Logikus gondolkodást és csapatmunkát várnak el a cégek a kezdő programozóktól
Három programozási nyelvet, valamint elsősorban logikai és a csapatmunkához szükséges készségeket várnak el az informatikai cégek a kezdő programozóktól – derül ki a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) Jump programozóképzésének partnercégei és jelentkezői körében végzett kutatásából. A juniorok ugyanakkor akár három év alatt szenior programozóvá válhatnak.
A legfontosabb három programozói készség között szerepel a logikus gondolkodás, a csapatmunka képessége, illetve a szorgalom – derül ki a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) Jump programjának kutatásából, amelyet a programozóképzés partnercégei és jelentkezői körében végeztek el. A METU JUMP junior intenzív szoftverfejlesztő programjában több mint 10 éves oktatói és aktív programozási tapasztalattal rendelkező, elismert szakemberek készítik fel a hallgatókat 4 hónapon keresztül a programozói munkára.
Az eredmények alapján ugyanakkor a programozójelöltek a csapatmunkát kevésbé fontosnak értékelik, de a logikai készségek és a szorgalom náluk is dobogós helyezést ért el. A partnercégek több mint fele nyilatkozott úgy, hogy három programnyelv ismeretét várja el a kezdő fejlesztőktől. A válaszadók leginkább a Java, a C++, a HTML, PHP és az SQL programnyelveket alkalmazzák. Az informatikai cégeknél dolgozók 80–90 százaléka rendelkezik felsőfokú végzettséggel, a női fejlesztők aránya pedig körülbelül 20 százalék a teljes programozói csapaton belül. A megkérdezett vállalatok többsége szerint már 3 év elegendő ahhoz, hogy szenior programozóvá váljon a kezdő fejlesztő. A cégek szerint e pálya legnagyobb kihívása a jelöltek számára a projektmenedzseri szemléletmód, a hatékony együttműködés, illetve az elvárt programnyelvek elsajátítása. A leendő programozók hasonlóan ítélik meg a nehézségeket, a megkérdezettek több mint fele ugyanakkor a munkatempó felvételét is kihívásnak tekinti. A munkáltatók szerint az intenzív fejlesztőképzés igényeiknek megfelelő tudást ad a leendő fejlesztőknek, akik kiemelkedő gyakorlati oktatásban részesülnek, motivációjuk és elszántságuk pedig magas szintű, ezért szívesen is alkalmazzák őket. A vállalatok 40 százaléka emelte ki az intenzív képzésről érkező jelöltek nyitottságát és rugalmasságát pozitívumként.
„A METU JUMP iránt érdeklődők között már mintegy egyharmad részt jelentenek a hölgyek, ami jóval magasabb, mint a női programozók iparági átlaga. A képzés legnagyobb arányban a 25–34 éves korosztályt szólítja meg, a programozójelöltek közel 40 százaléka tartozott ebbe az életkori tartományba, de több mint negyedük 35–44 éves, illetve közel ötödük a 18–24 éves korosztályt képviseli” – mondta Beck Ildikó, a METU JUMP vezetője.
Az érdeklődők még többet megtudhatnak a programozói munkáról, illetve a képzésről a METU JUMP következő infóestjén, szeptember 7-én. A leendő fejlesztők itt lehetőséget kapnak, hogy izgalmas és kreatív fejlesztői feladatokon keresztül belekóstoljanak a programozás szépségeibe és kihívásaiba. A programról további információ a http://metujump.hu/ oldalon érhető el.
Az informatikai szektor igényeinek megfelelően hozta létre JUMP programját. A képzés partnerei között számos elismert fejlesztőcég vagy programozókat foglalkoztató vállalat található, így bankok, telekommunikációs, illetve játékfejlesztő cégek. Az együttműködési megállapodásoknak köszönhetően a programot sikeresen elvégzőknek a METU junior szoftverfejlesztő állást garantál a partnercégek egyikénél.
Kapcsolódó cikkek
- Keveset költünk társasjátékra, pedig segíthetne az iskolakezdésnél is
- Mostantól leginkább erre kellene spórolnia mindenkinek
- Betör a programozóképzések piacára a Budapesti Metropolitan Egyetemen
- A magyar egyetemista vállalkozna, a külföldi multihoz menne
- Elindult a HelloWorld Online
- Black Cell Akadémia a Z generáció számára
- Budapestre érkezik a Scratch konferencia
- „Tanulj tőlünk, hogy tanulhassunk Tőled”: Indul a T-Systems Akadémia
- Elbeszélnek egymás mellett a cégek és a fiatalok?
- Gyorsítja külföldi terjeszkedését a Codecool programozóiskola
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új technológiák forradalmasíthatják a fizetési ökoszisztémát
Az elmúlt években számos új technológia jelent meg a pénzügyi szektorban, amelyek forradalmasíthatják a fizetési ökoszisztémát. Az AFR 2.0 és a szupertárcák a legújabb innovációknak tekinthetők ezen a területen, amelyek azt ígérik, hogy alapjaiban változtatják meg a fizetés jövőjét. Segítségükkel az ügyfelek egységes és kényelmes fizetési élményben részesülnek, míg a pénzügyi szolgáltatók számára lehetőség nyílik újfajta üzleti modellek kialakítására.
Zöld gasztroreformot hirdet a magyar startup
Mintegy 550 millió forintot fordíthat növekedésére a Greenstic Europe Kft. (Greenstic) az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures befektetésének köszönhetően. A környezetbarát, egyszer használatos éttermi eszközöket forgalmazó vállalkozás regionális szinten bővíti tevékenységét, miközben célul tűzte ki a gasztroszektor környezettudatossá tételét, és a körforgásos gazdasági modell alkalmazását is.
Az Influence Media nyerte a Continental Magyarország kommunikációs tenderét
Többfordulós, meghívásos tenderen az Influence Media integrált kommunikációs ügynökség nyerte el a Continental Magyarország vállalati kommunikációs és PR feladatokra kiírt tenderét. A közös munka már áprilisban elindult, az együttműködés keretében az ügynökség a Continental országos vállalati kommunikációs osztályának, illetve a gumiabroncs üzletágának nyújt kommunikációs szolgáltatást.