A Bosch forradalmasítja a kis elektromos járművek piacát

forrás: Prím Online, 2017. szeptember 22. 15:03

A Bosch víziójában a városi elektromobilitás nem csupán a nagyobb méretről és hatótávolságról szól. A nagyvárosokban ugyanis egyikre sincs igazán szükség, a megtett távok általában rövidebbek, alig haladják meg a 40 kilométert naponta. 

Emellett a kisebb elektromos járművek könnyebben jutnak át a forgalmon, olcsóbb az üzemeltetésük, kisebb a zaj- és a károsanyag-kibocsátásuk, és nem utolsósorban a legszűkebb parkolóhelyekre is beférnek. 

 

A Boxbergben idén júliusban tartott Bosch Mobility Experience 2017 rendezvény résztvevői személyesen is kipróbálhatták a Bosch legújabb, a nagyvárosi elektromobilitás jövőjét illető megoldásait: a kis, négyüléses e.Go-t és a legendás Schwalbe robogó elektromos változatát. Mindkettőt a Bosch integrált rendszere mozgatja, amit a vállalat főként a városi közlekedés számára alakított ki: a 48 voltos, moduláris innováció magában foglalja a motort, a vezérlőegységet, az akkumulátort, a töltőt, a kijelzőt és az applikációt. Mindezt pedig két-, három- és négykerekű járművekre szabva. 

 

 

„Új felfogás terjed a nagyvárosok lakói között: azt szeretnék, hogy a mobilitás mindenekelőtt megbízhatóan és a lehető leggyorsabban juttassa el őket egyik pontból a másikba. Egyszerű és megfizethető közlekedési alternatívát akarnak, stressz és károsanyag-kibocsátás nélkül, a lehető legkisebb zajszint mellett. A Boschnál pedig hallgatunk a jelenben megfogalmazott és a jövőbe mutató igényekre, és igyekszünk kielégíteni őket” – mondta dr. Markus Heyn, a Robert Bosch GmbH igazgatótanácsának tagja.

 

Akár áruszállításról, akár a zsúfolt megavárosok napi közlekedéséről van szó, az ázsiai agglomerációkban már most a kis elektromos járművek képezik a mobilitás gerincét, de a nagyobb tömegek közlekedésének is ez az első számú módja. Az elmúlt évtizedben az elektromos robogók valósággal megszállták az ázsiai városok útjait: 1998-ban még csupán 58 ezer darab kelt el belőlük, mára több mint 30 milliót adnak el évente – manapság csak Kínában nagyjából 200 millió ilyen jármű poroszkál az utakon. 

 

A kis elektromos járművekre a Bosch szerint azonban nemcsak Ázsiában, hanem világszerte fényes jövő vár: a városi elektromobilitás különösen a kis és könnyű járművek szegmensében kaphat szárnyra. A Bosch becslései alapján 2020-ig nagyjából 100 millió könnyű elektromos járművet gyártanak majd le – ezek között robogókat és olyan kis négykerekűeket is találunk majd, amelyek körülbelül akkorák, mint egy Smart. Ezzel párhuzamosan pedig az elektromos meghajtású szabadidő-autók (utcai terepjárók) is egyre gyakrabban tűnnek fel az utakon: Kínában például már az Európában árult elektromos autók hosszabb tengelytávú változataival is találkozhatunk.

 

 

Piaci előnyök, minimális fejlesztési költségek

Mivel a Bosch 48 voltos, moduláris rendszere az autóiparban már használatos elemekből épül fel, a gyártók a már tesztelt alkatrészek előnyeit élvezhetik, és minimális fejlesztési költségekkel számolhatnak. Ez a már működő eredeti gyári beszállítók (Original Equipment Manufacturer, OEM) és a piac újabb szereplői számára is lehetőséget ad arra, hogy nagyon gyorsan, akár 12-18 hónap alatt piacra dobjanak egy járművet. 

 

Az egyszerű átalakíthatóságának köszönhetően a rendszer elemei ráadásul a kívánt járműosztálytól és teljesítményszinttől függően kombinálhatóak: egy második akkumulátoregység hozzáadásával például megduplázható a jármű hatótávolsága. Mindez csökkenti a bonyodalmat és a költségeket a gyártók, illetve mindazok számára, akik elektromos meghajtással szeretnének átjutni a városon.

 

  • Az erőteljes 48 voltos meghajtóegység az akkumulátorból érkező energia átalakításával a lehető legnagyobb vonóerőt állítja elő.
  • A vezérlőegység jelenti az erőátvitel agyát, ami tökéletes kezelhetőséget, a tölthető lítiumion-akkumulátor pedig magas energiasűrűséget biztosít.
  • A töltő gyors feltöltést tesz lehetővé akár egy szabványos otthoni konnektorból is.
  • A kijelző világosan közli a rendszer minden információját, ráadásul többféle vezetési mód közül lehet választani.
  • A rendszer lehetővé teszi a vezető és a jármű közötti kommunikációt egy Bluetooth-interfész és egy okostelefonos applikáció segítségével.

 

„Szilárdan hisszük, hogy az elektromobilitás gyorsabban terjed majd a kis járművek szegmensében, a moduláris, 48 voltos rendszerünkkel pedig megvan az ideális erőátviteli megoldásunk a gyorsan növekvő szegmens megfelelő kiszolgálásához. Arra számítunk, hogy ez a rendszer az értékesítés során jóval 100 százalék feletti növekedést fog generálni évente” – tette hozzá dr. Markus Heyn.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Teljesítményében és energiagazdálkodásában is kiemelkedő a Huawei új processzora

A Huawei bemutatta az infokommunikációs iparág legnagyobb teljesítményű ARM (Advanced RISC Machine)-alapú processzorát, a Kunpeng 920-at. Az elsősorban energiatakarékossága és feldolgozási sebessége miatt kiemelkedő 7 nm-es chipkészlet fő feladata a Big Data, a megosztott tárhelyek és a natív ARM alkalmazások fejlődésének gyorsítása. A Huawei a Kunpeng 920 megalkotásával egy olyan ICT (Információs- és kommunikációs technológiák) iparági együttműködés részese lett, amelynek fő célkitűzése egy kölcsönösen előnyös ökoszisztéma létrehozása a számítási teljesítmény eddig nem látott mértékű megnövelésével.

2019. január 21. 11:02

A Fujitsu RunMyProcess és az Okin BPS gyorsítják az IBM Notes digitális átalakulását

A Fujitsu RunMyProcess és az Okin BPS közösen gyorsítják az IBM Notes alkalmazások migrálását és modernizálását. A Fujitsu nagy produktivitású RunMyProcess felhőplatformja és az Okin BPS (Business Process Services) globális szolgáltatóvállalat hatékony segítséget nyújt a digitális átalakuláshoz a korábbi nevén Lotus Notesként ismert IBM Notes csoportmunka-alkalmazást használó vállalatok számára.

2019. január 21. 08:30

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Technológiával az örökélet felé

2019. január 14. 10:53

Az LG és a Microsoft közösen forradalmasítja az autóipart

2019. január 12. 10:47

Új technológiák az online játékgépekhez

2018. december 28. 08:02

123 magyarországi ALDI áruháznál állít üzembe elektromosautó-töltőket az E.ON

2018. december 19. 14:13
cloudappsportal.com