Így többszörözd meg forgalmad a Black Friday-en

forrás: Prím Online, 2017. szeptember 30. 10:23

A globális online kereskedelem egyik meghatározó vállalata öt pontban foglalta össze az iparág magyarországi szereplőinek, hogy mivel érdemes készülni az év legfontosabb kereskedelmi időszakára.

Bár a nyár még csak most ért véget, a webáruház tulajdonosok jobban teszik, ha máris megkezdik a felkészülést a téli ünnepekre, mert aki november végén nem áll készen az e-kereskedelem egyik legnagyobb eseményére, és az azzal kezdődő rohamra, rögtön versenyhátrányból vághat neki az év legforgalmasabb időszakának. Az biztos, hogy érdemes felkészülni, mert a 18-50 év közötti magyarok 28%-a vásárol ezen a napon, többségük online áruházakban tervezi megtalálni a számára legmegfelelőbb ajánlatot, ráadásul 34%-unk több mint 60 ezer forintot tervez költeni. A biztonságos és kényelmes online fizetési megoldásairól ismert PayPal összegyűjtötte, hogy milyen kulcsterületekre kell fókuszálnia azoknak a webshopoknak, akik maximalizálni szeretnék forgalmukat a Black Friday napjával kezdődő ünnepi időszak során.

 

1. Mobiloptimalizált weboldal fejlesztése

A fogyasztók egyre nagyobb arányban szeretnek mobilon böngészni és vásárolni, a StatCounter statisztikái szerint tavaly óta a mobilforgalom az összes internetforgalom már több mint 50% -át teszi ki. Mindennél fontosabb szempont tehát, hogy a webáruház maradéktalanul megfeleljen a mobil eszközökön (okostelefonok, tabletek) történő megjelenítés igényeinek, hiszen enélkül a potenciális vásárlók felét elveszíthetjük. A optimalizálás célja, hogy a látogatók gyorsan és egyszerűen tudjanak navigálni, keresni, kiválasztani egy terméket és fizetni.  Először is érdemes róla megbizonyosodni, hogy az oldalunkon történő böngészés kis képernyőn sem egy rémálom, majd  gondoljuk végig, hogyan egyszerűsíthetjük ezeket a folyamatokat. Használj nagy méretű betűket, nyomógombokat és minimalizáld a szükséges adatbevitelt. Ne felejts el gondoskodni a megfelelő ütemezésről, a teszteléseknek időben meg kell történniük, hogy a Black Friday-re minden tökéletesen működjön. Ha további információra van szükséged, nézd meg az olyan e-kereskedelmi platformokat, mint a Shopify, a SquareSpace, vagy a BigCommerce, amelyek segítségével pillanatok alatt létrehozhatsz egy mobiloptimalizált webshopot.

 

2. Egyszerűsítsd a fizetés folyamatát!

Ha egy vásárló valamit nem tud néhány kattintással megvenni, könnyen lehet, hogy a fizetés megtörténte előtt megszakítja a vásárlás folyamatát. Ezt támasztja alá az a kutatás is, amely szerint a kosárelhagyások 45 százaléka közvetlenül a fizetés előtt történik. A problémát többek között az olyan egyszerű és zökkenőmentes megoldásokkal lehet áthidalni, mint például a PayPal’s One Touch, amely a visszatérő felhasználókat bejelentkezve tartja, így a szolgáltatás aktiválása után már csupán egyetlen kattintás is elég a fizetéshez. A vásárlók nagyra értékelik, ha nem kell jelszavakkal bajlódniuk, és ennyivel is kényelmesebbé teszed az életüket. Mindez az offline üzletekre is igaz, egy mobiltelefonhoz csatlakoztatható bankkártya olvasóval bárhol és bármikor tudsz fizetéseket fogadni.

 

 

3. Használd az alábbi üzleti hatékonyságot növelő eszközöket

Bár a fogyasztók ma már számos digitális csatornán elérhetők, az e-mail marketing még mindig az egyik leghatékonyabb módja, hogy információkat juttassunk el potenciális vásárlóknak az ünnepi időszak akcióiról, a legközelebbi leértékelésekről. A hatékony e-mail marketinghez érdemes igénybe venni az erre a területre specializálódott szolgáltatások segítségét, mert néhány kattintással olyan hírleveleket tudsz küldeni a célközönségednek, mint a világ legnagyobb online áruházai. További előnyük, hogy az olyan vállalatok, mint a Mailchimp, vagy a Constant Contact nagy tapasztalattal és know-how-val rendelkeznek a területen, így az ezeket az odalakat igénybe vevő kereskedők az üzlet más területeire tudnak összpontosítani. 

 

4. Szerezz tőkét és finanszírozd az ügyfeleket is!

Az ünnepek idején a pénzügyi eszközök a fogyasztók és üzlettulajdonosok számára egyaránt korlátozottan állnak rendelkezésre. A vállalkozásoknak ilyenkor olyan intézkedésekkel kell kezelhetővé tenni a hirtelen megugró keresletet, amelyekhez új pénzügyi források bevonására lehet szükség. Ilyen intézkedés lehet például a raktárkészlet növelése, vagy új alkalmazottak felvétele. A megfelelő likviditás biztosítása kulcsfontosságú lehet a siker szempontjából, ezért szükség estén érdemes lehet kifejezetten egy a kisvállalkozások számára létrehozott hitelkonstrukciót igénybe venni. Az érme másik oldala, hogy a hitelfelvételi lehetőségeknek köszönhetően a webshopban böngésző vendégekből is könnyen vásárló válhat. Például azzal, hogy az online fizetés során lehetőséget kínálunk a fogyasztóknak a hitel igénybevételével történő vásárlásra, növelhetjük az esélyét, hogy magasabb árkategóriájú termékeket is megvásárolnak.

 

5. Használd ki az ünnepi időszakot a külföldi piacokon történő értékesítés növelésére is!

A határokon és kontinenseken átívelő globális kereskedelem az internetnek köszönhetően bárki számára egyre könnyebben hozzáférhető. A globális e-kereskedelem folyamatos fejlődése megnyitja a lehetőséget, hogy az olyan ünnepnapok, mint a Boxing Day, vagy a Singles Day a magyar vállalkozások számára is lehetőséget teremtsenek egy új, külföldi vásárlóbázis  megteremtésére. A határokon átnyúló értékesítéshez számos online igénybe vehető szolgáltatás áll rendelkezésünkre a világhálón. Ezek segítségünkre lehetnek a weboldalak globális verziójának létrehozásában, az aloldalak lokalizálásában, de találunk olyan vállalatot is, amelyik a termékek kiszállításában /visszaküldésben nyújt teljes körű szolgáltatásokat.

 

Most még csak kora ősz van, de a Black Friday és az ünnepi vásárlási roham pillanatokon belül itt lesz, ezért számos nehézségtől és fejfájástól kímélheti meg magát, aki időben meghozza a megfelelő döntéseket és megteszi a felkészüléshez szükséges lépéseket. Egy kis munkával és a megfelelő eszközök igénybevételével a te webshopodnak is ez lehet a legforgalmasabb ünnepi időszaka!

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Streamelés és észrevétlen tanulás

A Da Vinci Kids tartalomszolgáltató platform egyedülálló ismeretterjesztő alkalmazással jelentkezik. Pedagógusok által válogatott prémium multimédiás tartalmak, személyre szabhatóság, 6 eszközön használható előfizetés és a 21. században nélkülözhetetlen kompetenciák fejlesztése – ezt kínálja nem csak otthonra, de az osztálytermekbe is a Da Vinci Kids App. 

2020. szeptember 25. 19:36

A 3D technológiát és a távoktatást támogatja az Alza

Ha már egyszer rákényszerültünk a modern technológiák alkalmazásának kiterjesztésére az oktatásban, miért ne csináljuk teljes erőbedobással? Ez járhatott az Alza online áruház vezetőinek fejében, amikor bevezették 3D nyomtatókra vonatkozó kölcsönprogramjukat az iskolák számára. Az Alza térítésmentesen bocsát 3D nyomtatókat iskolák rendelkezésére egy fél évre. Az iskoláknak annyi a dolguk, hogy jelentkezniük kell a programra. 

2020. szeptember 25. 18:01

Megújította high-tech oktatási és innovációs központját az OTP Fáy András Alapítvány

Több mint másfél milliárd forintból megújult és high-tech funkciókkal bővült a fővárosi Diplomata-negyedben található OK Oktatási és Innovációs Központ. Az OTP Fáy András Alapítvány Benczúr utcai székhelye az örökségvédelem jegyében a különleges szecessziós-stílusú építészeti értékeket megőrizve, a múlt hagyományait ötvözi a minden igényt kielégítő csúcstechnológiával és modern belsőépítészeti megoldásokkal. A felújított villaépület kertjében „a haza mindenesének” nevezett Fáy András nemrégiben leleplezett zsáner bronzszobra mellé leülhetnek a látogatók, és akár szelfizhetnek is a reformkori államférfi szoborba öntött alakjával, amely szintén a múlt és a jelen találkozását szimbolizálja.

2020. szeptember 25. 16:33

Történelmet írt a Marketing Summit

Az együttműködő partnerek páratlan összefogásának köszönhetően idén is létrejöhetett az ősz meghatározó marketingszakmai csúcstalálkozója, a Marketing Summit. Az eseményt múlt hét csütörtökön, szeptember 17-én szervezték az Akvárium Klubban. A várva várt szakmai találkozási lehetőségen túl a Marketing Summiton adták át a TOP50 legsikeresebb marketing és kommunikációs döntéshozók elismerését, illetve az idei Városmarketing díjakat is.

2020. szeptember 25. 14:58

Hiperautomatizált hálózatot hozna létre a Huawei

Hihetetlen növekedési potenciál előtt áll az ICT-szektor azáltal, hogy egyre több kormányzat és vállalat digitalizál és alkalmazza az intelligenciát – hangsúlyozta Guo Ping, a Huawei Technologies elnöke a vállalat legfontosabb stratégiai irányait ismertető beszédében, a Sanghajban megnyílt Huawei Connect 2020 rendezvénysorozaton. A Huawei a hálózatokra, a számítási képességre, a felhőszolgáltatásokra, a mesterséges intelligenciára és az összekapcsoltságra fókuszál a jövőben, és ezeken az üzleti területeken fektet be elsősorban. A Huawei többek között egy olyan hiperautomatizált hálózatot hozna létre, amely mindenhonnan elérhető gigabitest hozzáférést kínál. 

2020. szeptember 25. 13:50

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A vírusveszély miatt idén online rendezik meg a cégvezetők csúcskonferenciáját

2020. szeptember 21. 10:11

Virtuális nézőteret nyit a Budai Szabadtéri Színház

2020. szeptember 9. 12:11

Év Informatikai Vezetője díj 2020

2020. augusztus 27. 11:07

Early Bird kedvezménnyel indul ‘Az Év Honlapja’ pályázat

2020. augusztus 13. 14:58
online sportfogadás