Az amerikai diákoknak zsebben a tudás

forrás: Prím Online, 2017. november 2. 09:50

Bár a tengerentúlon az iskolák digitális felszereltsége lényegesen jobb, mint a világ nagyobb részén, egy átfogó amerikai kutatás szerint a diákok 56 százaléka otthon gyakrabban és több technológiai eszközt használ a tanuláshoz, mint az osztályteremben.  

A Project Tomorrow kutatásból kiderül az is, hogy a diákok többsége előbbre jár, mint az oktatási rendszer. A gyerekek nem várják meg, amíg az iskola kitalálja, hogyan vonja be a digitális eszközöket az oktatásba, inkább ők kísérletezik ki a maguk biztos módszerét. 

 

Önképzés a neten

A kutatásba bevont 400 ezer diák több mint harmada aktívan képzi magát az interneten, és azt állítja, hogy legalább egy online tanfolyamot már elvégzett életében. Érdekes, hogy ezek a diákok elsősorban nem az egy-egy tantárgyat vagy tudományágat körüljáró kurzusokat, hanem az önfejlesztő tanfolyamokat keresik a neten. A legnépszerűbbek azok a kurzusok, amelyeken képességfejlesztő és tanulásmódszertani technikákat sajátíthatnak el, vagy amelyek a karrierépítésben adnak nekik praktikus tanácsokat. 

 

Mobilon mindig online vannak 

A mobiltelefonjukat is egyre kreatívabban használják a tanuláshoz. Ezt bizonyítja, hogy csaknem negyedük már nem játékszerként, hanem a tanuláshoz nélkülözhetetlen eszközként tekint a mobiljára.  Nemcsak az iskolában, de óra előtt és után is mindig online vannak. „A diákok által használt mobilok többsége állandó internet kapcsolattal rendelkezik, így a tanulást segítő információkhoz és forrásokhoz bárhol, bármikor hozzáférhetnek” – kommentálja a kutatás eredményeit Kacsó Dániel, az LG Magyarország mobil üzletágának marketingvezetője. „Tanulni ma már nemcsak az iskolában vagy az íróasztal mellett lehet, hanem akár egy kávézóban vagy parkban is, és úgy tűnik, a diákok élnek ezen szabadság adta lehetőségekkel.” 

 

Előbbre járnak, mint az iskola

A Project Tomorrow kutatásában kiemeli, hogy a mobiltelefon óriási lehetőségeket kínál a tanulásban, de talán ennél is izgalmasabb, hogy ezek kiaknázásában a diákok jóval előbbre járnak, mint az iskola. Az amerikai diákok 84 százaléka internetes kutatásra, 59 százalékuk pedig általános információgyűjtésre használja mobilját, hogy jobban boldoguljon az iskolai feladatokkal. A megkérdezettek több mint fele különböző dokumentumokat készít és oszt meg rajta társaival, 47 százalékuk pedig arra használja, hogy e-mailben kérjen segítséget tanárától.

 

Mobilon jegyzetelni 

Egy az LG megbízásából nemrég végzett friss felmérés szerint a fiatalok 57 százaléka nagy kijelezős mobilra vágyik, elsősorban azért, mert a kisebb képernyő egész egyszerűen már alkalmatlan arra a rengeteg funkcióra, amire nap mint nap szükségük lenne. Ezek közé tartozik a fent említett netes böngészés és információgyűjtés, de ide sorolhatjuk a jegyzet készítést is, hiszen ahogy a Project Tomorrow kutatásából kiderül, 10-ből 4 diák órai, iskolai jegyzetek írásához is gyakran a mobilját veszi elő. 

 

Az amerikai diákok ösztönösen fedezik fel, hogyan segítheti őket tanulmányaikban a mobiltelefon. Míg túlnyomó többségük már online üzemmódban tanul, a tanárok mindössze 14 százaléka ad nekik rendszeresen olyan házi feladatot, amihez az interneten kell megtalálni a választ.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ismét nő lett az Év Fiatal Vezetője

Negyvennél is több pályázó közül Paál Laura, a GE Global Operations IT vezetője lett az „Év fiatal vezetője – 2017” pályázat győztese, aki egyúttal a nagyvállalati kategóriát is megnyerte. A szervezők idén is hirdettek kategória-győzteseket a nonprofit, kkv-, közigazgatási és nagyvállalati kategóriákban. 

2018. február 22. 13:43

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Közel az idő, amikor már nem lesz kormány

2018. február 20. 13:25

Gyorsuló vágykeltők – Minden út a fogyasztáshoz vezet!

2018. február 8. 10:28

Stratégiai program indul a blokklánc és fintech fejlesztések ösztönzésére

2018. január 26. 15:12

E-kereskedelmi Körkép 2017

2017. december 28. 09:48
cloudappsportal.com