Megérzések és hiteles arcok alapján dönt jövőjéről a magyar Snapchat generáció
A reputáció és hallgatói élet befolyásolja leginkább a felvételi előtt álló diákok iskolaválasztását, akik nehezen fogadják be a sulykolt üzeneteket.
A Snapchat, a kortárs véleményvezérek és az emocionális töltettel rendelkező hívószavak hatnak elsősorban a döntés előtt álló fiatalokra. A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) saját kutatásaira támaszkodva, egyedülállóan komplex oktatási kampányt indított a 2Republic reklámügynökséggel, amelynek kialakításába bevonták magát a célcsoportot is. Az integrált megközelítés 80 százalékkal növelte az elérést a felvételizők körében, a METU pedig a zsugorodó felsőoktatási piacon is tovább tudta növelni részesedését.
Idén közel 5400 fővel csökkent a felsőoktatási intézményekbe jelentkezők száma. A szűkülő piacon kiélesedő versenyben a felvételizők folyamatosan változó célcsoportot jelentenek az egyetemek számára, hiszen minden évben 75 százalékban kicserélődnek a diákok. A tinédzserek hagyományos reklámfelületek iránti érdektelenségére válaszolva a METU integrált kommunikációs kampány keretében szólította meg a fiatal generációt. A számos, többek között memetikai kutatáson is alapuló kommunikációs koncepció stratégiájának kialakításába a célcsoporttal egyidős Squad tagjait is bevonták.
A mind ATL, mind pedig BTL elemeket felvonultató aktivitásokban a legújabb platformok is központi szerepet játszottak. A METU az első hazai egyetemként egyszerre kommunikált aktívan a Facebook, az Instagram, a Snapchat és a Youtube felületein. Az integrált imázskampány a hagyományos reklámelemeket adaptálta az oktatási szegmensre, melynek eredményeként a piac 5 százalékos csökkenése ellenére is nőtt a METU-ra jelentkezők aránya az előző évhez képest.
„A felvételi kampány során az átfogó marketing tevékenységünk elemei egymásnak tartalmat generálva erősítették az üzeneteinket. A most felvételiző diákok felsőoktatással kapcsolatos attitűdjének megismeréséhez saját kutatásokat is végeztünk. Elemzéseinkből egy olyan generáció rajzolódik ki, amely már akár évekkel a felvételi előtt elkezd érdeklődni a továbbtanulás iránt, azonban körülbelül 80%-uk az intézmény kiválasztását az utolsó pillanatig halogatja és sokszor impulzusszerű, megérzésen alapuló döntéseket hoz” – mondta Jákó Eszter, a Metropolitan Egyetem marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettese.
A most 20 éves Republic Grouphoz tartozó 2Republic reklámügynökség által megvalósított országos szintű reklámkampányban olyan hírességek és véleményvezérek tűntek fel, mint Stahl Barbara énekes, valamint Fenyvesi Zoltán színész, aki maga is a METU hallgatója.
"A METU-n önmagad lehetsz! szlogenre épülő kampány kreatívjaival a pályaválasztás szabadságát és sokszínűségét emeltük ki. A letisztult, színekre épülő látványvilág, a stockfotó-mentesség és a divatfotózás olykor extrém vizualitása adta az alapot a szakmai területeket megtestesítő karakterek kidolgozásához. A kedvenceink voltak azok a kizárólag szöveges poszterek, amiket jellemzően metró és egyéb tömegközlekedési eszközökön vetettünk be. Itt egy szókitaláló játékhoz hasonlóan, hangsúlyos méretű töredékszavakkal operáltunk a szintén színes háttereken, az utazókra bízva a kommunikációs üzenet megfejtését” – mondta Kollmann Áron, a 2Republic kreatív igazgatója.
Az integrált kampánynak köszönhetően a Metropolitan Egyetem elérése a célcsoportban nyolcvan százalékkal nőtt, emellett több, mint 30 százalékkal emelkedett az organikus videomegtekintések száma. Az intézmény nyílt napjaira a regisztráltak száma több mint 42 százalékkal emelkedett, míg a résztvevők aránya 20 százalékkal nőtt az egy évvel korábbi adatokhoz képest. Annak ellenére, hogy 2017-ben tovább csökkent a felsőoktatásba felvételizők száma a tavalyi évhez képest, a METU 2 százalékkal növelte piaci részesedését.
Kapcsolódó cikkek
- Újfajta digitális mikroszkópok lesznek elérhetőek a magyar iskolások és amatőr kutatók számára
- Több mint ezer lány tanult programozni a Skool projektben
- Digitális Témahét: több mint ezer iskola nyit kaput a digitális világra
- Átfogó programot indít a kormány az informatikus utánpótlás biztosítására
- Több száz jelentkezőből kerülnek ki a legjobbak az új képzési modellben
- A robotok már köztünk vannak
- Digitális Témahét a GE Digitalnál
- Még képzettebb mérnökök kerülhetnek ki a BME-ről a thyssenkrupp Steering segítségével
- Világjobbító innovátorok - avagy a női kreativitás határtalan
- A Google támogatásának köszönhetően indul a KódKlub, a Technológiai Oktatásért Alapítvány új projektje
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A BenQ új gamer projektorai példátlan részletgazdagságot nyújtanak a játékosoknak
A BenQ, a világ vezető DLP 4K projektormárkája, és a digitális életmód eszközök innovátora két vadonatúj 4K HDR okosprojektort hozott a piacra Európában az AAA konzolos játékokhoz, amelyeket arra optimalizáltak, hogy a játékosok példátlan szintű in-game audiovizuális részletekben merülhessenek el otthonuk bármely helyiségében.
Napi 75 milliót lopnak a csalók a kibertérben
Naponta 75 millió forintot tettek zsebre a digitális tér kalózai a bankkártyákat és a számlákat támadó csalásokkal az idei II. negyedévben. A visszaélésekben érintett pénzek több, mint 70 százaléka, közel 5 milliárd forint a bankszámlákról tűnt el – emlékeztet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.
A magyar dalszerzők nem félnek a mesterséges intelligenciától
Vajon még képesek vagyunk megkülönböztetni a mesterséges intelligencia és az igazi dalszerzők által írt dalokat? Erre a kérdésre keresi a választ az Artisjus kísérlete, melyben bárki részt vehet október 8-ig, a Dalszerzők napjáig a kösziadalt.hu oldalon. A magyar dalszerzők ötöde próbált már ki valamilyen MI programot, köztük a zenei producerek 49%-a használt már ilyet munkája során. Ugyanakkor a közönség jelentős része szkeptikus a gép által komponált zenékkel szemben, de elvből csak 13% utasítja el azokat – derül ki a témához kapcsolódó előzetes kutatásokból.
Tíz autósból hét rosszul reagál egy megkülönböztető jelzésű jármű érkezésére
Bár az autósok nagy része hetente találkozik megkülönböztető jelzést használó járművel, a szakemberek és a segítségnyújtók tapasztalata szerint tíz autósból csak három reagál ilyenkor megfelelően. A többiek rossz döntést hoznak, vagy megkésett reakciójukkal akadályozzák a szirénázó járművek haladását. Pedig sok esetben akár fél percen is múlhat egy emberélet. A Magyar Suzuki „Együtt utakon – Adj utat, ments életet!” kampányában a mentőszolgálat, katasztrófavédelem és rendőrség közreműködésével a segítségnyújtók közlekedési támogatására szeretné felhívni a figyelmet.
Megérkezett Magyarországra a csúcstechnológiát és a divatot ötvöző HUAWEI WATCH GT 4
Már Magyarországon is kapható a Huawei legújabb okosórája, a kifinomult dizájnnal, illetve innovatív egészségügyi- és fitnesz funkciókkal felszerelt HUAWEI WATCH GT 4. Az új okosóra számos technológiai újítással járul hozzá az egészségfigyeléshez: a szívverés szabályosságának mérésétől a részletes pulzus-elemzésen át a pitvarfibrilláció kockázatának észleléséig még átfogóbb információkat ad a szív egészségéről.* Emellett az okosóra már alvás közbeni légzésfigyelésre és kalóriakezelésre is képes. Az órát a nagyközönség október 7-én délelőtt személyesen is megtekintheti a MediaMarkt budaörsi áruházában.