alapján fizetendő (pay-as-you-go) szolgáltatás olyan automatizált és önkiszolgáló funkciókkal javítja a szervezeti hatékonyságot és produktivitást, amelyek csökkentik a manuális munkaigényt és az ügyfélszolgálathoz beérkező hívások számát.
„Minden számítógéphasználó több tucatnyi felhasználónévvel és jelszóval rendelkezik. Azon túl, hogy az emberek nehezen tudják számon tartani az összes jelszavukat, a szervezeteknek pedig kihívást jelent a biztonság és a használhatóság közötti egyensúly megteremtése, a gyenge biztonság komoly üzleti kockázatot is jelent. Egyre többet fordítunk a kiberbűnözők elleni védekezésre, mivel a biztonság kézben tartása üzletmenetet érintő, kritikus kérdés. A bizalom az üzletmenet folytonosságának szerves része, így a személyazonosság- és a hozzáféréskezelés is központi kérdéssé vált az állami és a magánszektorban egyaránt” – nyilatkozta Rob Norris, a Fujitsu nagyvállalati és kiberbiztonsági megoldásokért felelős EMEIA-régióbeli alelnöke.
Hogyan működik a Fujitsu IDaaS?
A Fujitsu IDaaS megoldás valós időben tárolja a jogosultságokat és a személyazonosságokat, és gondoskodik róla, hogy csak engedélyezett felhasználók férjenek hozzá a rendszerekhez és az adatokhoz. Így a korábban költséges és időigényes feladat egyszerű, olcsó és gyors folyamattá vált. Az új szolgáltatással a Fujitsu a csúcstechnológiájú személyazonosság-kezelő és hozzáférésszabályozó rendszerek és szolgáltatások fejlesztése és bevezetése terén felhalmozott több mint egy évtizedes tapasztalatát hasznosítja. Ilyen rendszer például a Finnországban működő online állampolgárazonosító és fizetési szolgáltatás, az Egyesült Királyság biometrikus határellenőrzési rendszere, vagy a Kanadai Királyi Lovas Rendőrség bűnügyi nyilvántartó rendszere.
IAM-szolgáltatáspalettája részeként a Fujitsu rendszerintegrációs, alkalmazásfejlesztési, infrastruktúrabevezetési, karbantartási szolgáltatásokat, és szolgáltatásmenedzsmentet is kínál az EMEIA-régióban. Az IAM-szolgáltatás már ma is több mint négymillió felhasználói bejelentkezést támogat havonta.
Ár és piaci bevezetés
A Fujitsu „Identity as a Service” szolgáltatás már jelenleg is elérhető az EMEIA-régióban. Ára a választott szolgáltatási és támogatási opcióktól, valamint földrajzi helytől függően változik.
Kapcsolódó cikkek
- Rivális vállalkozások állhatnak a DDoS támadások mögött
- A Kaspersky Lab legújabb jelentése rávilágít a digitális káosz következményeire
- A Check Point elemzése szerint 2016 második felében megduplázódott a zsarolóprogramok köthető támadások száma
- Dropbox linkkel támad a TorrentLocker zsarolóprogram legújabb változata
- Kellemes női hangon beszélő zsarolóvírus csal ki pénzt Android felhasználóktól
- Értékes adataink a digitális káoszban
- Fujitsu World Tour 2017: középpontban a sikeres digitális átalakulás kulcsa, a „co-creation”
- Mindenki a saját portáján: átfogó személyazonosságkezeléssel a belső károkozókkal szemben
- Ezért rossz, ha elemzik a https-forgalmat az antivírusok
- Biztonságos a telefonunk?
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb húszezer laptopot szállít a Delta Systems Kft. az iskoláknak
A tavaly őszi szállítás után idén újabb, csaknem 20 ezer laptopot kapnak Békés, Jász-Nagykun-Szolnok, Baranya és Somogy vármegye diákjai a Delta Systems Kft. közreműködésével mintegy 4 milliárd forint értékben. A Klebelsberg Központ nevében eljáró Digitális Kormányzati Ügynökség (DKÜ) a csaknem húszezer darab notebook beszerzésével kapcsolatos közbeszerzés nyerteseként nevezte meg a Delta Systems Kft. vezette konzorciumot, mellyel a négy vármegye tanulói számára biztosítják a digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeit.
Együttműködésre lép a CETIN Hungary és a Pécsi Tudományegyetem
A független, integrált távközlési infrastruktúra-szolgáltató CETIN Hungary Zrt. és a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Kara a jövőben három kiemelt területen működik együtt: a kiberbiztonsági szolgáltatások fejlesztésében, a kutatás-fejlesztési tevékenység színvonalának további emelésében, illetve az építőiparban egyre elterjedtebb és ismertebb építményinformációs modellezéssel (BIM) kapcsolatos kölcsönös tudástranszferben.
Bevállalós ötletekkel versenyeznek a Megoldások a holnapért döntősei
Kiválasztották a legjobb nyolc csapatot a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A jövő oktatása, a fenntarthatóság és a közösségfejlesztés iránt elkötelezett fiatalok megkezdhetik a felkészülést a döntőre. A következő hetekben a csapatok elképzelésük prototípusát alkothatják meg és tesztelhetik működését a mentorok közreműködésével. A diákok a szakértők segítségével készülnek a végső, májusi megmérettetésre, ahol a három legjobb csapat összesen 6 millió forint összértékű Samsung készülékkel bővítheti egyéni és oktatási intézménye eszközparkját.
A boldog gyerekekből lesznek sikeres felnőttek
Több mint 600 támogatott, 105 diploma, 606 nyelvvizsga, 246 informatikai bizonyítvány. Csak néhány eredmény, amit a 19 éve működő Csányi Alapítvány és az általa mentorált fiatalok elértek. Az alapítvány valódi sikere a számok mögött, a személyes történetekben rejlik – hangzott el Zánkán az Alapítvány által szervezett idei Életút Fesztiválon április 20-án. A kiemelkedő informatikai és idegen nyelvi képzések mellett a végzett fiatalok a megszerzett kapcsolati tőkét, a közösség erejét tartják a legfontosabbnak. Nemcsak a Csányi Alapítvány nagykorú már, hanem egyre több mentoráltból vált olyan fiatal felnőtt, akik büszkén támaszkodhatnak az alapítvány segítségével megszerzett tudás mellett egymásra, „Csányisokra” is.