Globális kampányt indít a Telenor Csoport az internetes zaklatás megfékezésére

forrás: Prím Online, 2017. június 18. 10:16

Az internetes zaklatás megfékezésének világnapja (Stop Cyberbullying Day 2017) alkalmából a Telenor Csoport globális digitális és közösségimédia-kampányt indít „Légy kiberhős!” (Be a Cyberhero) címmel. A kezdeményezés célja, hogy 2020-ra a 13 országban, ahol a Telenor működik, legalább 4 millió gyermek megfelelő minőségű és mélységű biztonságos internetezési ismereteket szerezzen.

A Telenor különböző leányvállalatainál évek óta zajlanak különböző, a helyi környezethez jól illeszkedő, a biztonságos internetezést és az online zaklatás megfékezését célzó programok. A helyi sikerekre építve a Telenor Csoport 2016 óta támogatja az internetes zaklatás megfékezésének világnapját, illetve egyéb internetes biztonsági kezdeményezéseket is indított. Tavaly a #useheart hashtag 259 millió megjelenést generálva[1] hívta fel az internetes közösség figyelmét az online biztonság és az internetes zaklatás témájára.

 

2017-ben a Telenor Csoport a programot továbbfejlesztve idén a „Légy kiberhős!” akcióval jelentkezik, amely a digitális zaklatás megfékezésére hívja fel a figyelmet. Az akció központi elemét egy profilképszerkesztő felület jelenti, ahol minden szimpatizáns digitális szuperhőssé alakulhat közösségi profilképén. Emellett a Telenor Csoport hivatalos Facebook-oldalán látványos vizuális tartalmakon keresztül ad tippeket az internetes zaklatás kezelésére.

 

Az idei kezdeményezés a Telenor tavaly indított „Be Smart, Use Heart” programja keretében zajlik, és a különféle helyi programok – például Magyarországon a Hipersuli biztonságos net oktatási anyagának, vagy a Telenor által is terjesztett UNICEF Help App alkalmazásának – sikereire épít. A program információval és eszközökkel látja el a gyermekeket és a szülőket a digitális megfélemlítés elleni fellépéshez, a biztonságos internethasználathoz és a mobileszközök biztonságának fenntartásához.

 

Az internetes zaklatásra azért is érdemes nagyobb figyelmet fordítani, mert a legújabb vizsgálatok szerint egyre jelentősebb a probléma, és akiket személyesen is zaklatnak, azokat az interneten is kipécézik a támadók. A Cyberbullying Research Center 2016-os felmérésében az internetes zaklatásról beszámoló diákok 64%-a nyilatkozott úgy, hogy a probléma rontotta tanulási képességét és biztonságérzetét az iskolában. A kutatást megelőző 30 napban internetes megfélemlítést elszenvedő diákok 83%-át pedig az iskolában is zaklatták a közelmúltban.

 

„A kezdeményezés célja, hogy felhívjuk az világháló használóinak figyelmét az internetes zaklatásra, és arra, hogyan lehet fellépni ellene” – nyilatkozta Zainab Hussain Siddiqui, a Telenor Csoport társadalmi szerepvállalásért felelős igazgatója. „Ez összhangban áll azzal a szélesebb körű törekvésünkkel, hogy 2020-ig több programmal támogassuk az ENSZ 10. fenntartható fejlődési célkitűzésének megvalósulását. Az online biztonság terén vállaltuk, hogy 4 millió gyermeket közvetlenül készítünk fel arra, hogy magabiztosan és felelősen használják az internetet. Ennél lényegesen nagyobb számú gyermeket és szülőt szeretnénk elérni közvetve a biztonságos internetezésben segítő tartalmaink terjesztésével.”

 

Bárki csatlakozhat a zaklatás elleni kampányhoz

  • A „Légy kiberhős!” programhoz nem csak a Telenor munkatársai, hanem bárki csatlakozhat, a vállalat által készített grafikát ugyanis nagyon könnyű beilleszteni a facebookos vagy twitteres profilképre ezen az oldalon keresztül: www.twibbon.com/support/stop-cyberbullying-day
  • Az internetes zaklatás megfékezésével és a „Légy kiberhős” kampánnyal kapcsolatos bejegyzéseket érdemes ellátni a #useheart és a #stopcyberbullyingday címkékkel, hogy a bejegyzések a globálisan zajló online párbeszéd részei lehessenek.

 

A Telenor Magyarország évek óta intenzíven támogatja az internetes zaklatás elleni harcot: digitális oktatási programja, a Hipersuli részeként TudatosNet címmel gyerekek, szülők és tanárok számára egyaránt ingyenesen elérhető online oktatóanyagot tett elérhetővé. Emellett a vállalat Magyarországon megállapodást kötött az UNICEF Magyar Bizottsággal. A kooperáció részeként a Telenor kiemelt csatornáin elérhetővé tette és folyamatosan népszerűsíti az UNICEF HelpAPP nevű ingyenes alkalmazását, amellyel bajba jutott gyermekek kereshetnek megoldást problémáikra. Ezen felül a Telenor támogatásával indulhatott el a gyermekjogi ismereteket terjesztő UNICEF Ébresztő-Óra programsorozat is, amely már több mint 13800 gyermeket ért el előadásaival. 

 

Ugyancsak a Telenor támogatásával indult el az év elején a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány Yelon.hu című edukációs oldala, amelyen a fiatalokat érintő szexuális témák mellett az internetes zaklatással, szextinggel foglalkozó cikkek is megjelennek. Az oldalon és az azonos nevű okostelefonos applikációban működő anonim chatszolgáltatáson a fiatalok névtelenül tehetik fel kérdéseiket, és személyre szabott válaszokat kapnak a Yelon képzett szakembereitől.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Koronavírus, információbiztonság, GDPR!

A kialakult helyzetben sok szervezet otthoni munkavégzést javasol vagy ír elő a munkatársai számára. A vis major helyzet miatt a működés fenntarthatósága érdekében kénytelenek vagyunk a biztonsági elveinket félretéve megengedi az otthoni munkavégzést.

2020. április 7. 12:57

Nonprofit szervezeteket is támogat a Microsoft a hatékony távmunkában

A hatékony távoli munkavégzésnek most mindennél fontosabb szerepe van. A Microsoft olyan nemzetközi és nonprofit szervezetek partnere, amelyek a frontvonalban teljesítenek szolgálatot. A vállalat számos lehetőséget tett elérhetővé számukra, hogy segíthesse őket létfontosságú küldetésük megvalósításában, alkalmazottjaik és önkénteseik támogatásában.

2020. április 7. 10:25

Középiskolások százezrei tanulnak matekot ingyen az interneten

A rendkívüli helyzetre tekintettel ingyenesen és regisztráció nélkül érhető el a mateking.hu teljes középiskolai matematika tananyaga, valamint az érettségire felkészítő felülete is. Az e-learning oldal leckéi a NAT szerinti tematikában vannak rendszerezve, ezzel is segítve a diákok és a tanárok munkáját. Az ingyenes időszak első három hetében több mint 1 millió egyedi látogatója volt a mateking.hu-nak, statisztikáik szerint pedig már most a középiskolások egynegyede rendszeresen használja őket matematikatanuláshoz.

2020. április 7. 09:09

A Huawei új okoshangszórója 360 fokos hangzást biztosít

A Huawei Technologies Fogyasztói Üzletága bemutatta legújabb okoshangszóróját, a Sound X-et. A csúcsminőségű, akusztikus hangzást nyújtó, kompakt méretű – 165x203 mm – készüléket összesen 8 hangszóróval szerelték fel. A francia Devialet-val együttműködésben készült hangsugárzó, amely akár 5 méteres távolságból is hallja a felhasználót.

2020. április 6. 19:27

Itt a teljes körű magyar megoldás az azonnali fizetésre

Bemutatkozott a nagyközönségnek a koronavírus okozta társadalmi és gazdasági problémák enyhítésére és kezelésére szervezett informatikai versenyen a magyar tulajdonban lévő és kizárólag magyar fejlesztőket foglalkoztató Organic elektronikus fizetési megoldása.

2020. április 6. 18:13

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Több millióan kaphatnak ingyenes online védelmet áprilistól

2020. március 31. 12:57

Hogyan legyenek a gyerekek és a tanárok biztonságban a digitális oktatás ideje alatt is?

2020. március 25. 10:43

Hasznos tippek, hogy előnyünkre fordítsuk a bezártságot!

2020. március 24. 16:55

Koronavírusos átverést azonosított az ESET

2020. március 18. 09:11
online sportfogadás