A munkavállalók negyede munkahelyén is a webáruházak kínálatát böngészi

forrás: Prím Online, 2017. szeptember 28. 09:39

A dél afrikai Naspers csoport érdekeltségébe tartozó eMAG.hu felkérésére a GKI Digital 1500 ember megkérdezésével elkészítette az E-Commerce riport második reprezentatív kutatását. 

Az eMAG arra kereste a választ, hol, mikor, hogyan vásárolnak az emberek az online áruházakban, mi motiválja őket, valamint milyen előnyöket és hátrányokat tapasztalnak ezek használata során. A kérdések egy része a webáruház-használat általános jellemzőire, mások kifejezetten az eMAG-ra vonatkoztak. 

 

Fő a kényelem 

Bár napjainkban bárhol, bármikor információhoz juthatunk okostelefonon keresztül, a GKI Digital felmérése azt mutatja, hogy a felhasználók még mindig ragaszkodnak a nagy képernyőhöz: a válaszadók 82%-a elsősorban laptopon böngészi a webáruházak kínálatát. A megkérdezett nők 41%-a telefonját is beveti, ha online áruház szolgáltatásait veszi igénybe, míg a férfiak csupán harmada, 32%-a teszi meg ugyanezt. 

 

A megkérdezettek elsősorban kényelmi szempontok mentén döntenek a webáruházak és a laptop mellett, azonban érdekes, hogy a mobilhasználati szokásokban nincs komoly eltérés a rendszeresen (havonta legalább kétszer) online vásárlók és azok között, akik két-háromhavonta, vagy ennél is ritkábban viszik végig a fizetési folyamatot.

 

Az eMAG-ot mobilról is böngészők (54%) közel kétharmada letöltötte a mobilalkalmazást is, ezzel gyorsítva, egyszerűsítve és kényelmesebbé téve a kínálat böngészését. A kifejezetten mobileszközökre tervezett alkalmazások sok helyzetben könnyíthetik meg a felhasználók életét a kisebb kijelzővel ellátott készülékek esetében, ezzel a válaszadók több mint négyötöde is egyetértett. Az eMAG arra is kíváncsi volt, milyen előnyöket látnak a felhasználók a böngészővel szemben; 74% szerint érződik az optimalizálás, jól láthatók a gombok és feliratok, sőt az applikációval minden rendben. Ők teljes mértékben elégedettek az eMAG alkalmazással, annak használhatóságával. A részletes belekérdezés hatására elmondták, a rendszeres frissítések, az ajánlatokról való folyamatos értesítések jelentik a legfőbb vonzerőt az applikációban.  

 

 

Böngészünk! De hol?

A válaszadók 43%-a otthonán kívül is (például utazás közben a tömegközlekedési eszközökön) válogat a webáruházak kínálatában. Főleg a 25-29 éves korosztály (41%) kedvelt időtöltése a munkahelyi webáruház-böngészés, de a megkérdezettek negyede (24%) nézelődik munka közben. A munkahelyi online vásárlás leginkább a férfiakra jellemző (29%), míg a nők mindössze 19%-át foglalkoztatják munka közben online termékek. Leginkább a miskolciak (36%) és a fővárosiak (34%) webshopoznak munka helyett. 

 

A válaszok összegzésekor természetesen az otthoni böngészés érte el a legmagasabb arányt (86%), ugyanis a felhasználók inkább nyugodt környezetben szeretnek vásárolni, 53%-uk pedig kifejezetten unaloműzésből pörgeti a terméklistát. 

 

Mindent a vásárlóért!

A válaszadókat arról is megkérdezte a GKI Digital, miért részesítik előnyben a webáruházak használatát a hagyományos boltokkal szemben. A felületek könnyű kezelhetősége mellett a termékek részletes jellemzői a legfontosabbak, meg persze az árak gyors összehasonlíthatósága. Az eMAG webáruházzal kapcsolatban a rendszeres kedvezményeket, az akciókat, a gyors, egyszerű és kiszámítható vásárlási- és szállítási folyamatot emelték ki a felmérésben résztvevők.

 

A webáruházi vásárláskor a felhasználók számára ezek mellett az áruház megjelenése, logikus felépítése, a kedvezmények jól látható mértéke, illetve a tervezhető kiszállítás megléte is kiemelt szempont volt. Az eMAG.hu esetében a válaszadók 81%-a szerint rendkívül egyszerű a vásárlás, emellett a megkérdezettek zöme szerint a cég internetes megjelenése is vonzó. Ugyanakkor a válaszadók harmada (30%) vélekedett úgy, hogy a külsőnél fontosabb volna, hogy még több, vásárlást elősegítő funkcióval könnyítse meg a vállalat a rendelést. A rendszeresen és a ritkábban vásárlók körében is többségben voltak azok, akik szerint kifejezetten kedvezőek a kiszállítási feltételek (52%-os egyetértés), az akciók megfelelő kommunikációja (65%-os egyetértés). Az egyszerű vásárlási folyamathoz hozzátartozik, hogy a válaszadók 71%-a elégedett a vásárlási folyamat lépéseivel, hiszen ezek átláthatóak, maguktól értetődőek és sallangoktól mentesek. Az eMAG.hu oldalon ezért a vásárlás sokkal könnyebb és élvezetesebb a felhasználók szerint a többi webáruházhoz képest.

 

Célzott keresés – Tudatos felhasználó 

Az otthoni környezet biztosította nyugodt használat, az online oldalak összehasonlíthatósága és a termékek kiválasztása során megtekinthető részletes leírások mind-mind tolják a vásárlókat az online áruházak irányába, akik leginkább akkor látogatnak el ezekre a weboldalakra, ha konkrét elképzelésük van arról, mit is szeretnének vásárolni. Ilyen értelemben a tudatos online vásárlás tendenciája jelentősen nőtt, a válaszadók 55%-a eszerint cselekszik, ha internetes vásárlásról van szó. A tudatosság miatt azonban szükséges lehet a mobil applikációk folyamatos fejlesztése a magasabb szintű felhasználó élmény elérése érdekében. 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A mesterséges intelligencia demokratizálja a marketinget

Egy újabb marketing demokratizálódási hullám elején vagyunk. A mesterséges intelligencia (AI) hasonló forradalmi változást idéz elő a marketingben, mint korábban az internet. Hatására olyan mértékben egyszerűsödnek le egyes feladatok, hogy azzal kisvállalkozók tömegei számára válik elérhetővé a marketing – állítja Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója.

2023. június 2. 17:00

Az Unió jóváhagyta a új e-aláíró platformot

Magyarországról is biztosított lesz a teljes mértékben digitális Uniós közigazgatási ügyintézés, az elektronikus azonosítás és a digitális aláírás az Evrotrust eID egységes azonosítási rendszerének köszönhetően, amely már átment az Uniós tagállamok értékelésén. A rendszer újdonsága, hogy immár nem csak magánszemélyek, hanem vállalatok is használhatják hivatalos és közigazgatási ügyeik intézésére az egész Unióban. Az Európai Bizottság az eIDAS szabályozás alapján ellenőrizte a platform Uniós használatát, ezzel hamarosan minden tagállam számára elérhető lesz.

2023. június 2. 15:29

Digitalizációs részleg alakult hazánk piacvezető könyvelő vállalatánál

Külön digitalizációs szervezeti egységet hoztak létre a Process Solutionsnél (PS), hazánk egyik vezető számviteli, adózási és bérszámfejtési szolgáltatásokat nyújtó vállalatánál.

2023. június 2. 12:45

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hogyan lopják el adatainkat a hackerek és mire figyeljünk jelszókezelő vásárlásakor?

2023. május 31. 15:40

Itt a legnagyobb webáruházak rangsora

2023. május 23. 20:10

Új fizetési kapu magyar e-kereskedőknek

2023. május 18. 12:49

Nem törődünk eléggé online adataink védelmével

2023. május 8. 15:39