A BYD megnyitotta elektromosbusz-gyárát Magyarországon
A cél 400 busz évente
A BYD a mai napon megnyitotta első európai buszgyárát Komáromban, és ez a nap a társaság szerint: „a BYD, Komárom és a magyar járműipar számára egyaránt rendkívüli jelentőséggel bír”.
A BYD a 2015-től 2018-ig tartó három éves időszak során összesen mintegy 20 millió eurót (kb. 6,2 milliárd forintot) fektet be az új létesítménybe. Jelenleg 32-en dolgoznak a gyárban, 68 százalékuk gyári munkás. A 300 fős végleges létszámot nagyrészt helyben toborzott, műszaki hátterű magyar munkavállalók alkotják majd, akik két műszakban évente 400 elektromos buszt fognak összeszerelni. Az itt gyártott buszokat a kontinentális Európa vásárlói számára fogják exportálni.
A létesítmény kezdetben városi és távolsági közlekedésre szánt elektromos buszokat fog gyártani, de a közeljövőben más termékeket is felvesznek majd a kínálatba, többek között elektromos villástargoncákat, később pedig könnyű haszongépjárműveket. A gyár öt épületből áll: egy központi irodából, egy akkumulátortesztelő és karbantartó központból, egy minőségellenőrző és vízszivárgás-tesztelő létesítményből, egy busz- és teherautó-összeszerelő csarnokból, valamint egy járműfestő üzemből.
A tervek szerint a magyarországi gyár állítja elő azon buszok alvázszerkezetét is, amit a BYD-ADL partnerkapcsolat keretében az Egyesült Királyságban, valamint a BYD nemrég bejelentett franciaországi gyárában fognak összeszerelni.
Az új gyárban 2017 végéig várhatóan mintegy 40 jármű készül el. A vállalat hivatalos neve: BYD Electric Bus and Truck Hungary Kft.
A komáromi nyitóünnepségen Isbrand Ho, a BYD Europe ügyvezető igazgatója, a VIP-vendégek, köztük a magyar kormányt képviselő Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter és más magas beosztású kormánytisztviselők jelenlétében megtartott beszédében kiemelte: „Amint Önök is látják, készen állunk a termelésre, amely hamarosan elindul, betartva a határidőt és – nagy örömömre- a tervezett költségvetést is.”
Isbrand Ho azt is elmondta, miért választotta a BYD éppen Magyarországot és ezen belül Komáromot az új gyár helyszínéül: „Elsősorban a központi elhelyezkedés, valamint az itt található nagy múltú műszaki szakértelem miatt, de az is szerepet játszott a döntésünkben, hogy a régió komoly múlttal rendelkezik a buszgyártás területén. Most a magyar kormány ismét erősíteni kívánja ezt az ágazatot és mi büszkén állunk ennek a törekvésnek az élére.”
Isbrand Ho a helyi és a központi hatóságok részéről tapasztalt szívélyes fogadtatásért is köszönetet mondott.
„Nagyon örülünk, hogy a BYD, az új gépjármű-technológia élvonalát képviselő, fontos kínai multinacionális vállalat Magyarországot választotta első saját tulajdonban lévő európai buszgyára helyszínéül, ahol 300 új munkahely fog létrejönni” – nyilatkozta Szijjártó Péter, külgazdasági és külügyminiszter az ünnepélyes megnyitón. „Ez a beruházás is jól példázza, milyen sikeresen vonzza Magyarország az ipari beruházásokat és az innovációt, és egyben igazolja a hazai járműipar nemzetközi versenyképességét.”
„Bízom benne, hogy a BYD beruházása kölcsönös előnyöket és fejlődést eredményez majd, és a lehetőségeinket közös erőfeszítéssel maradéktalanul hasznosítjuk. Ez a befektetés előmozdítja a gyártókapacitások, azon belül a járműipari kapacitások bővítése terén folytatott kétoldalú együttműködésünket” – hangsúlyozta Duan Jielong, a Kínai Népköztársaság magyarországi nagykövete.
A több mint 66 ezer négyzetméteres komplexum csupán az első a BYD Európába tervezett gyártólétesítményeinek sorában. A társaság alig két héttel ezelőtt jelentette be egy 80 ezer négyzetméteres buszgyártásra alkalmas helyszín megvásárlását a Párizstól északra fekvő Beauvais-ban.
Isbrand Ho hozzátette, hogy a BYD teljesen biztos abban, hogy szüksége van erre a kibővített buszgyártó kapacitásra. „Ennek oka egyszerű: a levegő minősége, pontosabban a rossz levegőminőség, amely a világ minden nagyvárosában megkeseríti az emberek életét. Nem múlik el hét anélkül, hogy ne jelenne meg újabb tanulmány a szennyezett levegő belélegzésének súlyos egészségügyi következményeiről és ezt a szennyezést elsősorban a dízelüzemű közúti járművek okozzák.”
„A levegőt szennyező anyagok kibocsátásáért döntően felelős városi buszok rendkívül könnyen cserélhetők elektromos buszokra a teljesen kiszámítható útvonaluknak köszönhetően. Tanulva a rossz levegőminőséggel régóta küzdő kínai nagyvárosok példájából úgy döntöttünk, hogy a városi buszok szegmensében hasznosítjuk világszínvonalú akkumulátortechnológiánkat. Távlati terveink azonban messze túlmutatnak ezen az egyszerű járműkategórián.”
„Nem véletlen, hogy a BYD elektromos buszaival működik a nulla károsanyag-kibocsátású buszok legnagyobb flottája az amszterdami Schiphol repülőtéren, és a világ legnagyobb városi elektromosbusz-flottája London utcáin” – tette hozzá Isbrand Ho.
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB több megbízást is nyert elektromos buszok töltőállomásainak szállítására
- ABB gyorstöltő technológia segíti Genf tömegközlekedését
- Az ABB elektromos autó-gyorstöltő állomásokat szállít Csehországba
- Az ABB tölti a Volvo új, kibocsátásmentes, elektromos hibrid buszait Belgiumban
- Az elektromos közlekedés lehetőségét teremtenék meg Paks térségében
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A KPMG és a Microsoft globális ESG Akadémiát indított
A „KPMG ESG Akadémia” a KPMG, a Microsoft és számos elismert egyetem együttműködésében indult el. Célja, hogy elérhetővé tegye a naprakész és nélkülözhetetlen ESG-tudást, támogassa és képezze az üzleti élet szereplőit a legváltozatosabb fenntarthatósági témákban.
Mesterséges intelligenciával harcol a Binance a tiltott piacbefolyásolás ellen
Nagy mennyiségű adat elemzésére alkalmas, mesterséges intelligenciát alkalmazó szoftvert használ a Binance a tiltott piacbefolyásolás azonosítására a kriptoszektorban. A világ legnagyobb kriptotőzsdéje más cégekkel és a hatóságokkal is együttműködik annak érdekében, hogy a gyanús szereplőket ne csak a saját platformjáról, hanem a teljes piacról el lehessen távolítani. Ugyanakkor a befektetőknek is érdemes odafigyelniük azokra a jelekre, amelyek az árakat manipuláló tevékenységekre utalnak.
Mostantól a Liberty irodaházban működik az eMAG hazai központja
2023 nyarának végén az eMAG Magyarország új székházba, a Wing Zrt. által fejlesztett Liberty irodaház déli szárnyába költözött a Könyves Kálmán körúton. A legnagyobb magyar e-kereskedő* a 40 ezer négyzetméter alapterületű irodaház harmadik és negyedik emeletét, mintegy 3800 négyzetméternyi irodaterületet bérel. Ide tette át székhelyét a cégcsoport két másik brandje, a Sameday futárszolgálat és a felújított okostelefonok piactereként működő Rejoy.hu is.
Stratégiai megállapodást írt alá a Corvinus és az ExxonMobil
A piacvezető magyar gazdasági egyetem és az energiaipari cég magyarországi leányvállalata együttműködésének fő célja, hogy a kölcsönös fejlődés érdekében szorosabbra fűzzék az oktatás-kutatás, valamint a gazdasági szféra kapcsolatát.