A Fujitsu felméréséből kiderül, hogy a digitális átalakulás ösztönzi az üzleti növekedést

forrás: Prím Online, 2017. május 2. 12:11

A szervezetek több mint egyharmada máris élvezi a digitális átalakulás terén végrehajtott beruházások előnyeit – derül ki a Fujitsu nemrég közzétett kutatási eredményeiből.

A Fujitsu a világ 15 országában végzett felmérést vállalatvezetők körében a digitális átalakulásról. Az eredmények alapján a cégek 89%-a jelenleg tervezi, teszteli vagy vezeti be a digitalizációs kezdeményezéseket, olyan technológiák használatával, mint például a mesterséges intelligencia (AI) vagy a dolgok internetje (IoT).

 

A felmérés szerint a digitalizáció elősegíti az üzleti növekedést, fő előnye pedig az emelkedő árbevétel (46%). Szintén fontos pozitívum a szorosabb ügyfélkapcsolatok kialakítása (44%), a termékek jobb versenyképessége (36%), a javuló hatékonyság, valamint az üzleti modellek illetve folyamatok fejlődése.

 

A vállalatok és a társadalom működésébe egyre mélyebben beágyazódó digitális technológiák gyökeresen megváltoztatják az emberi életet és munkavégzést. Egyes területeken azonban mélyrehatóbb változások figyelhetők meg, mint másutt. A Fujitsu kutatása megállapította, hogy a digitalizáció kiemelt területei a marketing (38%), a munkastílus (35%), valamint az üzemeltetés és a karbantartás (30%).

 

A digitális munkaerő jövőbeni sikere részben azon múlik, mennyire lesz képes szorosan együttműködni az adatkeresést és az adatokra épülő gyakorlati felismerések kinyerését támogató AI-alapú intelligens rendszerekkel. A megkérdezett cégvezetők lelkesen nyilatkoztak a mesterséges intelligencia, valamint az AI és az emberi kreativitás ötvözése révén elérhető előnyökről. Több mint háromnegyedük értékes lehetőséget lát a mesterséges intelligenciában, és 82% egyetért abban, hogy az AI magasabb szintre emeli az emberi képességeket.

 

„A digitális átalakulás ma már üzleti realitás. Máris pozitívan befolyásolja az élen járó vállalatok nyereségességét. Amint felmérésünkből kiderül, a digitalizáció nem csupán az új technológiák bevezetéséről szól, hanem valóban átírja a működés szabályait. A mindent átszövő hálózatoknak és az adatokból kinyerhető – öt éve még elképzelhetetlen mélységű – felismeréseknek köszönhetően a siker ma már azon múlik, hogy tudjuk-e tökéletesen hasznosítani az információkat, és biztosítani a feltételeket az emberi kreativitás kiteljesítéséhez. A technológiaszállítókkal, például a Fujitsuval összefogó sikeres vállalatok emberközpontú digitalizációs stratégiákat dolgoznak ki, és igyekeznek maradéktalanul kiaknázni az AI és az IoT lehetőségeit” – nyilatkozta Duncan Tait, a Fujitsu alelnöke és amerikai/EMEIA-régióért felelős vezetője. 

 

A felmérés szerint az iparágspecifikus üzleti folyamatok is gyorsuló ütemben digitalizálódnak. A pénzügy-technológiai innováció például alapjaiban változtatja meg és diktálja a lakossági pénzügyi szolgáltatások szegmensének átalakulását. A dolgok internetje révén a gyártócégek radikálisan új szemléletet valósíthatnak meg az intelligens gyárak tervezése, építése és üzemeltetése terén. Erre példa a kínai INESA Csoport, amely a Fujitsuval együttműködve vezetett be IoT és Big Data technológiákat és alakított ki intelligens gyártási folyamatot. A vizsgálat szerint a szervezetek egyharmada-fele már megkezdte az iparágspecifikus digitális átalakulást, míg az élen járó pénzügyi szolgáltatási szektorban és az egészségügyben 51% ez az arány.

 

 

Az emberek, a vezetés és a folyamatok a sikeres digitális átalakulás kulcstényezői 

Az eredmények alapján a digitális átalakulás legfontosabb sikertényezői a megfelelő készségekkel rendelkező tehetséges munkatársak (19%), az erős vezetés (18%), valamint az ésszerűsített szervezet és folyamatok (17%). Számos szervezet már azt is felismerte, milyen fontos ebből a szempontból a partneri együttműködés, ideértve a technológiai partnerekkel és beszállítókkal folytatott közös munkát. 

 

Technológiai és szolgáltatási jövőképének 2017-es változatában3 a Fujitsu kifejti, hogy a digitális korban elfogadott gyakorlattá válik az innovációt szolgáló együttműködés, a co-creation, amely az ügyfelek üzleti szakértelmét és a digitális technológiát ötvözve, a partnerek és az ügyfelek közreműködésével teremt új értéket. A digitalizációs projektet támogató technológiai partner kiválasztásakor a szervezetek egyre inkább aszerint döntenek majd, hogy a leendő partner milyen meggyőzően tudja bemutatni képességeit az IoT, a fejlett analitika, a mesterséges intelligencia és a kiberbiztonság terén. Olyan partnert keresnek, amely bizonyítottan jól ismeri az iparágat, és empatikusan viszonyul az üzleti követelményekhez, a jövőképhez és a stratégiához. A Fujitsu véleménye szerint a digitális technológia elősegíti az emberek, a vállalatok és az állami szektor együttműködését az üzleti folyamatok átalakítása, a társadalmi innováció ösztönzése és végső soron egy szebb jövő megteremtése érdekében. 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az MMSZ csatlakozott a nemzeti marketingszövetségek hálózatához

A European Marketing Confederation (EMC) örömmel jelentette be, hogy a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) 11. tagként csatlakozott a nemzeti marketingszövetségek kohéziós európai hálózatához.

2023. október 4. 12:47

Munkaerő-megtartás: díjat kapott az ALDI informatikai cége

Az ALDI International IT Services Kft. (AIIS) az ALDI SÜD vállalatcsoport számára nyújt informatikai támogatást Magyarországról. A közel 700 főt foglalkoztató cég dinamikusan bővült az elmúlt öt év során. Az új munkahelyek létrehozása mellett az AIIS kiemelt figyelmet fordít a munkaerő megtartására annak érdekében, hogy az ALDI SÜD leányvállalatai világszerte magas színvonalon tudják kiszolgálni a vásárlókat. Az egyébként is alacsony fluktuációs rátát a vállalat a felére csökkentette, a munkaerő megtartásáért végzett munkájáért az AIIS a HR-Revolution Díjátadón szolgáltatás kategóriában a legjobbaknak járó elismerést kapta.

2023. október 4. 11:22

Még mindig népszerűbbek a boltok a webshopoknál

Az e-commerce megoldások felfutása miatt sokan gondolhatták úgy a kereskedelemben, hogy a hagyományos üzleteknek bealkonyul. A vásárlók azonban, úgy tűnik, másként vélekednek és nem hajlandóak lemondani arról az élményről, amit csak a bevásárlóközpontokban élhetnek át. Az igények, az elvárások folyamatosan változnak, a látogatók egyre inkább komplexitásra vágynak, amelybe a vásárlás mellett a szórakozás és a szabadidő eltöltése is egyaránt beletartozik.

2023. október 3. 19:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Negyvenéves magyar mikroszámítógépre fejlesztenek új játékokat

2023. szeptember 29. 18:51

Megvannak az idei Gyurós Tibor-díjazottak

2023. szeptember 20. 15:17

Diákokat, női vezetőket és roma fiatalokat is támogatnak a Morgan Stanley munkatársai

2023. szeptember 18. 13:16

Hat érmet hoztak haza a magyar diákok a Nemzetközi Informatikai Diákolimpiáról

2023. szeptember 4. 15:38