Hozzáférés-kezelés: sima ÜGY–FÉL siker!

forrás: Prím Online, 2017. október 13. 13:57

Ma már rengeteg dolgot tudunk interneten keresztül bonyolítani. Ki sem kell tennünk a lábunkat a munkahelyünkről vagy az otthonunkból, és néhány kattintással elintézhetjük a heti vagy éppen a karácsonyi bevásárlást, befizethetjük a csekkeket, esetleg felvehetjük a tantárgyakat vagy a vizsgákat az iskolánk online rendszerében. De mi kell ahhoz, hogy mindezt kényelmesen és biztonságosan tehessük? És hogyan segítheti a szolgáltatókat a megfelelő feltételek biztosításában egy fejlett hozzáférés-kezelési rendszer? A NetIQ szakértői összegyűjtötték az elvárásokat és lehetőségeket.

A vállalatok a hagyományos hozzáférés-kezelési megoldásokat általában csak az alkalmazottak hozzáféréseinek házon belüli menedzselésére és felügyeletére használják. A szervezetek többsége azonban egyre több online szolgáltatást kínál, és ezzel együtt a külsős partnerek és ügyfelek száma is egyre nő. A cégeknek ezeket a külső felhasználókat is hatékonyan kell felügyelniük, ráadásul az ő részükről más igények merülnek fel, mint a saját alkalmazottaknál. Egy fejlett hozzáférés-kezelési megoldás ugyanúgy képes segíteni az új elvárások teljesítését, mint ahogyan a jogosultságok megfelelő felügyeletét is lehetővé teszi, tekintet nélkül arra, hogy a felhasználók a vállalaton kívül vagy belül vannak. 

 

Egyszerű regisztráció és bejelentkezés

Amikor az ügyfelek először találkoznak egy online szolgáltatói felülettel, fontos, hogy azonnal könnyen használatba vehessék a szolgáltatásokat, és ne kelljen bonyolult regisztrációs folyamattal vesztegetni az idejüket. Az olyan fejlett hozzáférés-kezelési megoldások, mint például az Access Manager automatikusan lehetővé teszik a vállalatok számára az önkiszolgáló regisztrációs folyamatok kialakítását, így az informatikai szakembereknek nem kell erre saját erőforrásból külön rendszert kiépíteni.

 

A NetIQ megoldása a közösségi oldalakon használt személyazonosságok alkalmazását is támogatja, tehát arra is lehetőséget kínál, hogy a felhasználók a Facebook-, Twitter-, Google- vagy éppen LinkedIn-profiljukat használják a regisztrációhoz és később a belépéshez is. Mivel ez az azonosítási módszer rendkívül kényelmes, egyre szélesebb körben veszik igénybe. Az Access Managernek köszönhetően a szervezetek egyszerűen lépést tarthatnak ezzel az elvárással, ráadásul a profilokon keresztül elérhető információk révén még inkább személyre szabott szolgáltatásokat kínálhatnak ügyfeleiknek.

 

Jól átlátható portál és funkciók

Amikor az ügyfél belépett a rendszerbe, azonnal át kell látnia a rendelkezésére álló lehetőségeket és funkciókat. Az Access Manager ebben is segíthet, hiszen használatával a rendszergazdák testre szabhatják a felhasználói felületeket, például a bejelentkezési oldalt és magát a portált is. Néhány kattintással a cég saját logójával és színeivel egészen egyedivé tehetik a bejelentkezési oldalt. 

 

A hozzáférések kezeléséről szóló videó:

 

Amennyiben a szolgáltató több különféle alkalmazást kínál ügyfeleinek, az Access Manager segítségével könnyen hozzáférhetővé teheti őket egyetlen központi felületen, amelyen keresztül a felhasználók okostelefonról, tabletről vagy asztali gépről is elérhetik és elindíthatják azokat. A federációs (címtáregyesítési) szolgáltatásoknak köszönhetően pedig a különböző partnerektől származó alkalmazások, információk és szolgáltatások is egységes nézetben jeleníthetők meg az ügyfelek számára.

 

Fontos, hogy az online felületen az esetlegesen felmerülő problémák megoldása is zökkenőmentesen menjen. A NetIQ megoldása ezt önkiszolgáló jelszókezelési funkcióval támogatja, amely mára szinte mindenhol alapvető elvárás. Ezen keresztül a felhasználók önállóan, az ügyfélszolgálat közreműködése nélkül, azonnal visszaállíthatják jelszavukat, vagy feloldhatják az esetlegesen zárolt fiókjaikat.

 

Biztonság mindenekelőtt

Az ügyfelek akkor veszik szívesen igénybe a szolgáltatásokat, ha tudják, hogy biztonságosan használhatják azokat, és nincsenek veszélyben a személyes információik. Az Access Manager legújabb kiadása lehetőséget nyújt számukra arra, hogy maguk kezeljék adataikat és profiljukat, illetve akár alkalmazásaikat és készülékeiket is. 

 

Szükség esetén a hozzáférés is biztonságosabbá tehető olyan képességekkel, mint a többfaktoros azonosítás, az e-mailes megerősítés kérése vagy éppen a kockázatalapú autentikáció, amely gyanúsnak vagy kockázatosnak ítélt tevékenység esetén plusz azonosítási lépcsőt is beiktat a folyamatba. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra

Saját átalakulási folyamaton megy keresztül az adatközpontok piaca, amely magába foglalja a legmodernebb technológiák használatát a műveletek és az erőforrások elosztásának optimalizálása, valamint a biztonsági protokollok javítása érdekében. 

2024. március 28. 19:05

Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.

2024. március 28. 11:50

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05