Online is pörögnek a nyári slágertermékek

A strandruházat, a kerti bútorok és a medencék a legkelendőbbek a Vaterán

forrás: Prím Online, 2017. július 25. 10:59

A kitartó nyári hőség hatására az online boltokban is többszörösére nőtt egyes szezonális termékek forgalma. A vásárlókat főként a strandruházat, a kerti bútorok és a medencék vonzzák, de jól pörögnek a grillezés és a sátorozás kellékei is – derül ki a Vatera adatelemzéséből. 

A klímák és a hűtők iránt valamivel visszafogottabb a kereslet, ezekből a nagyobb beruházást jelentő termékekből pedig inkább a használtat viszik, amelyek a jobb ár-érték arányt kínálnak. Az online piactér adatai alapján úgy tűnik, hogy a legjobban Budapest és Szeged készült fel a nyárra: a legtöbb vásárló ezekről a településekről érkezett idén júliusban.

 

Strandolásra és kerti kikapcsolódásra vágyunk

A nyári termékek között az eladott darabszámok tekintetében toronymagasan vezet a strandruházat és -kiegészítő, melyekből egy hónap alatt közel 3500 darab fogyott az online piactéren. Fürdőruhára, strandpapucsra, egyéb strandruházatra, valamint napszemüvegre átlagosan 1.910 forintot szántak idén júniusban a felhasználók. 

 

A vízpart mellett a szerencsésebbeknek saját kertjük, illetve erkélyük is menedéket adhat a hőség elől. Ezek otthonosabbá és komfortosabbá tételére komoly gondot fordítanak a felhasználók: a különböző kerti bútorokból, kert- és teraszdekorációkból, székpárnákból, mécsesekből, illetve lampionokból 681 darab talált gazdára, átlagosan 18.810 forint értékben.

 

A képzeletbeli dobogó harmadik helyét pedig nem meglepő módon a medencék foglalták el. A májusi adatokhoz viszonyítva az eladások száma csupán egy hónap alatt közel a négyszeresére nőtt (150-ről 553 darabra), emellett az eladások összértéke is a háromszorosára növekedett (2,3 millió forintról 7 millió forintra). 

 

Van, amiből csak újat veszünk

A nyári szezonális termékkategóriák tekintetében elmondható, hogy a használt cikkek átlaga évről évre nő: míg 2014 júniusában csupán 32 százalék volt, idén ez az arány már 51 százalékot tett ki ugyanebben a hónapban. 

 

Ugyanakkor érdemes megemlíteni, hogy ezen belül az egyes termékkategóriák komoly eltérést mutatnak: szinte csak az új termékek fogynak a kerti bútorokból és kiegészítőkből (85%), grillsütőkből és grilleszközökből (72%), sátorozási kellékekből (70%), medencékből (70%), illetve strandruházatból és strandjátékokból (68%). Míg használtan főként a hűtőszekrények és -táskák (78%), a klímaberendezések (66%) és az autós csomagtartók, bicikliszállító csomagtartók és tetőboxok (62%) a kelendők. Vagyis az alacsonyabb árfekvésű termékek esetében inkább az újat, míg a több tízezer forintos tételeknél a használtat részesítik előnyben a vaterázók.

 

 

Nyári rekordok – nem csak a hőmérséklet szökik a magasba

Tavaly július óta a legtöbb nyári slágerterméket, 7348 darabot a fővárosban vásárolták, összesen több mint 52 millió forint értékben. A vidéki települések között Szeged áll az élen, 423 megvásárolt termékkel, együttesen több mint 3 millió forintért. Az első ötbe került még Érd, Székesfehérvár, Pécs és Debrecen, ezekben a városokban szintén 2,4–2,9 millió forint körül alakult a napi forgalom.

 

„A Vatera indulása óta a legtöbb nyári terméket 2014. június 30-án értékesítettük, amikor egyetlen nap alatt 655 ilyen termék talált gazdára, percenként átlagosan 6.615 forint értékben. Idén júniusban és júliusban pedig több olyan nap is volt, amelyeken közel 2 millió forintért vásároltak nyári szezonális cikkeket a felhasználók. A termékek esetében két rekordot is érdemes megemlíteni: az eddigi legdrágább nyári slágertermék idén egy újszerű állapotban lévő deluxe jakuzzi volt, ami még a főszezon előtt, április végén gazdára talált, nem kevesebb mint 1,2 millió forintért. A tavalyi csúcstartó pedig egy kerti filagória volt, amely szintén még a nyár beköszönte előtt, májusban kelt el 635 ezer forintért” – árult el további érdekes részleteket Szanitter Áron, a Vatera ügyvezető igazgatója.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Fujitsu modellje új szintre emeli az automatizációval elérhető megtakarítást

A robotalapú folyamatautomatizáció (RPA) széles körű alkalmazásnak korlátait megszüntetve, a Fujitsu új modelje 12-16% közötti megtakarítást tesz lehetővé a működési költségben. A Fujitsu észak- és nyugat-európai ügyfelek számára elérhető, új ipari automatizációs működési modellje kiiktatja az RPA terjedését eddig gátló akadályokat, ami komoly változást hozhat tekintettel arra, hogy jelenleg világszerte csak a szervezetek 4%-a alkalmazza széles körben az RPA-technológiát. 

2019. november 18. 18:54

Stratégiai együttműködési megállapodás a Magyar Innovációs Szövetség és a Tungsram között

A Magyar Innovációs Szövetség és a Tungsram együttműködési megállapodást írt alá a Magyar Innovációs Szövetség 2019. november 15-én megtartott, összevont választmányi és elnökségi ülésén, melynek a Tungsram volt a helyszíne, ill. házigazdája. A cél, hogy tevékenységük eredményeiből szűkebb környezetükön túl a tágabb közösség is részesülhessen. Az aláírást követően, Jörg Bauer elnök-vezérigazgató előadásában bemutatta, miért lett a Tungsram szlogenje az, hogy "Örökségünk az innováció".

2019. november 18. 17:18

V. Magyar Speciális Független Filmszemle

2019. november 19-20-án kerül megrendezésre ötödik alkalommal Budapesten a Magyar Speciális Független Filmszemle, fogyatékossággal élők, pszichiátriai- és szenvedélybeteg alkotók, autizmussal élők valamint függetlenfilmesek és diákok Kárpát-medencei integrált filmes seregszemléje. Különlegessége, hogy az egyetlen olyan tematikus filmes rendezvény Magyarországon, amely a fogyatékosság témájában teszi közzé felhívásait.

2019. november 18. 15:51

Paris Call: A kiberbiztonság iránti elkötelezettség folyamatosan nő

A francia kormány 2019. november 12-én hatalmas előrelépést jelentett be a kibertér biztonságáért való összefogás terén: a Paris Call for Trust and Security in Cyberspace nevű kiberbiztonsági kezdeményezéshez csatlakozók száma egy év alatt közel háromszorosára nőtt, összesen több mint 1000-re.

2019. november 18. 12:54

A legfrissebb ThinQ alkalmazáson keresztül a készülékek azelőtt jeleznek, hogy meghibásodnának

Az LG Electronics (LG) bemutatta továbbfejlesztett ThinQ alkalmazását, melynek köszönhetően a felhasználói okosotthon-élmény még teljesebbé válik. A hangutasítással is vezérelhető okosotthon-app az LG okos háztartási eszközeinek gördülékeny irányítása mellett több mint 150 országban kínál új mesterségesintelligencia-alapú szolgáltatásokat.

2019. november 18. 11:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Önvezető autós parkolás először Magyarországon!

2019. november 18. 14:23

Százmillió eurót fektet be az európai mesterséges intelligencia programba a Huawei

2019. november 8. 10:07

Az Antenna Hungária megvásárolta a Telenor Magyarország 25%-át

2019. november 1. 08:32

Idén is keresik az év fiatal vezetőjét!

2019. október 22. 13:26
online sportfogadás