Logikus gondolkodást és csapatmunkát várnak el a cégek a kezdő programozóktól

forrás: Prím Online, 2017. szeptember 8. 08:46

Három programozási nyelvet, valamint elsősorban logikai és a csapatmunkához szükséges készségeket várnak el az informatikai cégek a kezdő programozóktól – derül ki a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) Jump programozóképzésének partnercégei és jelentkezői körében végzett kutatásából. A juniorok ugyanakkor akár három év alatt szenior programozóvá válhatnak.

A legfontosabb három programozói készség között szerepel a logikus gondolkodás, a csapatmunka képessége, illetve a szorgalom – derül ki a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) Jump programjának kutatásából, amelyet a programozóképzés partnercégei és jelentkezői körében végeztek el. A METU JUMP junior intenzív szoftverfejlesztő programjában több mint 10 éves oktatói és aktív programozási tapasztalattal rendelkező, elismert szakemberek készítik fel a hallgatókat 4 hónapon keresztül a programozói munkára.

 

Az eredmények alapján ugyanakkor a programozójelöltek a csapatmunkát kevésbé fontosnak értékelik, de a logikai készségek és a szorgalom náluk is dobogós helyezést ért el. A partnercégek több mint fele nyilatkozott úgy, hogy három programnyelv ismeretét várja el a kezdő fejlesztőktől. A válaszadók leginkább a Java, a C++, a HTML, PHP és az SQL programnyelveket alkalmazzák. Az informatikai cégeknél dolgozók 80–90 százaléka rendelkezik felsőfokú végzettséggel, a női fejlesztők aránya pedig körülbelül 20 százalék a teljes programozói csapaton belül. A megkérdezett vállalatok többsége szerint már 3 év elegendő ahhoz, hogy szenior programozóvá váljon a kezdő fejlesztő. A cégek szerint e pálya legnagyobb kihívása a jelöltek számára a projektmenedzseri szemléletmód, a hatékony együttműködés, illetve az elvárt programnyelvek elsajátítása. A leendő programozók hasonlóan ítélik meg a nehézségeket, a megkérdezettek több mint fele ugyanakkor a munkatempó felvételét is kihívásnak tekinti. A munkáltatók szerint az intenzív fejlesztőképzés igényeiknek megfelelő tudást ad a leendő fejlesztőknek, akik kiemelkedő gyakorlati oktatásban részesülnek, motivációjuk és elszántságuk pedig magas szintű, ezért szívesen is alkalmazzák őket. A vállalatok 40 százaléka emelte ki az intenzív képzésről érkező jelöltek nyitottságát és rugalmasságát pozitívumként.

 

„A METU JUMP iránt érdeklődők között már mintegy egyharmad részt jelentenek a hölgyek, ami jóval magasabb, mint a női programozók iparági átlaga. A képzés legnagyobb arányban a 25–34 éves korosztályt szólítja meg, a programozójelöltek közel 40 százaléka tartozott ebbe az életkori tartományba, de több mint negyedük 35–44 éves, illetve közel ötödük a 18–24 éves korosztályt képviseli” – mondta Beck Ildikó, a METU JUMP vezetője. 

 

Az érdeklődők még többet megtudhatnak a programozói munkáról, illetve a képzésről a METU JUMP következő infóestjén, szeptember 7-én. A leendő fejlesztők itt lehetőséget kapnak, hogy izgalmas és kreatív fejlesztői feladatokon keresztül belekóstoljanak a programozás szépségeibe és kihívásaiba. A programról további információ a http://metujump.hu/ oldalon érhető el. 

 

Az informatikai szektor igényeinek megfelelően hozta létre JUMP programját. A képzés partnerei között számos elismert fejlesztőcég vagy programozókat foglalkoztató vállalat található, így bankok, telekommunikációs, illetve játékfejlesztő cégek. Az együttműködési megállapodásoknak köszönhetően a programot sikeresen elvégzőknek a METU junior szoftverfejlesztő állást garantál a partnercégek egyikénél. 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05