Óradíjat is fizethetünk a robotok munkavégzéséért

forrás: Prím Online, 2017. április 15. 09:21

Vajon milyen lenne, ha egy vállalatnak ugyanazt az árat kellene megfizetnie az automatizálásért, mint amit egy ideiglenes alkalmazottnak teljesít? Mi történne, ha csak a munkaórák számát kellene megtérítenie, induló és egyéb fix költségek nélkül?

Mai hiperkompetitív, globális világunkban minden gyártó - a minőség fenntartása mellett - növelni szeretné teljesítményét, mindezt változatlan hatékonysággal párosítva. Az automatizálás választ nyújthat e kihívásra, azonban a legtöbb vállalat nem él ennek lehetőségével, különösen a kis- és középvállalkozások. Az okok, kifogások sokfélék; a költségek magasba szökésétől való félelem gyakran felülmúlja a lemaradástól való aggodalmat; az automatizálás bevezetése költséges lehet; további munkaerő felvétele és betanítása szükséges; egy automatizálási rendszer tervezése és implementálása nehézséget okozhat. Még abban az esetben is, amikor pontosan meghatározható az automatizáció pozitív hatása a termelésre és a minőségre vonatkozóan, a folyamat időigényes, és gondos vizsgálatot igényel. Mindezen akadályok meggátolhatják a vállalatokat abban, hogy egy döntő lépést tegyenek versenyképességük növelése felé.

 

 

Az amerikai Hirebotics cég megszünteti ezen akadályokat. A dán Universal Robots által gyártott együttműködő robotokat ideiglenes „alkalmazottként“ kínálva a gyártási folyamotok hatékonyabbá tételére fókuszál. A kobotok (kollaboratív robotok) különböző feladatok elvégzésére alkalmasak úgy, mint például fémlemez megmunkálása, csomagolás, összeszerelés stb. Mindemellett a moduláris megközelítés lehetővé teszi a robotok gyors telepítését. A Hirebotics az első robotok üzembe helyezésétől kezdve a munkafolyamat véglegesítéséig végigkíséri ügyfeleit. A UR robotok egy felhőalapú alkalmazás segítségével csatlakoznak a vállalat rendszeréhez, akik így képesek élőben figyelni működésüket és visszajelzést - a robot által gyűjtött adatokat - küldeni olyan a felhasználó számára a gyártásra és minőségre vonatkozóan. A Hirebotics szakértői a munka helyszínét is meglátogatják és segítik az üzemeltető csoport munkáját: közösen megvizsgálják az adott gyártási folyamatot és meghatározzák azon területeket, ahol az automatizáció a legnagyobb hatást tudja kifejteni és képes segíteni a gyártót a versenyképesség növelésében. A vállalat egy átfogó automatizálási megoldást nyújt a Universal Robots robotjainak segítségével, azokat 24 órában megfigyelés alatt tartja, mindezt olyan költségek mellett, mintha egy dolgozó végezné el a feladatot.

 

 

A Hirebotics azért döntött a Universal Robots által gyártott robotok alkalmazása mellett, mert a bennük rejlő biztonság lehetővé teszi a dolgozókkal történő közös munkavégzést, személyi sérülést nem okozva. „Kutatások kimutatták, hogy az ember és robot közti együttműködés általánosságban nagyobb termelékenységhez vezet, mintha külön-külön történne a munkavégzés. Ennek oka egyszerű: mind a robot, mind az ember esetében azon tulajdonságokat emeljük ki, amelyben kiválóak.” – mondta Slavoj Musilek, a Universal Robots közép-kelet-európai igazgatója. – „Míg az emberek kitűnően végeznek kognitív feladatokat, vagy olyan műveleteket, amelyekhez kézügyesség vagy képzelőerő szükséges, addig a robotok zseniálisak a monoton, ismétlődő, nagy precizitást igénylő feladatokban. Az együttműködésnek köszönhetően a dolgozók elégedettebbek lesznek, és ismerjük be, hogy egy robot sosem fogja megunni a rábízott teendőt.” 

 

A munkanapot hosszabbra nyújtva, a robotok megtervezése úgy is lehetséges, hogy azok feladataikat éjjel, őrizetlenül végezzék, ezáltal további produktív munkát folytatva nap, mint nap. A Hirebotics valós idejű betekintést enged az ügyfelek gyárainak, és a Universal Robots robotjainak működésébe, lehetőséget biztosítva arra, hogy korrekciókat végezzenek a folyamaton. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Idén is a „Bajnokok" között a Schneider Electric

Zsinórban az ötödik évben kapott „Champion", vagyis „Bajnok" minősítést a Schneider Electric a Canalys kutatócég „Titans Channel Leadership Matrix" elemzésében. A vállalat az értékesítési csatornái folyamatos fejlesztése iránti elkötelezettségével, valamint a bevezetett programokkal és a partnereit támogató eszközökkel érdemelte ki az elismerést.

2024. március 29. 10:48

Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra

Saját átalakulási folyamaton megy keresztül az adatközpontok piaca, amely magába foglalja a legmodernebb technológiák használatát a műveletek és az erőforrások elosztásának optimalizálása, valamint a biztonsági protokollok javítása érdekében. 

2024. március 28. 19:05

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05