#Varosipezsges: Kampány indul a Z generáció digitális edukációjáért
A Z generáció digitális és közösségimédia-oktatásáért, illetve használati szokásainak mélyebb megismeréséért fogott össze az Antall József Tudásközpont (AJTK) középiskolásoknak szóló programjaiért felelős Szóda Műhely, a Deák 17 Ifjúsági Művészeti Galéria, a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU), a Ringier Axel Springer fiatalokat megcélzó portálja, a Noizz.hu és a Noguchi Porter Novelli, együttműködésben a Középsuli.hu-val.
A kezdeményezés célja a digitális edukáció, illetve a Z generáció tartalomfogyasztási szokásainak mélyebb megismerése. Az együttműködésben résztvevő szervezetek fel kívánják hívni a figyelmet arra, hogy a közösségi médiával szinte együtt lélegző fiatalok miként használják ezeket a csatornákat, illetve kreatív és technikai segítséget kínálnak, hogy a fiatalok minél sikeresebben fejezzék ki magukat online felületeken. A kampánystratégia megalkotása és a kivitelezése mögött a Noguchi Porter Novelli áll.
A kampány keretében a METU, a Szóda Műhely és a Noizz.hu közös kutatásban méri fel a tizenévesek Instagram-használati szokásait, érdeklődési körüket, valamint az általuk alkalmazott kompozíciókat és képszerkesztési technikákat. A felmérés lehetőséget ad arra, hogy átfogóbb képet kapjunk a mai tizenévesek digitális önkifejezésével kapcsolatban, segítve a kezdeményezés további fejlesztését.
A program részeként a Szóda Műhely Városi Pezsgés (#varosipezsges) címmel indít Instagram-pályázatot középiskolások számára. A közösségi képmegosztóra feltöltött képek közül a legkiválóbb alkotásokat a METU, a Szóda Műhely, a Noizz.hu és a Deák17 galéria szakértőiből álló zsűri választja majd ki, a legjobbnak ítélt fotó készítőjét egy GoPro kamerával díjazzák. A pályázatra feltöltött legizgalmasabb képekből a Deák17 galéria rendez kiállítást.
A digitális készségfejlesztés jegyében, a Szóda Műhely szervezésében résztvevő fiatalok a Deák17 galéria workshopján tapasztalt szakemberektől ismerhetik meg a leglátványosabb és legkifejezőbb közösségimédia-fotók elkészítésének fortélyait. A későbbiekben az érdeklődő diákok részt vehetnek egy szerkesztőségi látogatáson, ahol Noizz.hu munkatársainak mindennapjaiba nyerhetnek bepillantást.
„Az AJTK tudományos tevékenységének központi eleme a tehetséges fiatalok képzése, ismereteik bővítése. A kimondottan a középiskolások karrierorientációjára, kreatív készségfejlesztésére létrejött Szóda Műhely célja, hogy a lehető legtöbben már az érettségi előtt megalapozott döntést hozzanak a továbbtanulásról, ezzel is elősegítve a gyors szakmai előrejutást a későbbiekben” – hangsúlyozta Zborai Eszter, a tudásközpont Tehetséggondozás Irodájának vezetője.
„A METU számára – ahogy ezt számos szakunk és közel 20 különböző művészeti képzésünk is bizonyítja – kiemelten fontos, hogy felszínre hozza a fiatalokban rejlő kreativitást” – mondta Jákó Eszter a METU marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettese. „Minél korábban érik megfelelő impulzusok a vizuális művészetek iránt érdeklődőket, annál nagyobb az esély arra, hogy megtalálják saját hangjukat, útjukat ebben a művészeti ágban. A METU ezért tartja fontosnak, hogy ne csak támogassa a Szóda Műhely kampányát, de aktívan részt is vegyen benne” – tette hozzá.
„Az ügyfeleinkkel – az AJTK-val, a Noizz.hu-val és a METU-val –, illetve az együttműködő stratégiai partnerekkel közösen kidolgozott program célja, hogy megszólítsuk és megmozgassuk azt a generációt, amely néhány év múlva fontos kereskedelmi célcsoporttá válik, egyben még mélyebben megismerjük, milyen tartalommal érhetők el a leghatékonyabban” – hangsúlyozta Szántó Balázs, a Noguchi Porter Novelli ügyvezető-partnere.
Kapcsolódó cikkek
- A fogyasztók digitális DNS-ének megértésén múlik az online kiskereskedelem jövője
- A fiatalok a jövő munkahelyén szeretnének dolgozni
- #zöldenjobb: bezöldül az internet a környezetvédelemért
- Milyen pózban tanuljunk?
- Vége a klasszikus tévézésnek
- A digitális biztosítók kora jön
- Tanulni is lehet az Y és Z generációktól!
- Így gyűjtöget a magyar
- NMHH: a felelős médiának ismernie kell az öngyilkosságok megjelenítéséhez ajánlott szerkesztési elveket
- Az Y generáció tetteket vár a nagyvállalatoktól
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Jöhet a személyre szabott reklámoktól mentes ingyenes Facebook és Instagram?
Nagy várakozás előzte meg az uniós adatvédelmi testület (EDPB) állásfoglalását az egyelőre leginkább a Meta által használt „consent or pay” (hozzájárulás vagy fizetés) üzleti modell adatvédelmi vonatkozásaival kapcsolatban. Várhatóan mi lesz a hatása a véleménynek a közösségi médiumok és platformok működésére, mit jelenthet mindez a piaci szereplők és a felhasználók számára? A fenti kérdéseket Bartal Ivánnal, az Oppenheim Ügyvédi Iroda adatvédelmi jogi praxisának vezetőjével jártuk körbe.
Innováció a légi szállítmányozásban
A DSV egy hazánkban innovációnak számító, korábban még sosem alkalmazott átvilágítási szolgáltatás elindításával új export légiszállítási lehetőségeknek nyit kaput. A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közvetlen közelében található raktárukban már 2-8 Celsius-fokos környezetben is átvilágítási szolgáltatás nyújtására lesznek a továbbiakban képesek, ezzel pedig fellendítik a BUD Airport gyógyszerexport tevékenységét. A fejlesztés egy gyógyszeripari üzleti esemény keretein belül debütált 2024. április 23-án, Vecsésen.
Bridgestone abroncsokon gurul a Maserati első teljesen elektromos SUV-ja
A prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások terén világszinten vezető Bridgestone-t választotta a Maserati, hogy egyedi 20"-os gumiabroncsokat fejlesszen első teljesen elektromos SUV-ja, a Maserati Grecale Folgore számára.
SFFA 2024 – bejelentették az International Filmmakers 30 shortlistesét
A Creo örömmel jelenti be a Sony Future Filmmaker Awards 2024 shortlisteseit. A hat kategóriában 30 filmkészítőből álló shortlisten szereplő alkotók egyedülálló élményben részesülnek, és egy héten át különleges eseményeken vehetnek részt a Sony Pictures Studios Los Angeles-i telephelyén, beleértve egy workshopot, amely páratlan hozzáférést biztosít az iparág kulisszái mögé. A 2024. május 30-i díjátadó ünnepségen pedig kihirdetik a hat kategória győztesét, akiket szakértő zsűritagok választanak ki.
Tovább terjeszkedik a belga-magyar logisztikai raktárfejlesztő-vállalat
A belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező Weerts Logistics Park (WLP) HUR One Kft. közel 55 000 m2 alapterületű logisztikai csarnokot épít Debrecen szomszédságában, Ebesen. A WLP az első külföldi érdekeltséggel is rendelkező beruházó, amelyik előre, megrendelésállománnyal még nem rendelkező, spekulatív módon fejleszt a Hajdú-Bihar-Vármegyei székhely térségében. A kitűnő lokációjú beruházásra a debreceni repülőtér és az épülő BMW gyár közelében kerül sor.