Megkezdte működését az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége
Áprilisi bejegyzését követve megkezdte működését a készpénzkímélő elektronikus fizetési (helyfüggetlen mobilfizetési) szolgáltatást nyújtó társaságok civil úton szervezett, autonóm érdekképviseleti feladatokat ellátó társadalmi, szakmai szervezete az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége (EFISZ).
Kilenc alapító taggal – a Budapest Bank Zrt., a GIRO Zrt., a Magyar Posta Zrt., a Magyar Telekom Nyrt., az MKB Bank Zrt., az OTP Bank Nyrt., a Pénzjegynyomda Zrt., a Szövetkezeti Hitelintézetek Integrációs Szervezete és a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. – a 100%-ban állami tulajdonú Nemzeti Mobilfizetési Zrt. kezdeményezésére 2017. áprilisában megalakult az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége (EFISZ). Az EFISZ alapításának fő célja, hogy létrejöjjön egy olyan magyar társaságokat tömörítő szervezet, amely a hazai készpénzkímélő elektronikus fizetési megoldások fejlesztésének, az innovatív szolgáltatási és üzleti modellek kidolgozásának támogatója.
Az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetségének céljai között szerepel, hogy a magyar készpénzkímélő elektronikus fizetési szolgáltatók hazai és nemzetközi érdekképviselete, a hazai készpénzkímélő elektronikus fizetési szolgáltatók döntéshozók előtti közös képviselete és érdekképviselete megvalósuljon. A készpénzkímélő elektronikus fizetési szolgáltatások használatával kapcsolatos lakossági edukáció megvalósítása, koordinálása és ezen feladat tekintetében együttműködés kialakítása a kormányzati és pénzügyi szereplőkkel, illetve a készpénzkímélő elektronikus fizetési szolgáltatások közigazgatási és közszolgáltatási bevezetésével kapcsolatos folyamatos koordinációs szerep kialakítása.
Az EFISZ a fogyasztóvédelmi szempontból is kiemelt fontosságú Elektronikus Fizetési Szolgáltatások Etikai Kódexének és Etikai Bizottságának létrehozásától, illetve az abban foglalt alapelvek betartásának felügyeletétől azt várja, hogy a feltörekvő innovatív készpénzmentes elektronikus fizetési megoldást kínáló pénzügyi szolgáltatók felhasználóbaráttá és ügyfélcentrikussá teszik tevékenységüket.
Kapcsolódó cikkek
- Itt a PayPal új mobil applikációja
- 2016-ban is lendületesen terjeszkedik a Samsung Pay
- Mostantól fizethet mindent mobillal
- Magyarok segítenek felzárkóztatni Ázsia egyik feltörekvő országát
- Roland Berger tanulmánya a mobilszolgáltatók kihívásairól, és azok lehetséges megoldásairól
- A Telenor MobilPass révén elérhetővé válik az érintéses fizetés
- Az indonéz Finnet a Cellumot választotta mobilfizetési partneréül
- 10 éves a Vodafone M-Pesa, a világ vezető mobilfizetési rendszere
- PayPal.Me: itthon is elindult a személyközi pénzküldő szolgáltatás
- Megszokás vagy praktikusság?
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kkv-kra szabott vállalatirányítási rendszert mutatott be az SAP
A GROW with SAP célzottan kis- és középvállalkozások számára kínál felhőalapú vállalatirányítási rendszert, amely gyorsaságot, kiszámíthatóságot és folyamatos innovációt tesz lehetővé. A gyorsan üzembe helyezhető GROW with SAP ügyfeleit ugyanazok a jó gyakorlatok segítik, amelyek a világ iparági vezetőit is támogatják döntéseikben.
Közösségi finanszírozással segítené az iskolákat a Redmenta
Befektetésért indult a Cápák Közöttbe a digitális oktatás úttörőjeként ismert Redmenta, cápatörténelmi ajánlatot kaptak. Most a közösség erejét hívják segítségül, hogy megoldásukat minél több iskolába elvihessék országszerte.
A növekedés új szakaszába lépett a Huawei hirdetési platformja, a Petal Ads
Huawei hirdetési platformja, a Petal Ads is csatlakozott a több mint 800 tagot számláló, a teljes mobilhirdetési ökoszisztémát összefogó nemzetközi szakmai szervezethez, a Mobil Marketing Szövetséghez (Mobile Marketing Association – MMA). A tagság többek között a platform új növekedési szakaszát is fémjelzi; a Petal Ads 2020-as indulása óta kilencszeresére növelte hirdetői hálózatát, jelenleg naponta közel 4 milliárd hirdetési kérelmet szolgál ki, ami várhatóan akár további 400 százalékkal is növekedhet idén.