Bemutatkozott a digitális próbafülke

forrás: Prím Online, 2017. július 5. 15:12

Magyarországon is bemutatkozott a jövő próbafülkéje, ami a legújabb technológiákat felvonultatva köti össze az offline és online világot. A digitális próbafülke új szintre emeli a vásárlói élményt a fogyasztók számára, míg a kereskedők egy különleges értékesítési és marketing eszközzel gyarapodhatnak. 

Az XIV. Elektronikus Kereskedelem Konferencián mutatkozott be Magyarországon a jövő próbafülkéje, ami a hagyományos vásárlási élményt ötvözi a digitális lehetőségekkel. Mindenki találkozott már azzal a bosszantó jelenséggel, amikor a próbafülkében derül ki, hogy mégsem jó a kiválasztott méretű ruha, esetleg az adott színben nem áll úgy, ahogy eredetileg reméltük. Ilyenkor jöhet a felöltözés és egy újabb kör az áruházban, amíg megtaláljuk a megfelelő ruhadarabot, kivéve persze, ha nem egyedül indultunk vásárolni. A jövő próbafülkéje azonban ebben a segítségünkre siet, hiszen az ott elhelyezett, érintőképernyős készüléken keresztül a bolt személyzetétől kérhetünk segítséget, megadva, hogy milyen termékből, milyen méretben és színben szeretnénk próbálni. Ez a kérés megjelenik az eladóknál lévő okostelefonon, akik így gyorsan és pontosan kiszolgálhatják a vevőket. 

 

A digitális próbafülke ugyanakkor a kereskedelmet új alapokra helyező koncepciónak csak egy része, a megoldást kiszolgáló informatikai rendszer révén új szintre lehet emelni a vásárlói élményt. A próbafülkében elhelyezett érintőképernyős készüléket a már meglévő webshoppal, különböző adatokkal összekötve ugyanis újfajta lehetőségek nyílnak meg a vásárlók, a kereskedők számára. Ilyen például az, hogy a digitalizált próbafülkében az adott ruhadarabhoz illő kiegészítőket kínál a rendszer. A koncepció fontos pillére az adatbázisok összekötése, így megelőzhető az is, hogy a weboldalon kinézett ruhadarabot adott esetben feleslegesen keressék a márkabolt üzletében. A weboldalon ugyanis lehetőség nyílik a ruha előzetes lefoglalására, és melyet a boltban a vásárló akár a törzsvásárlói kártya felmutatása után tud átvenni, kipróbálni. A rendszer a korábbi preferenciákat, választásokat tárolva egy következő, akár online, akár bolti vásárlás alkalmával személyre szabott javaslatokat, sőt kedvezményes ajánlatokat tud tenni.

 

A jövő próbafülkéje:  

 

Azonos élményt minden csatornán

A vásárlási élmény minőségének fontosságát jól mutatja az SAP felmérése, amely szerint fogyasztók 86 százaléka hajlandó akár többet is fizetni ugyanazért a termékért, ha jobb kiszolgálást kap. Emellett az online vásárlók 53 százaléka lemond a kiszemelt árucikk megvételéről, és elhagyja az adott webshopot, ha nem talál gyors, releváns válaszokat a kérdéseire. Nem véletlen, hogy a testreszabott kiszolgálás egyre inkább prioritássá válik, a megkérdezett cégek 91 százaléka erre fókuszál, ha növelni szeretné a fogyasztói élményt. 

 

„Napjainkban a fogyasztók részéről már elvárás, hogy azon a csatornán keresztül kommunikálhassanak a cégekkel, amelyik éppen a legmegfelelőbb számukra. Ehhez alkalmazkodva a kereskedőknek is jelen kell lenni minden platformon, omnichannel megközelítésre van szükség. Tudomásul kell venni, hogy ma már a hazai vállalkozások is a nagy globális társaságokkal versenyeznek a fogyasztókért, és a modern technológia alkalmazása jelentős mértékben hozzájárulhat a vásárlói élmény növeléséhez” - mutatott rá Arany János, az SAP Hybris üzletágvezetője. 

 

Ahhoz, hogy hatékonyan működhessen az omnichannel koncepció a különböző rendszerekből – marketing, készletnyilvántartás, webshop, árazás, lojalitás programok, stb. - érkező adatok folyamatos, integrált menedzselésére van szükség. Az SAP Hybris olyan eszközkészletet biztosít a kereskedők számára, amivel felmérhetik a fogyasztói igényeket, azonnal reagálhatnak azokra, és testreszabott módon, minden csatornán kapcsolatba kerülhetnek a potenciális ügyfeleikkel. Az SAP fejlesztése képes meghatározni a fogyasztói magatartást akár rejtett tendenciák felismerése révén, segítségével pedig akár az üzleti lehetőségeket bővítő mikroszegmenseket és kisebb célközönségeket is meg lehet határozni. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újabb 117 gyorstöltő telepítésével segíti az ABB az e-mobilitás térnyerését Németországban

Az energiaszolgáltató vállalat, az EnBW újabb jelentős megbízást adott az ABB-nek a németországi autópályák mentén telepített töltőhálózat bővítésére. Az ABB 2017 végéig további 117 gyorstöltő oszlopot szállít és telepít a Tank & Rast által üzemeltett pihenőhelyekre és üzemanyagtöltő állomásokra. 

2017. október 17. 10:34

A KLM a Fujitsu segítségével megduplázta kritikus üzleti alkalmazásai teljesítményét

A Fujitsu technológiája segít tartani a menetrendet Európa egyik legforgalmasabb repülőterén. A magas rendelkezésre állási szintű, egységes Fujitsu ETERNUS tárolófürttel a KLM Equipment Services B.V. (KES) megduplázta kritikus nagyvállalati alkalmazásai sebességét és teljesítményét – fokozva ezzel a földi támogatás hatékonyságát és megbízhatóságát, ezen keresztül pedig a járatok pontosságát Amsterdam fő légikikötőjében, a Schiphol repülőtéren.

2017. október 17. 09:27

Péntektől díjmentes mobilkészülék hálózat-függetlenítés a Telekomnál

A Telekom már a törvényben megjelölt határidő előtt, október 20-tól biztosítja a díjmentes hálózat-függetlenítést lakossági ügyfelei számára, és erre egy olyan megoldást biztosít, ami a nap 24 órájában rendelkezésére áll az ügyfeleknek, és amivel a sorban állást is elkerülhetik. 

2017. október 16. 15:15

Járműipari és műszaki tematikájú állásbörze az Óbudai Egyetemen

29 cég közel 350 állásajánlatával járműipari és műszaki tematikájú állásbörzét szervez az Óbudai Egyetem október 18-19-én. Az egyetem hallgatói és az érdeklődők 18-án Józsefvárosban a Tavaszmező utcai, 19-én pedig Óbudán, a Bécsi úti kampuszon találkozhatnak a munkaerőpiac világával mindkét nap 9 és 16 óra között.

2017. október 16. 14:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Folytatódhat a nevezés - Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2017. október 16. 14:34

Teszteltük a WIWE szívdiagnosztikai eszközt

2017. október 3. 13:30

A Kaspersky Lab CTF játékkal keresi az ipari létesítmények sebezhetőségét

2017. szeptember 27. 18:23

Késésben vagy? - Akkor gyorsan regisztrálj!

2017. szeptember 19. 19:45
cloudappsportal.com