Digitalizáció a vállalati bankolásban
Az okostelefon és a digitális szolgáltatások egyre fontosabbá válnak a bankok üzleti ügyfeleinél is – derült ki az IFUA Horváth & Partners német nyelvterületen végzett felméréséből. A nyereségesség megőrzése érdekében a bankoknak a vállalati üzletágban is kombinálniuk kell a személyes kiszolgálást a minél teljesebb körű online megoldásokkal.
Szűkülő termékportfólió
A digitalizáció miatt a megkérdezettek kétharmada tervezi a terjedelmes termék- és szolgáltatás-portfólió szűkítését. Ennek az az oka, hogy minél többen használják virtuális bankfiókként az okostelefonjukat, annál fontosabbá válnak a vonzó, teljes körűen használható online megoldások a vállalati bankolásban is. A jelenlegi kínálatot viszont nagyon drága lenne teljes egészében átültetni a digitális világba.
Tematikus digitális portálok
A vállalati bankolás jövőjének fontos eleme a digitális ökoszisztémák kiépítése. A bankok ágazati vagy tematikus platformokat alakítanak ki vagy saját erőből, vagy más ágazatokba tartozó vállalatokkal közösen. Ezek az információs vagy kereskedelmi platformok szerveződhetnek például egészségügyi, mezőgazdasági szakemberek vagy különböző mesteremberek köré, s ezáltal a bankok a pénzügyi szolgáltatások mellé más termékeket és szolgáltatásokat is ajánlhatnak az ügyfeleiknek.
Jó példa erre, hogy az egyik nagy német pénzintézet egészségügyi platformot indított. Ezen egyebek mellett az új praxisok alapítói elemezhetik a különböző lehetséges helyszíneket, a visszavonulni készülő orvosok pedig megtalálhatják rajta az utódjukat. A felmérés résztvevőinek negyede tartja lehetségesnek, hogy efféle platform üzemeltetőjévé válik, csaknem fele mondta, hogy a jövőben szolgáltatóként megjelenik egy ilyen platformon, és közel kétharmada tekinti ezt kiegészítő értékesítési csatornának a pénzügyi termékei számára.
A robot nem győzi le az embert
A digitalizáció ellenére a személyes kapcsolattartás változatlanul fontos a vállalati ügyfeleknél. Az IFUA Horváth & Partners felmérésében a válaszolók mindössze harmada tulajdonított nagy jelentőséget az úgynevezett robottanácsadásnak, amikor teljes egészében digitális úton folyik a párbeszéd. Kevesebb, mint minden második banki értékesítési vezető tartotta különösen fontosnak a videó-ügyintézést vagy a chatet. Ugyanakkor 70 százalékuk vélte úgy, hogy támogató funkciókra applikációkat kell bevezetni.
A felmérés további megállapításait infografikán mutatjuk be.
A felmérésről:
Az IFUA Horváth & Partners 50 banki értékesítési vezetőt kérdezett meg Németországban, Ausztriában és Svájcban arról, hogy milyen fejleményekre számít 2020-ig a vállalati szegmensben.
Kapcsolódó cikkek
- A Huawei Vakációs Barométere rámutat a különbségekre
- Nagyobb rugalmasságot, több időt és a papírmunka csökkenését várja a digitalizációtól a kkv-szektor
- Zagg felmérés a fej-, illetve fülhallgató használati szokásokról
- A Blancco negyedéves felmérése az okostelefonokról
- Az okostelefonok észrevétlenül megváltoztatták az emberi szokásokat
- Nemcsak a fiatalok körében népszerű az online bankolás
- A Fujitsu felméréséből kiderül, hogy a digitális átalakulás ösztönzi az üzleti növekedést
- A digitalizáció útján
- Valentin napon is bekapcsolt telefonnal vacsorázunk gyertyafényben
- Lehull a lepel a Telenor karácsonyi ajánlatairól
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Sony World Photography Awards 2024 – kihirdették a nyerteseket
A World Photography Organisation egy különleges gálaünnepségen Londonban kihirdette a Sony World Photography Awards 2024. évi nyerteseit. Az immár 17. éve megrendezett díjátadó ünnepség napjaink legjobb fotográfiai alkotásait mutatja be, valamint az elmúlt év legközkedveltebb képeit és történeteit díjazza. A győztes, döntős és shortlistre került képek április 19-től láthatók a Sony World Photography Awards 2024 kiállításon a londoni Somerset House-ban.
Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak
A magyar kisvállalkozásokat támogató kiberbiztonsági kézikönyvet mutatott be az Európai Innovációs és Technológiai Intézettel (EIT Digital), a Nemzetközi Digitális Alapítvánnyal (Global Digital Foundation) együttműködve a Huawei Technologies.
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
Ünnepel a Samsung Galaxy Team európai sportolói csapata
Már csak 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44 európai Team Galaxy versenyzőt támogat – olyan sportolókat, akik a játékok során országukat képviselik –, hogy az olimpián is kihozhassák magukból a bennük rejlő lehetőségeket.
Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.