Bemutatkozott a digitális próbafülke
Magyarországon is bemutatkozott a jövő próbafülkéje, ami a legújabb technológiákat felvonultatva köti össze az offline és online világot. A digitális próbafülke új szintre emeli a vásárlói élményt a fogyasztók számára, míg a kereskedők egy különleges értékesítési és marketing eszközzel gyarapodhatnak.
Az XIV. Elektronikus Kereskedelem Konferencián mutatkozott be Magyarországon a jövő próbafülkéje, ami a hagyományos vásárlási élményt ötvözi a digitális lehetőségekkel. Mindenki találkozott már azzal a bosszantó jelenséggel, amikor a próbafülkében derül ki, hogy mégsem jó a kiválasztott méretű ruha, esetleg az adott színben nem áll úgy, ahogy eredetileg reméltük. Ilyenkor jöhet a felöltözés és egy újabb kör az áruházban, amíg megtaláljuk a megfelelő ruhadarabot, kivéve persze, ha nem egyedül indultunk vásárolni. A jövő próbafülkéje azonban ebben a segítségünkre siet, hiszen az ott elhelyezett, érintőképernyős készüléken keresztül a bolt személyzetétől kérhetünk segítséget, megadva, hogy milyen termékből, milyen méretben és színben szeretnénk próbálni. Ez a kérés megjelenik az eladóknál lévő okostelefonon, akik így gyorsan és pontosan kiszolgálhatják a vevőket.
A digitális próbafülke ugyanakkor a kereskedelmet új alapokra helyező koncepciónak csak egy része, a megoldást kiszolgáló informatikai rendszer révén új szintre lehet emelni a vásárlói élményt. A próbafülkében elhelyezett érintőképernyős készüléket a már meglévő webshoppal, különböző adatokkal összekötve ugyanis újfajta lehetőségek nyílnak meg a vásárlók, a kereskedők számára. Ilyen például az, hogy a digitalizált próbafülkében az adott ruhadarabhoz illő kiegészítőket kínál a rendszer. A koncepció fontos pillére az adatbázisok összekötése, így megelőzhető az is, hogy a weboldalon kinézett ruhadarabot adott esetben feleslegesen keressék a márkabolt üzletében. A weboldalon ugyanis lehetőség nyílik a ruha előzetes lefoglalására, és melyet a boltban a vásárló akár a törzsvásárlói kártya felmutatása után tud átvenni, kipróbálni. A rendszer a korábbi preferenciákat, választásokat tárolva egy következő, akár online, akár bolti vásárlás alkalmával személyre szabott javaslatokat, sőt kedvezményes ajánlatokat tud tenni.
A jövő próbafülkéje:
Azonos élményt minden csatornán
A vásárlási élmény minőségének fontosságát jól mutatja az SAP felmérése, amely szerint fogyasztók 86 százaléka hajlandó akár többet is fizetni ugyanazért a termékért, ha jobb kiszolgálást kap. Emellett az online vásárlók 53 százaléka lemond a kiszemelt árucikk megvételéről, és elhagyja az adott webshopot, ha nem talál gyors, releváns válaszokat a kérdéseire. Nem véletlen, hogy a testreszabott kiszolgálás egyre inkább prioritássá válik, a megkérdezett cégek 91 százaléka erre fókuszál, ha növelni szeretné a fogyasztói élményt.
„Napjainkban a fogyasztók részéről már elvárás, hogy azon a csatornán keresztül kommunikálhassanak a cégekkel, amelyik éppen a legmegfelelőbb számukra. Ehhez alkalmazkodva a kereskedőknek is jelen kell lenni minden platformon, omnichannel megközelítésre van szükség. Tudomásul kell venni, hogy ma már a hazai vállalkozások is a nagy globális társaságokkal versenyeznek a fogyasztókért, és a modern technológia alkalmazása jelentős mértékben hozzájárulhat a vásárlói élmény növeléséhez” - mutatott rá Arany János, az SAP Hybris üzletágvezetője.
Ahhoz, hogy hatékonyan működhessen az omnichannel koncepció a különböző rendszerekből – marketing, készletnyilvántartás, webshop, árazás, lojalitás programok, stb. - érkező adatok folyamatos, integrált menedzselésére van szükség. Az SAP Hybris olyan eszközkészletet biztosít a kereskedők számára, amivel felmérhetik a fogyasztói igényeket, azonnal reagálhatnak azokra, és testreszabott módon, minden csatornán kapcsolatba kerülhetnek a potenciális ügyfeleikkel. Az SAP fejlesztése képes meghatározni a fogyasztói magatartást akár rejtett tendenciák felismerése révén, segítségével pedig akár az üzleti lehetőségeket bővítő mikroszegmenseket és kisebb célközönségeket is meg lehet határozni.
Kapcsolódó cikkek
- Felhőbe költöznek a HR rendszerek
- Kettős díjazás a hazai SAP-nál
- Új korszak jön az állami tulajdonú vállalatoknál
- A Fujitsu ETERNUS All-Flash tárolója felgyorsítja a digitalizációt
- A Fujitsu optimalizálja az SAP-környezeteket a digitális világ követelményei szerint
- Kultúraváltást jelentő lépés a Bonafarm Csoportnál
- Elindulhat a jövő gyárának megvalósítása
- Ismét keresik a legjobb HR projekteket
- A MÁV átállt az új, hárommilliárdos, informatikai háttérrel támogatott közlekedésfejlesztési rendszerére
- Óriási informatikai fejlesztés a Waberer’s csoportnál
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra
Saját átalakulási folyamaton megy keresztül az adatközpontok piaca, amely magába foglalja a legmodernebb technológiák használatát a műveletek és az erőforrások elosztásának optimalizálása, valamint a biztonsági protokollok javítása érdekében.
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.