A jövő itt van, és egy magyar vállalat kezében a kulcs
Az Internet of Things összeköttetést jelent az eszközök és a külvilág között, és így folyamatosan új lehetőségek tárulnak elénk. Az eszközeink állandó kapcsolatban állnak a környezetünkkel, és reagálnak rá. Így teszi a körülöttünk lévő világot egyre tudatosabbá, ez által élhetőbbé.
Az Internet of Things a fejlődés következő lépcsőfoka
A "dolgok internete" itt van, és a rendelkezésünkre áll. Az emberiség használja, de a terület nyújtotta lehetőségeknek még csak egy szeletét hasznosítottuk. A világ folyamatosan keresi azokat a kiaknázatlan területeket, ahol javára tudja fordítani az Internet of Thingsben rejlő potenciált.
Tudjuk, hogy valami nagyon jelentős dolog került a birtokunkba, és még elképzelni sem tudjuk, hogy milyen hatással lesz ez a mindennapi életünkre. A körülöttünk levő világ egy szüntelen fejlődés eredménye, és ennek a fejlődésnek a következő lépcsőfokát jelentheti az Internet of Things, és a benne rejlő lehetőségek kiaknázását segítő Smart Data Streaming.
Smart Data Streaming fejlesztés
Az SAP HANA platformon futó Smart Data Streaming egy olyan eszköz, amely az adatáramlást és feldolgozást emeli egy új szintre. Egy magyar informatikai vállalat (Netlife) úttörőnek számító fejlesztést dolgozott ki a Smart Data Streaming segítségével. Megalkottak egy olyan projektet, amely folyamatában dolgozza fel a mért adatokat (méréseket, közösségi média eseményeket, piaci árakat, bármit) és azokat a felhasználó elé tárja kimutatásként. Ez lehet akár valós idejű eseménykövetés, vagy hisztorikus adatok megjelenítése egy diagram segítségével.
A fejlesztés része még, hogy tudunk reagálni az adatfolyam elemeire, vagy akár emberi beavatkozás nélkül is tudunk válaszreakciót kiváltani, ha valamilyen határértéket meghaladnak ezek az értékek. Példának okáért tegyük fel, hogy nagyon lecsökkent a szoba mért hőmérséklete. Ebben az esetben saját kezűleg felcsavarhatjuk a fűtést, de akár „gép a géppel” kommunikáció segítségével (machine-to-machine, M2M) is tudunk feladatsort ütemezni egy előre meghatározott kritériumhoz. Így megadhatjuk a rendszernek, hogy 18°C alatti hőmérsékleten automatikusan (internetre kötött mikrokapcsolók és elektromos motorok segítségével) kapcsolja be a fűtést, és zárja be az ablakokat.
A jövő szele
Ez egy leegyszerűsített példa volt, de ezzel az eszközzel könnyedén lehet nagy bonyolultságú rendszereket kiépíteni. A jövőben ez nagy segítség lehet az okos otthonok és az Ipar 4.0-ában dolgozó vállalatok számára, és ennek kihasználásához nyújthat biztos alapot a magyar cég tapasztalata.
Kapcsolódó cikkek
- Együttműködés a digitalizációért
- A Fujitsu új Ipar 4.0 kompetenciaközpontja gyorsítja a gyártóipar digitális átalakulását
- Erre képesek a SAMSUNG ARTIK platformra épülő termékek
- Egy architektúrában minden az ipari létesítmények hatékony menedzseléséhez
- Elindulhat a jövő gyárának megvalósítása
- Új IoT megoldások és mesterséges intelligencia
- A Microsoft új szolgáltatásaival könnyen építhető mesterséges intelligencia a most készülő és a régi alkalmazásokba egyaránt
- Lassul az IoT szekere?
- A Fujitsu felméréséből kiderül, hogy a digitális átalakulás ösztönzi az üzleti növekedést
- A Fujitsu szerint a digitális átalakulás főszereplői az emberek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.