Huawei kutatás az okostelefonnal kapcsolatos nyaralási szokásainkról

forrás: Prím Online, 2017. július 12. 11:41

A magyarok kétharmada nem tudja elképzelni a nyaralását az okostelefonja nélkül, amit leginkább fotózásra, navigációra, étterem és hotel keresésére használ a vakáció során - derült ki a Huawei megbízásából 12 európai országban (köztük Magyarországon) készített kutatásból. 

Az Ipsos piac- és közvélemény-kutató cég által készített felmérés szerint a nyaralás egyre fontosabb kelléke a külső akkumulátor, a megkérdezettek harmada pedig gyorstöltő és extra tárhely (például SD kártya) nélkül már útnak sem indul. A magyar válaszadók háromnegyede szerint az okostelefon sokkal egyszerűbbé teszi a vakációt. 

 

Legtöbben fotózásra és tájékozódásra használjuk a mobilunkat nyaralásunk alatt

A kutatás eredményei alapján magyarok 95 százaléka készít fotókat a nyaralás ideje alatt, 78 százaléka pedig navigációs alkalmazást is használt legutóbbi útja során. A térkép applikáció segítségét még ennél is többen, a megkérdezettek 84 százaléka vette igénybe. A magyarok 59 százaléka viszont előre gondolkodott, és még az utazása előtt letöltötte úti célja térképét, hogy off-line is böngészhesse azt.  

 

A magyarok többsége (58%) előszeretettel használja hotel és étterem értékelések keresésére és olvasására a mobilját, 38 százalékuk pedig foglalási adatait vagy elektronikus jegyét is az okostelefonján tartotta. A QR-kódok ideje viszont leáldozóban van, a mobilfizetés pedig még nem igazán népszerű: mindössze a megkérdezettek 27-27 százaléka élt ezzel a két lehetőséggel útja során.

 

Leginkább a dél- és kelet-európai országokban élők értettek egyet azzal, hogy az okostelefon jelentősen megkönnyíti az utazást. Nálunk is igen sokan gondolják ezt: a magyar válaszadók 76 százaléka vélekedett így.

 

Nyaralás alatt leginkább külső akkumulátorra és tárhelyre van szüksége az okostelefonunknak

A Huawei megbízásából készített kutatás szerint a megkérdezettek több mint fele, 55 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nyaralás alatt többek között a készülék tárhelyének véges kapacitása miatt a fotókat és videókat másik eszközre kell mentenie (például laptopra vagy tabletre). A válaszadók 47 százalékának a nyaralás alatt problémát okoz, hogy nincs elegendő tárhelye az okostelefonján. Az utazók aggódnak az akkumulátor lemerülése miatt is – a válaszadók ötöde nyilatkozott úgy, hogy vakációja során előfordult, hogy épp akkor merült le a telefonja, amikor a legnagyobb szüksége lett volna rá. A megkérdezettek 37 százaléka értett egyet azzal, hogy gyakran jelent számukra nehézséget az, hogy feltöltve tartsák a készülékeiket. A felhasználók ezt a problémát gyorstöltővel vagy külső akkumulátorral próbálják megoldani, főleg a fiatalok: a 18-24 évesek fele vitt magával ilyen eszközt a legutóbbi nyaralására.

 

A külső akkumulátort gyors töltési lehetőséggel látta el a gyártó, amely az ugyanolyan töltési technológiával rendelkező okostelefonoknak nyújt gyors töltést.

 

További részletek: http://consumer.huawei.com/minisite/hu/summer/

 

 

A magyarok leginkább itthon töltik a nyarat

A felmérésből az is kiderült, hogy a magyarok leginkább várost látogattak a nyaralásuk alatt: 53 százalékuk adta ezt a választ, míg a második legnépszerűbb nyaralási helyszín a tópart lett 42 százalékkal. A kutatás adatai szerint a magyarok több mint fele, 54 százaléka itthon tölti a vakációt. Jóval kevesebben (23%) vannak, akik csak külföldre utaznak a nyári hónapokban, illetve érdekesség, hogy ugyanilyen arányban vannak azok, akik itthon és külföldön is megejtenek egy-egy nyaralást. 

 

A kutatásban résztvevő országok: Magyarország, Németország, Lengyelország, Csehország, Románia, Bulgária, Görögország, Szerbia, Svédország, Norvégia, Dánia, Finnország. A felmérést a 18 és 45 év közöttiek körében, országonként 500 fős mintán végezték el, online kérdőíves módszerrel, 2017 májusában.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

NMHH-felmérés: a netezők hetven százaléka vásárol online

A magyarok már a járvány előtt is rendszeresen használták az internetet különböző ügyeik intézésére, derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) piackutatásából. Az online vásárlás és az azzal kapcsolatos tevékenységek a legelterjedtebbek, tízből hét netező vett már valamit a világhálón. A bankolás, a hivatalos ügyek és a fizetés intézése azonban még jelentősen függ attól, hogy mennyire képzett és iskolázott valaki.

2020. július 1. 18:40

Közel százezer vállalkozás tért át online számlázásra júniusban

A NAV online adatszolgáltatásra történő átállás véghajrájában sokkal több vállalkozás váltott Számlázz.hu-ra, mint az a 2018-as tapasztalatok alapján várható volt. (2018. július 1-től azokat a számlákat kellett beküldeni a NAV rendszerébe, amelyeknek az áfatartalma meghaladta a 100 000 forintot, míg július 1-től minden belföldi adóalany felé kiállított számlát továbbítani kell a NAV-nak.)

2020. július 1. 17:11

Már Magyarországon is elérhetőek a TCL 8K QLED X91 széria okostelevíziói

Megérkezett Magyarországra a TCL Electronics legújabb 8K QLED X91 sorozata: az X91 széria okostelevíziói már megvásárolhatók a hazai viszonteladóknál. A legújabb TCL QLED 8K X91 Quantum Dot Display-alapú termékcsaládjával szintet léphetünk a szórakozás terén. A sorozat kiváló audiovizuális minőségével, TCL AI technológiájával és a kifinomult formatervezéssel páratlan élményt nyújt az otthoni tévézésben.

2020. július 1. 15:52

Vodafone: folytatódnak a fejlesztések a következő hónapokban

A Vodafone Magyarország és a UPC Magyarország jogi összeolvadása 2020. április 1-jén megtörtént, ezzel a két cég egy jogi entitássá vált. Bár a pozitív változásokat hamarosan már kezdhetik érzékelni az ügyfelek, vannak még további teendők, amíg a UPC korábbi technikai rendszerei teljesen integrálódnak a Vodafone rendszerébe, amiket átmeneti időre részben még a korábbi tulajdonos infrastruktúrája szolgál ki. A Vodafone az integráció felgyorsítása révén a lehető legrövidebb időn belül ki kívánja váltani a jelenlegi működést, és a szolgáltatásokat a lehető leghamarabb a Vodafone saját hálózatára irányítja át.

2020. július 1. 14:35

Az internetes zaklatások ötöde a közösségi médiában történik

A cyberbullying, azaz az internetes zaklatás az egyik legalattomosabb civilizációs jelenség: míg a támadók arctalanságba burkolózva okozhatnak életre szóló lelki sérüléseket, a fiatalkorú áldozatok mindössze tizede mer beszélni az őt ért sérelmekről. De vajon milyen jelei lehetnek annak, hogy a gyermeket online zaklatás érte, hogyan támogathatjuk a gyógyulásban és a védekezésben? Pszichológus szakértővel kerestük a válaszokat.

2020. július 1. 13:03

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új funkcióval bővült a WIWE

2020. június 15. 16:23

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15

Gigafelvásárlás az oktatási piacon

2020. április 21. 10:32
online sportfogadás