Így lehet sikeres a vállalkozása!
A 2010-es évek egyik kulcsszava az üzleti életben a digitalizáció. Az üzleti élet azon szereplői akik nem tartanak lépést az egyre gyorsabb ütemben megjelenő innovációkkal, nem tudják meglovagolni a FinTech vállalatok nyújtotta lehetőségeket, nem reagálnak az átalakuló fogyasztói fizetési igényekre, valamint nem tudnak alkalmazkodni az olyan jogszabályi változásokhoz, mint a GDPR gyorsan versenyhátrányba kerülhetnek. Az OTP Mobil ezért elérkezettnek látta az időt, hogy október 5-én megrendezze első konferenciáját a budapesti RaM Colosseumban, ahol hazai és nemzetközi előadók tapasztalataiból tanulhatunk.
Mi kell a fogyasztónak holnap?
Digitális fejlesztések, online ügyintézés, vásárlás csupán pár érintéssel – ezek az újítások fokozatosan természetessé válnak számunkra, elég arra gondolni, hogy 2016-ban Magyarországon az érintéses bankkártyás fizetések száma már meghaladta a hagyományosat. Emellett egyre többet és bátrabban használjuk az internet adta lehetőségeket és egyre gyakrabban vásárolunk online, vagy épp a mobilunk segítségével. Ez az elmozdulás a fogyasztói elvárásokban új fejlesztési utakat jelöl ki mind a pénzügyi szektor, mind pedig a kereskedelem szolgáltatói oldala számára, és a gyors, megbízható és teljeskörű megoldások felé tereli a szereplőket.
M-commerce – divat, vagy trend?
Az internetes kereskedelem ma már természetes. Azonban az okostelefonok térhódításával az úgynevezett m-commerce, vagyis mobiltelefonon keresztül történő vásárlás is egyre nagyobb teret kap. A technológia már jó ideje rendelkezésre áll hozzá, és a kipróbálási hajlandóságot is jól mutatja, hogy 2016-ban a vásárlások 24%-a mobilról történt, ez az arány pedig a fintech cégek fejlesztéseinek köszönhetően várhatóan növekedni fog.
Webáruházak – ugródeszka a nemzetközi sikerhez
Sok hazai vállalkozás, kereskedő még mindig a túlélése érdekében üzemeltet webáruházat, szemet hunyva afelett, hogy szolgáltatását így tudja elérhetővé tenni akár a hazain túlmutató nemzetközi közönség számára is. Igaz, ehhez nem elég egy webfejlesztés, az igazi versenyelőnyt ma már az adja, ha egy vállalkozás a teljes struktúráját, működését az online értékesítés integrálásával tervezi.
Az okos pénzügyi tervezés mindenkinek érdeke
A stabil működéshez elengedhetetlen a payment stratégia okos tervezése. Ma már nem elég, ha egy kereskedő csupán egyféle fizetési opciót biztosít az online felületén, hanem körültekintően fel kell mérnie a fogyasztói fizetési szokásait. A payment opciók gyarapítása még több potenciális vásárlót vonzhat a webáruházba és segítheti a fogyasztók megtartását.
Van élet a közösségi médián túl is
A marketingstratégia tervezése szintén kulcsfontosságú egy kisvállalkozás életében is, noha sokan még mindig nem hisznek az egyes eszközök hatékonyságában és inkább a saját,’ jól bevált’ módszerük szerint célozzák a meglévő közönségüket. A közösségi média még mindig népszerű eszköz, ám nem lehet a márka egyetlen kommunikációs csatornája a fogyasztói felé. Érdemes feltérképezni a rendelkezésre álló lehetőségeket, és a kiválasztott eszközöket összehangoltan alkalmazni.
Mi van az új EU-s adatbiztonsági irányelv mögött?
Bár az adatkezelésre és a fogyasztó adatainak védelmére vonatkozó új európai uniós irányelv (GDPR) csak jövőre lép életbe, a hazai vállalkozások túlnyomó többsége azonban jelenleg sem technológiai, sem IT szempontból nem áll készen a változások adaptálására. Az új szabályozás várhatóan a webshopokat érinti majd a legérzékenyebben. Így a kiberbiztonság kérdése kiemelt fontosságúvá válik az elkövetkezendő hónapokban, a kereskedőknek feladatuk megtenni a szükséges lépéseket a nyilvántartásuk és az adatkezelési folyamatuk fejlesztését illetően, annak érdekében, hogy a vállalkozásuk megfelelően felkészülten integrálhassa a működésébe a változásokat.
Bővebb információ az eTrends Expo-ról és a részletes programról a www.etrends.hu oldalon érhető el.
Kapcsolódó cikkek
- SMART 2017: munkaerőhiány tombolhat a digitális iparágakban
- Késésben vagy? - Akkor gyorsan regisztrálj!
- 5G: Akár ötvenmilliárd összekapcsolt eszköz 2025-re
- Háromnaposra bővül az idei Országos Marketing Konferencia
- Korunk kiemelkedően fontos témája lett a biztonság
- Fejlődés, növekedés és újabb együttműködési lehetőségek a Venture Capital Summit-on
- Budapestre érkezik a Scratch konferencia
- Milliárdokat érő kapcsolatok és befektetési tippek - egyenesen a legjobbaktól
- Cégmarketing trendek 2017-ben
- Megújulnak vagy elbuknak a pénzintézetek Magyarországon?
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Együttműködésre lép a CETIN Hungary és a Pécsi Tudományegyetem
A független, integrált távközlési infrastruktúra-szolgáltató CETIN Hungary Zrt. és a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Kara a jövőben három kiemelt területen működik együtt: a kiberbiztonsági szolgáltatások fejlesztésében, a kutatás-fejlesztési tevékenység színvonalának további emelésében, illetve az építőiparban egyre elterjedtebb és ismertebb építményinformációs modellezéssel (BIM) kapcsolatos kölcsönös tudástranszferben.
Bevállalós ötletekkel versenyeznek a Megoldások a holnapért döntősei
Kiválasztották a legjobb nyolc csapatot a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A jövő oktatása, a fenntarthatóság és a közösségfejlesztés iránt elkötelezett fiatalok megkezdhetik a felkészülést a döntőre. A következő hetekben a csapatok elképzelésük prototípusát alkothatják meg és tesztelhetik működését a mentorok közreműködésével. A diákok a szakértők segítségével készülnek a végső, májusi megmérettetésre, ahol a három legjobb csapat összesen 6 millió forint összértékű Samsung készülékkel bővítheti egyéni és oktatási intézménye eszközparkját.
A boldog gyerekekből lesznek sikeres felnőttek
Több mint 600 támogatott, 105 diploma, 606 nyelvvizsga, 246 informatikai bizonyítvány. Csak néhány eredmény, amit a 19 éve működő Csányi Alapítvány és az általa mentorált fiatalok elértek. Az alapítvány valódi sikere a számok mögött, a személyes történetekben rejlik – hangzott el Zánkán az Alapítvány által szervezett idei Életút Fesztiválon április 20-án. A kiemelkedő informatikai és idegen nyelvi képzések mellett a végzett fiatalok a megszerzett kapcsolati tőkét, a közösség erejét tartják a legfontosabbnak. Nemcsak a Csányi Alapítvány nagykorú már, hanem egyre több mentoráltból vált olyan fiatal felnőtt, akik büszkén támaszkodhatnak az alapítvány segítségével megszerzett tudás mellett egymásra, „Csányisokra” is.
Állásbörzét és karrierfelkészítést tart szerdától a Corvinus
Több mint kétszáz állásajánlat közül lehet válogatni a Corvinus Egyetem idei karrierexpóján április 24-én és 25-én. Az eseményen részt vevők sok tippet gyűjthetnek karrierjük beindításához, kiteljesítéséhez is. Ebben nemcsak több tucat, corvinusos diplomával színes és sikeres életutakat bejáró szakember segít személyesen, de megtanulható a ChatGPT és a LinkedIn munkakeresői célokra optimalizált, profi használata is.