A gyártószektor optimista a digitális átalakulást illetően
A Fujitsu megbízásából nemrég végzett vizsgálatban részt vevő vezetők közel kétharmada (62%) úgy nyilatkozott, hogy a digitális átalakulást tartja a gyártószektor előtt álló legnagyobb kihívásnak.
A megkérdezettek több mint háromnegyede (77%) kulcsfontosságúnak ítéli a technológiát vállalata jövőbeni sikere szempontjából, és ugyanennyien gondolják azt, hogy szervezetüknek gyorsabban kellene haladnia ahhoz, hogy releváns maradjon a digitális világban.
A Fujitsu tanulmánya megerősíti, hogy az erőteljes digitalizáció széles körű hatást gyakorol számos iparágra, és a közép- és nagyvállalatok vezérigazgató-helyettesi szintű döntéshozói egyetértenek abban, hogy ez alapjaiban újraírja szervezetük működésének szabályait. A gyártószektor a legoptimistábbak közé tartozik: a válaszadók több mint kétharmada (69%) „lelkes vagy izgatott” a digitális átalakulással kapcsolatban, és 80% pozitív erőnek tartja a digitalizációt vállalata és a szektor egésze szempontjából. A vizsgálatban részt vevő 250 gyártóipari vezető közül szinte mindenki (98%) azt mondta, hogy szervezete már érzékeli a digitális átalakulás hatását, és 92% már tett lépéseket annak érdekében, hogy a lehető legtöbbet hozza ki az újonnan megnyíló lehetőségekből.
A Fujitsu tanulmányából kiderül, hogy a gyártószektor vezetői az üzleti működés és a folyamatok átalakulása kapcsán látják a legnagyobb lehetőségeket. 55%-uk az „innovációs beruházásokat” nevezte meg a jövőbeni siker kulcsaként, és több mint háromnegyedük (77%) szerint a technológia központi szerepet játszik szervezete boldogulásában.
Ami a szemléletet illeti, a gyártóvállalatok pragmatikusak, és a nem becsülik túl képességeiket a megfelelő technológia önálló bevezetése terén: 71% úgy érzi, hogy a technológiai szakemberekkel folytatott együttműködés létfontosságú a jövőbeni siker szempontjából. A más szervezetekkel folytatott „co-creation” jellegű együttműködésnek is központi szerepet szánnak a digitális átalakulásban. A legkorábban reagálók már el is indultak ezen az úton: 36% kiemelt figyelmet fordít a partnerkapcsolatok kiépítésére.
A digitalizációhoz kapcsolódó lehetőségek és kihívások megismerésével a gyártóvállalatok egyre magabiztosabbá válnak. A válaszadók több mint fele (54%) számolt be arról, hogy ma magabiztosabb a helyes döntések meghozatalát illetően e téren, mint két évvel ezelőtt. Ugyanennyien azonban azt is beismerték, hogy a digitális átalakulás megnehezíti a hosszú távú döntést.
A Fujitsu tanulmánya megállapította, hogy a gyártószektorbeli szakemberek ettől eltekintve is kellően magabiztosak a digitalizáció terén. 69% szerint iparága élen jár a digitális átalakulásban, míg 63% saját vállalatának is élvonalbeli pozíciót tulajdonít ezen a területen. 56% véli úgy, hogy országa digitalizációs törekvései másoknak is példaként szolgálhatnak. Ennek alapján a gyártószektor képviselői bíznak meg a leginkább saját vezetőségükben – egyedül a pénzügyi szolgáltatószektorban volt ennél magasabb az arány.
„A gyártóvállalatok egyértelműen bíznak abban, hogy a digitalizáció pozitív változást hoz működésükbe, sokan tartják magukat e terület éllovasainak. A gyártóipari vezetők szerint egyértelműen a technológia és az innováció a siker kulcsa, ugyanakkor nem becsülik túl a saját képességeiket. Pontosan tisztában vannak azzal, hogy a digitális környezetben való sikeres versenyzés plusz erőfeszítést igényel, és olyan stratégiai partnerkapcsolatok kiépítésére kell törekedniük, amelyek keretében másokkal együttműködve vezényelhetik le a digitális átalakulást. Izgalmas időszak ez a gyártószektorban, ahol a digitalizáció mindenütt befolyásolja és átalakítja a működést. Az új, digitális világban is sikerre törő cégeknek a jövőben gyorsabban kell haladniuk, ha lépést szeretnének tartani az iparággal szemben támasztott elvárásokkal” – nyilatkozta Christof Schleidt, a Fujitsu üzletfejlesztésért és digitális átalakulásért felelős igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- SMART 2017: munkaerőhiány tombolhat a digitális iparágakban
- A legfrissebb digitális trendeket járta körbe a SMART 2017 konferencia
- A Microsoft első embere Budapesten
- A pénzügyi vállalkozások akár 300 milliós veszteséggel is szembesülhetnek egy kibertámadás során
- Európa középpiaca idén változásokat vár a munka világában
- Megérkezett minden idők legkisebb Fujitsu PRIMERGY szervere
- Az elavult technológia fogja vissza az európai állami szektor digitalizációját
- Közel 200.000 hazai e-sport játékos – az e-sportról számokban
- A Fujitsu virtuális valóságra felkészített CELSIUS munkaállomásaival élmény dolgozni
- Korszakhatárhoz érkeztek a magyarországi nagyvállalatok egy friss Microsoft-IVSZ kutatás alapján
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Jövőbe mutató adatvizualizációs megoldások az SAP és az IFUA Horváth versenyén
Kihirdették az SAP Hungary és az IFUA Horváth adatvizualizációs versenyének nyerteseit. Ötven csapat mérte össze tudását az egyetemi és vállalati szférából. A versenyzőknek az SAP új döntéstámogató eszköze, az SAP Analytics Cloud (SAC) segítségével kellett a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által biztosított adatokból látványos és lényeges összefüggéseket bemutató adatelemzéseket készíteniük és prezentálniuk.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.