Magyar fejlesztés szüntetheti meg a sorokat az ügyfélszolgálatokon?

forrás: Prím Online, 2017. június 22. 15:38

A technológia már régóta adott, hogy az elektronikus aláírásra épülő szolgáltatások segítsenek személyes ügyintézés digitális térbe terelésében, azonban a tömeges elterjedést eddig akadályozta a viszonylag körülményes használat. Egy új magyar fejlesztés változtat a helyzeten.

 

A XXI. századi felhasználó kényelmet akar: a jövő az eszközfüggetlen megoldásoké

Évek óta jósolják az elektronikus aláírások hétköznapi elterjedésének felgyorsulását. Bár nagyvállalatoknál már egyre szélesebb körben használják a megoldást, a hétköznapokban még kevés lehetőség van az e-aláírás gyakorlati alkalmazására. Ez talán annak is betudható, hogy az eddig használt megoldások többsége körülményes és nem felhasználóbarát: chipkártyára, kártyaolvasóra vagy speciális programra volt szükség ahhoz, hogy egy dokumentumot elektronikusan aláírjunk. Legalábbis eddig.

 

„A XXI. századi felhasználó egyszerűséget és kényelmet akar: okostelefonon, táblagépen vagy laptopon keresztül elektronikusan aláírni, bárhol és bármikor. A NETLOCK SIGN új generációs e-aláírás-megoldásunk lényege éppen az eszközfüggetlenség. Vagyis az, hogy egy dokumentum e-aláírásához nincs szükség semmilyen speciális segédeszközre. Az aláíró rendszer a felhőben működik, az interneten keresztül bármilyen platformról elérhető. Így laptopról vagy egy okostelefonnal is megoldható például egy e-mailen érkező szerződés, megrendelés elektronikus aláírása biztonságosan és kényelmesen, bárhol.” – mondta el Füzesi Csaba az e-aláírásokkal foglalkozó NETLOCK Kft. stratégiai termékmenedzsere. 

 

 

Egyszerű mint egy e-mail fiók, de banki szintű biztonságot garantál

Nemzetközi felmérések rávilágítanak, hogy a fogyasztók 80-90%-a elvárná, hogy teljes mértékben digitálisan, személyes megjelenés nélkül is képes legyen elintézni szerződéses vagy közügyeit. Ebben nagy lökést jelenthet az eszközfüggetlen e-aláírás-megoldás.

 

Az eljárás egyszerű: egy weboldalon keresztül belép a felhasználó az elektronikus aláíró rendszerbe és a személyes biztonsági azonosítást követően, néhány kattintással / érintéssel digitálisan aláírja például az e-mailen érkező PDF- vagy Word-dokumentumot. Ehhez eddig a géphez csatlakoztatott kártyaolvasóra, aláíró kártyára vagy speciális célszoftverre volt szükség. „A folyamat kényelmes, biztonságos és gyors. Kicsit hasonlít ahhoz, mintha egy Gmail- vagy Facebook-fiókba lépnénk be és ott küldenénk üzenetet. A technológia alkalmas rá, hogy bármilyen ügyfelet jogilag is elfogadott módon azonosítson a digitális térben a szolgáltató, így kiváltható a személyes ügyintézés jelentős része. Vagyis a személyes ügyfélszolgálati irodák forgalma átterelhető az online térbe.” – teszi hozzá a szakember.

 

Biztonságos, mint a netbank

Az új generációs e-aláírás biztonsága – az azonosítás szempontjából – lényegében megegyezik az internetbankok által nyújtott biztonsággal, többfaktoros azonosítást is lehetővé tesz. Vagyis a felhasználó a belépés után az sms-ben kapott aktiváló jelszó begépelésével megerősíti az aláírási tranzakciót. Pontosan úgy, mint az internetbanki utalások, tranzakciók esetén.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Magyar társasházi beléptetőrendszer hódíthatja meg a kanadai és az észak-amerikai piacot

A Chameleon Smart Home Nyrt., a vezető magyar okosotthon-startup és az UpHome Canada Ltd. megállapodást kötött, amelyek keretében a kanadai vállalat kizárólagos jogot kapott a Chameleon Smart Home rendszereinek forgalmazására Kanadában és az észak-amerikai piacon. A HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség és a HEPA kanadai Partnerirodájának közreműködésével létrejött disztribúciós együttműködés tovább erősíti a tőzsdei okosotthoncég pozícióját Kanadában és lehetőséget biztosít az új piacok irányába történő további terjeszkedéshez. 

2023. május 30. 20:11

Egyszerre használ digitális és offline megoldásokat a megújult budaörsi áruház

Digitálisan kiterjesztett vásárlói zónák, QR-kódos összekötés a webshoppal és egy teljesen újragondolt, a valós felhasználói környezetet idéző vevői tér – az Euronics megújult budaörsi áruházában online és offline eszközök egyszerre segítik a vásárlót, egyedülálló ügyfélélményt kínálva. Az üzletben szinte minden elem úgy lett kitalálva, hogy vezesse a betérőket, akik az áruházban tett látogatásukat később akár online is folytathatják.

2023. május 30. 18:27

760 milliárd forintos keret a hazai digitalizációs fejlesztésekre

Több mint 760 milliárd Ft támogatás lesz elérhető a 2021-27. között a DIMOP Pluszból digitalizációs fejlesztésekre Magyarországon. A szupergyors Internet Program (SZIP) folytatásaként indul a Gigabit Magyarország Program.

2023. május 30. 11:24

ABB Decoded podcast: Segítség a globális vízhiány-válság megoldásához

Az ABB technológiai podcastjának, az ABB Decodednek legújabb epizódja a globális vízhiány problémájával foglalkozik, továbbá azzal, hogy a ma rendelkezésre álló technológia miként segíthet a válságos helyzet megoldásában. Az idei, 2023-as Víz Világnapján az ENSZ "A változás felgyorsítása a víz- és szennyvízkezelési válság megoldása érdekében" címmel vízügyi programot indított, megállapítva, hogy 2,2 milliárd ember nem jut hozzá megfelelően kezelt ivóvízhez, és több mint 4,2 milliárd ember számára nem érhető el a biztonságos szennyvízelvezetés. A szennyvíz megdöbbentő hányada, közel 80 százaléka mindenfajta tisztítás vagy újrahasznosítás nélkül kerül vissza az ökoszisztémába. 

2023. május 30. 09:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a legnagyobb webáruházak rangsora

2023. május 23. 20:10

Új fizetési kapu magyar e-kereskedőknek

2023. május 18. 12:49

Nem törődünk eléggé online adataink védelmével

2023. május 8. 15:39

Új keresőt fejleszt a Google

2023. április 24. 20:01