Érdekes statisztikai adatok a több ezer hazai fesztiválról

forrás: Prím Online, 2017. augusztus 24. 11:33

Az évek múlásával egyre többen vesznek részt valamilyen fesztiválon. Számszerűsítve ez a lakosság több mint felét jelenti. De még, ha valaki nem is vesz részt egy fesztiválon sem, mégis ismerik őket. Ugyanis 10-ből 9 ember legalább egy, de sokan akár négy vagy több fesztivált is meg tud nevezni, ha erre kérik.

Fesztiválszezonnak kifejezetten a nyári évszak nevezhető. Ezen belül azonban a legtöbben – a fesztiválozók közel negyede – augusztusban fesztiválozik. Magyarország egyébként bővelkedik fesztiválokban  - írja a fesztivalportal.hu - és ezzel a lakosság is egyetért. Sokan pedig legalább egy fesztiválra el is látogat az év folyamán. Sőt, az is elmondható, hogy az évek előrehaladtával egyre többen látogatnak meg egy-egy fesztivált. Noha a legtöbben a fesztivál szó hallatán elsősorban zenei fesztiválra gondolnak, messzemenően nem csak a zenei fesztiválok tartoznak a kedvelt és leginkább látogatott rendezvények közé. Sőt, nagyon sokan látogatnak és ismernek inkább gasztronómiai fesztiválokat, de a legismertebb rendezvények listáján helyet kapnak a hagyományőrző, a művészeti vagy éppen a borfesztiválok is. Azonban mindközül a legismertebb fesztivál a Sziget Fesztivál, amely egyúttal a legnépszerűbb is. De a zenei fesztiválok közül igen közkedvelt még a VOLT Fesztivál vagy a Szegedi Ifjúsági Napok. Más kategóriákban pedig a legismertebbek a Debreceni Virágfesztivál, a Budapesti Tavaszi Fesztivál és a Mohácsi Busójárás. Ezek szerepelnek a legnépszerűbb fesztiválok listájának a legelején is.

 

A fesztiválok megítélése a magyar lakosok körében egyébként igen pozitív. A legtöbben úgy gondolják, hogy egyenesen divatos fesztiválokra járni, a magyarországi fesztiválok pedig annyira kiválóak, hogy a külföldiek számára is vonzóak. Persze leginkább lelkesnek a fesztiválokkal kapcsolatban nem meglepően a 18-24 éves korosztály nevezhető, akiknek közel fele szeret fesztiválon részt venni. Ezzel szemben azonban érdekes adat, hogy a fesztiválokkal szemben leginkább elutasítóak a Nyugat-Dunántúl régióinak a lakosai, akiknek szintén közel fele nem szeretne részt venni egy fesztiválon sem. De a fesztiválokkal szembeni lelkesedés terén megoszlás található iskolázottság tekintetében is, hiszen a legfeljebb általános iskolával rendelkezők sokkal inkább elutasítóak, mint a magasabb iskolai végzettséggel rendelkezők. Egyébként ezen a téren különbség mutatkozik már a fesztiválok ismertségében is. Minél magasabb valakinek az iskolai végzettsége és nagyobb a havi jövedelme, annál több fesztivált ismer.

 

 

 

Abban, hogy végül ki milyen fesztivált választ magának a nyári szezonban, több befolyásoló tényezője is van. Mindközül a leginkább meghatározó tényező a fesztivál jellege, műfaja. De igencsak fontos a fesztivál konkrét műsora, a rendezvény hangulata és a fellépők listája. Ha a legfontosabb tényezőt, a fesztivál műfaját nézzük, akkor elmondható, hogy a legtöbben, a fesztiválozók nagyjából 30%-a legszívesebben gasztronómiai fesztivált látogat meg. Ezt követik a sorban a könnyűzenei és a hagyományőrző fesztiválok.

 

Egyébként ha valakinek van a lakóhelyén valamilyen fesztivál, akkor azon sokkal valószínűbb, hogy részt vesz, mintha egy vagy többnapos utazással járna a fesztiválra való ellátogatás.

 

Összességében elmondható, hogy az évek során egyre ismertebbek a fesztiválok, amelyeknek a látogatottsága is ezzel együtt növekszik. Annak ellenére is növekszik a valamilyen fesztiválon résztvevők száma, hogy ezzel együtt párhuzamosan növekszik az egy főre jutó költség is.

 

Forrás: FesztiválPortál

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Gyerekek is adományoztak beteg és rászoruló társaiknak a UPC segítségével

Összesen 57 zsák, vagyis közel 7000 darab plüssfigura gyűlt össze annak a jótékonysági akciónak a keretében, amelyet a UPC Magyarország tatabányai munkatársai indítottak a helyi gyermekkórház és a hátrányos helyzetű családok támogatására. 

2018. június 18. 17:41

Bátor Táboros gyerekekért eveztek a Morgan Stanley kalózai

A június minden évben az önkéntes munkáról szól a Morgan Stanley-nél, a karitatív programok látványos nyitó eseménye pedig hagyományosan a vállalat dolgozóinak sárkányhajó versenye. 

2018. június 4. 08:23

Honor és FISE extrém sport kihívás indul “A bátraknak”

A Honor, a trendszetter, fiatal okostelefon e-brand szponzorálja a FISE World Series (Festival International des Sports Extrêmes), a világ legnagyobb extrémsport fesztiváljának jelenleg Montpelierben tartott francia szakaszát, amely 2018 május 9-én indult. 

2018. május 22. 14:55

Így telnek a sikeres emberek éjszakái

Pacsirták kontra éjjeli baglyok, néhány óra után kipihenten ébredők kontra tíz órákat alvók. Ahány ház, annyi (alvási) szokás. Bár a Nemzetközi Alvás Szövetség tájékoztatása szerint a 18-64 év közötti felnőtt lakosság ajánlott alvásideje 7-9 óra*, a hétköznapokban ritkán érjük el az optimális időtartamot: a magyarok például átlagosan 7 óra 2 percet töltenek szunyókálással**. Inkább éjszaka élsz, vagy akkor vagy a leghatékonyabb, ha korán fekszel és még a nap előtt kelsz? És hogy csinálják ezt a hírességek? Lessünk be a hálószobájukba és nézzük meg, hogy telik egy éjszakájuk!

2018. május 22. 10:10

Netes zaklatás elleni programot indít az UNICEF Magyarország

Az UNICEF Magyarország elindítja #nemvagyegyedül kampányát, amelynek fő célja, hogy a netes bántalmazás fiatal áldozatai felismerjék: van kihez fordulniuk a bajban. Másodsorban pedig szól az általában szintén fiatal elkövetőkhöz is, hogy nézzenek szembe sokszor meggondolatlan tetteik következményeivel.

2018. május 1. 09:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Media Markt és Lumenet az Év Internetes Kereskedői 2018-ban

2018. június 6. 15:17

Forbes: 1,1 milliárd dollárral nőtt a Huawei márkaértéke egy év alatt

2018. május 29. 09:52

100 millió dolláros tőkeinjekciót kapott a HMD Global

2018. május 22. 15:16

A Magyar Telekom 2018. első negyedéves eredményei

2018. május 9. 17:23
cloudappsportal.com