A pelenka volt a slágertermék 2017 első félévében

Mennyiség alapján a pelenkák, míg forgalmi érték szerint a háztartási gépek fogytak a legjobban az eMAG.hu-n

forrás: Prím Online, 2017. július 15. 11:19

A GKI Digital felmérése szerint a dél-afrikai Naspers csoport érdekeltségébe tartozó eMAG.hu csaknem 40 százalékkal több megrendelést regisztrált 2017 első felében az egy évvel korábbi időszakhoz képest. Kiderült, hogy a vásárlók legnagyobb számban pelenkákat, mobiltelefonokat, valamint mobiltelefon tartozékokat rendeltek. Forgalmi érték szerint a háztartási gépek, televíziók, valamint a mobiltelefonok adták az eMAG bevételének legnagyobb részét.

Az eMAG második negyedéves beszámolója szerint a cég forgalma az elmúlt évben a piaci átlag háromszorosával nőtt a teljes hazai kiskereskedelmi szegmens mindössze 18 százalékos bővülése mellett. A GKI Digital kutatása alapján a vállalat így Magyarország legnagyobb volumenű növekedést elérő online kereskedőjének számít. A felmérés alátámasztotta, hogy a vállalat fejlődése töretlen, hiszen 2017 első félévében 5 százalékkal többen vásároltak az eMAG.hu oldalon, a rendelések száma pedig 38 százalékkal volt több a tavaly júniusi adatokhoz képest. Ehhez az eredményhez az eMAG ügyfeleinek növekvő vásárlási gyakorisága is hozzájárul, hiszen 2016 hasonló időszakához viszonyítva egy vásárló átlagosan 30 százalékkal több rendelést adott le idén.   

 

A fővárosban a nagy háztartási gépek, vidéken a napi fogyasztási cikkek a legkelendőbbek

Az év első felében a webáruház árbevételének jelentős részét, közel 50 százalékát a nagy háztartási gépek, a televíziók és a mobiltelefonok adták, és 2017-ben eddig összesen 65 ezer darab televízió, tablet és mobiltelefon talált gazdára. Nagy háztartási gépeket főként a budapesti vásárlók rendelnek átlagosan termékenként 63.000 forint értékben, a legkeresettebb eszközök közé pedig a fagyasztók- és hűtőszekrények, valamint a mosó- és szárítógépek tartoznak.

 

Az értékesített darabszám tekintetében viszont az első három termékkategória a pelenkák, a mosó- és tisztítószerek, valamint a mobiltelefon tartozékok voltak, amelyekből összesen több mint 130.000 darabot vásároltak idén. A felmérésből kiderült, hogy a pelenkákat és kiegészítő árucikkeket főként vidékről és jellemzően 2 csomaggal vásárolnak, termékenként átlagosan 4.100 forint értékben.    

 

A vásárlási élmény számít

A webáruház termékportfóliója duplájára nőtt az elmúlt fél évben, így a vásárlók jelenleg több mint 600 ezer féle, az eMAG és Marketplace partnerei által forgalmazott termék közül válogathatnak. Ezzel együtt maga a vásárlási élmény, a minőségi szolgáltatások, és a kedvezményes termékek egyre szélesebb választéka is hozzájárult az eMAG sikeréhez, a fogyasztói elégedettséghez és a visszatérő vásárlók arányának folyamatos növekedéséhez. 

 

Ezt támasztja alá az is, hogy a GKI felmérésében résztvevők az eMAG legnagyobb előnyeként a piaci átlagnál gyorsabb és kényelmesebb vásárlási folyamatot, a kedvező kiszállítási konstrukciót, valamint a terméklapokon megtalálható felhasználói értékeléseket emelték ki. Jelentős azok aránya (30%), akik elsősorban az akciós termékekért keresik fel a webáruházat, viszont a visszatérő vásárlók az említett szolgáltatások és az online vásárlás egyszerűsége miatt rendelnek ismét az eMAG.hu oldalról, amit az egyre népszerűbb mobil alkalmazás is elősegít. A kutatás arra is rávilágított, hogy a vásárlók több mint egyharmada már kipróbálta az applikációt, és az összes rendelés 12 százaléka már ezen keresztül érkezik az aktívabb ügyfeleknek köszönhetően.  

 

Hunyady László, az eMAG marketing igazgatója a beszámoló kapcsán úgy fogalmazott: „A magyar e-kereskedelmi piacra jellemző paradigmaváltás az eMAG vásárlóinál is megfigyelhető, azaz a kedvező ár önmagában már nem képes egy webáruház versenyképességét és növekedését biztosítani. Ezért a vásárlói élmény folyamatos növelése mellett célunk szolgáltatásaink állandó fejlesztése, az elérhető termékkategóriák bővítése.”

 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Így rendeltünk SZÉP-kártyával 2021-ben

Több millió rendelést fizettek idén SZÉP-kártyával a foodpanda felhasználói, derül ki a gyorskereskedelem hazai éllovasának számító vállalat adataiból. Az elmúlt 9 évben már megszokhatták a foodpanda vásárlói, hogy szabadon használhatják SZÉP-kártyájukat, hiszen a felületen elérhető éttermek 95%-a, azaz több mint 5500 hely elfogadja ezt a fizetési módot. A platform most annak járt utána, hogy milyen vásárlási szokásai vannak a foodpandás SZÉP-kártya felhasználóknak.

2021. december 1. 12:31

Digitális lízinggel újít a Péntech

A digitális faktoring úttörője, a Péntech novembertől új szolgáltatással bővíti portfolióját, amelynek köszönhetően most még könnyebb lehet a vállalkozások növekedésének finanszírozása. A digitális lízing megoldásnak köszönhetően a Péntech weboldalán keresztül a piacon egyedülállóan gyorsan és gördülékenyen, mindössze néhány kattintással igényelhető konstrukció.

2021. december 1. 11:15

Elérhetők a mobilkészülékcsere-támogatási programmal kapcsolatos részletek

Megjelentek a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) által októberben bejelentett, célzott, nagyszabású mobilkészülékcsere-támogatási program részletei. A pályázati kiírást a Nemzetközi Fejlesztési és Forráskoordinációs Ügynökség Zrt. (NFFKÜ) tette közzé.

2021. december 1. 09:58

MagyarBrands díjat kapott a K&H

Kiemelkedő elismerésben részesült a K&H a legsikeresebb márkákat tizenkét éve díjazó MagyarBrands programban. A szakmai zsűri döntése szerint a K&H a “Kiváló Fogyasztói Márka” kategóriában nyerte el a MagyarBrands díjat.

2021. november 30. 19:36

A Széchenyi István Egyetem üzbég hallgatója nyerte el a legjobb angol nyelvű előadás díját

A győri Széchenyi István Egyetem egyik üzbég hallgatója nyerte el a legjobb angol nyelvű előadás díját egy gazdaságinformatikai szakmai konferencián. A siker nemcsak azt példázza, hogy az intézmény hagyományosan erős a műszaki-informatikai tudományterületeken, hanem azt is, hogy az elmúlt években nagyot lépett előre a nemzetköziesítés terén, amelynek köszönhetően a hallgatói közösséget már 65 ország fiataljai alkotják.

2021. november 30. 18:20

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

December elején nyit az első magyar kriptotőzsde

2021. november 30. 21:13

Dr. Charaf Hassan a Vodafone Magyarország Alapítvány kuratóriumának új elnöke

2021. november 18. 16:49

A Magyar Telekom 2021. harmadik negyedévi eredményei

2021. november 9. 21:45

Magyar innováció nyert ezüstérmet az év egyik legfontosabb egészségügyi startup versenyén

2021. október 30. 14:59