Vodafone gyermeknapi kutatás: a családok többsége szerint fontos az internetbiztonság

forrás: Prím Online, 2017. május 28. 12:00

A Vodafone Family előfizetők körében Gyermeknap előtt elvégzett kutatás szerint 8 éves korig általában a közös okostelefon, tablet és laptop használat jellemző a családokra, 11 éves kor fölött azonban 10-ből már 9 gyermek rendelkezik saját okostelefonnal. 

A gyermekek döntő többsége bármikor hozzáfér az otthoni WiFi-hez, a legtöbb családban téma a biztonságos internetezés és a családok túlnyomó része szeretné, ha gyermeke internetbiztonsági oktatást is kapna. 

 

A családok 10-15 százalékának van tudomása arról, hogy a környezetében történt-e digitális bántalmazás (vagy annak kísérlete). Nem véletlen, hogy közel kétharmaduk (66 százalék) szeretné, ha gyermeke internetbiztonsági oktatásban részesülne, ám a szülők tudomása szerint csak a gyermekek harmada (32 százalék) vesz, vagy vett rész hasonló képzésben.

 

„Ha nem világosítjuk fel a gyermekeket az online veszélyekről, könnyen sebezhetővé válnak” – mondta Marchhart Pál, a Vodafone Magyarország vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese. „Segítenünk kell tehát a diákokat a digitális térben leselkedő veszélyek elkerülésében éppúgy, mint a digitális képességek megszerzésében. E célokat szolgálja a Vodafone Digitális Iskola Program, amelynek keretében az elmúlt egy évben több mint 700 pedagógus és 6500 gyermek részesült internetbiztonsági oktatásban."

 

 „Az online világ számos jó tulajdonsággal, előnnyel bír. Az ebbe beleszületett, ezeket készségszinten használó fiatal másképp integrálja mindezt az életébe. Fontos az is, hogy a túlzás mindenben káros, és beszűkíti az életteret. Ez alól a digitális világ sem mentes. A beszélgetések, a kíváncsiság és a kommunikáció azonban olyan jelenlétet ad, ami hidat képezhet két generáció között. Így közel maradunk egymáshoz online és a valós világban is.” – foglalja össze Villányi Gergő pszichológiai tanácsadó az internetezés potenciális előnyeit és veszélyeit a digitaliscsalad.hu online magazinban, amelynek célja, hogy hasznos tanácsokkal és megoldási javaslatokkal segítse elő a szülők és a gyermekek közös, biztonságos internetezését. Ezt támogatja az is, hogy a Digitális Család és a Digitális Tudásért Alapítvány együttműködésében május 26-án megvalósult, 3-6. osztályos gyerekeknek szóló Nagy Digitális Kaland során a szülők 10 helyszínen vehettek részt a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat Safer Internet Program oktatóinak interaktív internetbiztonsági foglalkozásán.

 

 

A kutatás szerint a megkérdezettek 93 százaléka úgy véli, elengedhetetlen, hogy a szülők és a gyermekek korlátok nélkül, bárhol, bármikor elérhessék egymást. A vizsgált 200 háztartásban összesen 316 gyermek használ digitális eszközt; szinte minden megkérdezett háztartásban (96 százalék) van WiFi és a családok egy ötödében valamilyen formában korlátozzák, hogy a gyermek mikor, és mennyit férhet hozzá az internethez. 

 

Az internetes anyagok kontrolljával és a tartalom ellenőrzésével kapcsolatos válaszok igen nagy eltéréseket mutattak. Bár a gyermek kora jelentősen befolyásolja a választ, a szülők fele kiemelten fontosnak tartja, hogy legyen valamilyen kontroll. 

 

A kérdésekre adott válaszokból kiderült, hogy az iskolában a gyermekek 60 százaléka használ számítógépet, 46 százaléka interaktív táblát, de csak minden 10. iskoláskorú gyermek találkozik tablettel az oktatás során.

 

Május utolsó vasárnapjának közeledtével a Vodafone munkatársai azt is megkérdezték a válaszadóktól, hogy ünneplik-e a Gyermeknapot, és ha igen, hogyan. A családok 93 százaléka együtt tölti az ünnepet, a legtöbben közös családi programmal (kirándulás, fagyizás, állatkert) lepik meg a gyermekeket, és százból mindössze 8 családban jellemző az ajándékozás.

 

A kutatásról:

Gyermeknap közeledtével a Vodafone Magyarország 2017. május 16. és 23. között kutatást végzett a magyar gyermekek digitális eszközhasználatával, illetve a biztonságos internetezéssel kapcsolatos szokásairól és attitűdjeiről. A telefonos felmérést a vállalat a Vodafone Family havidíjas lakossági ügyfelei körében folytatta le, a megkérdezett 200 ügyfél mindegyike közös háztartásban él legalább egy 2-18 év közötti gyermekkel, aki használ valamilyen digitális eszközt (mobiltelefont, tabletet vagy laptopot), aminek költségét a megkérdezett (szülő) fizeti.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

2020 az autós kamerák éve lesz Magyarországon

Az autóskamerák piaca világszerte és hazánkban is rohamosan bővül: nem csoda, hiszen a vitás helyzetekben bizonyítékként is használható felvételek sok kellemetlenségtől óvják meg az autótulajdonosokat. Sőt, a fejlett vezetéstámogató rendszerekkel felszerelt dashcam modellek nemcsak balesetek, koccanások alkalmával hasznosak, használatukkal mindvégig biztonságosabban utazhatunk. A navigációk és menetrögzítő kamerák első számú gyártója, a hazánkban is piacvezető Mio adatai alapján itthon egy év alatt 70%-kal nőtt a dashcam-ek iránti kereslet és közel ötször annyi Mio kamerát vásároltunk 2019-ben, mint egy évvel korábban.

2020. február 24. 17:46

Mérnöki válaszok a klímaváltozás hatásainak csökkentésére

Ökológia és Gazdaság Fórum néven új interdiszciplináris munkacsoport alakul a Magyar Mérnöki Kamarában, amelynek célja, hogy a Föld ökológiai állapotának romlása és a klímaváltozás miatti kihívásokra mérnökileg megalapozott és szakmailag koordinált válaszokat és javaslatokat adjon.

2020. február 24. 16:20

Digital Health Summit – minden, amit ma tudhatunk a jövő egészségiparáról

Vajon elvégezheti egy robot a műtét utáni rehabilitációt, úgy, hogy a terapeuta több ezer kilométerről figyeli a gyógyulást? Miért lehet jó ötlet a digitalizált receptfelírás az orvosnak, betegnek és persze a finanszírozónak egyaránt? Kinek, mikor és hogyan érdemes befektetni a digitális egészségügybe? Izgalmas kérdések, viták és valódi válaszok várják a résztvevőket a digitális egészségügy első hazai konferenciáján, 2020. február 27-én.

2020. február 24. 13:22

Előre törnek az adatvezérelt kommunikációs csatornák

Nyolcadik alkalommal készítette el az Inspira Research a reklámpiac hirdetői percepcióját mérő Marketing Mood Barometer kutatását. A 2020-as adatok egyértelműen mutatják az adatvezérelt, sőt a hagyományos direktmarketing területek egyre kedvezőbb hirdetői megítélését. 

2020. február 24. 12:53

A Razer és az x-kom AGO új korszakot nyit a játékosok edzésében és fejlesztésében

A Razer, a világ vezető, gamereknek szánt lifestyle márkája a mai napon egy új partnerségi együttműködést jelentett be a Team Razer - a Razer házon belüli esportszervezete - és az x-kom AGO között, amely Lengyelország egyik vezető esport csapata. Az együttműködési partnerség keretében a Team Razer a játékosokat a Razer esport-minősítésű perifériáival látja el, valamint támogatja az x-kom AGO-t a 2020-as szezonbeli tevékenységeiben.

2020. február 24. 10:41

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Lezárult a 28. Magyar Innovációs Nagydíj pályázat nevezése

2020. február 24. 11:45

Megjelent az NMHH 2020-as felügyeleti terve

2020. február 18. 10:35

Informatikai szakembereket keres az SAP Labs Hungary

2020. február 14. 10:33

20 éves Magyarország egyik legrégebbi email rendszere

2020. február 7. 09:03
online sportfogadás