Marketing régen és ma

forrás: Prím Online, 2017. november 6. 10:28

Az elmúlt 10 évben rohamosan fejlődött a technika, és ma már elengedhetetlen, hogy valaki ne rendelkezzen számítógéppel és internettel. A kutatások mégis azt mutatják, hogy a kis- és középvállalkozások kevesebb mint 10%-a rendelkezik weblappal – tudtuk meg az egyedihonlapkeszites.hu-tól.

 

Az online marketing a siker kulcsa

A XXI. században a gazdasági kommunikáció alapja a megfelelően elkészített és megfelelően üzemeltetett weboldal. A technika fejlődésével ugyan nőttek az online marketing lehetőségek, de az emberek mégis nehezen szoknak át, pedig az internet marketing az a csodálatos jelenség, amely segítségével a vállalkozások akár milliókat is termelhetnek honlapjuk által egyik hónapról a másikra. Mégis sokan túlgondolják, félnek az ismeretlentől. Nem túl drága egy weboldal? Nem túl bonyolult üzemeltetni? Van értelme? Az NRC-TNS felmérése szerint amíg 2005-ben a felnőtt lakosságnak alig egynegyede használta az internetet, mára már a 18-64 évesek fele legalább hetente „online” van az interneten.

 

Ma már mindannyian tisztában vagyunk vele, hogy figyelmen kívül hagyni az internet adta lehetőségeket egyenlő azzal, hogy kizárjuk magunkat a gazdasági élet jelentős részéből. Az internet egyaránt megkönnyíti a vevő és a kereskedő helyzetét is, hiszen könnyebben egymásra találnak, mint régen. Az üzleti világ marketing tevékenységei az elmúlt években szép lassan, de határozottan az off-line médiumokból átköltöztek az on-line világba, az internetre. Az interneten az elmúlt években realizált marketingköltések folyamatosan nőttek, és ma már senki sem engedheti meg magának, hogy marketingbüdzséjének egy nagy szeletét ne itt költse el.

 

Mivel ma már a versenyképesség súlyozott tényezője az internetes kommunikáció minősége is, nem elég, hogy legyen egy valamilyen honlapunk, hanem a digitális versenyképességet tekintve weboldalunknak az élbolyba kell tartoznia, ha jó eredményeket akarunk elérni.

 

 

Mit tehetünk még?

Egy weboldal létrehozásakor nincs garancia a látogatottságra, ezért van szükség online marketingre, weboldal optimalizálásra. A célközönség megtalálása elengedhetetlen, csak jól átgondolt reklámkampánnyal valósulhat meg. A közösségi oldalak megjelenésével elterjedt új marketing típus, amely a korábbi egyirányú kommunikáció helyett a kétirányú kommunikáció felhasználásán alapul.

 

Egyre több vállalkozás használja ma már a közösségi médiát is, hogy minél szélesebb körű online közösséget építsen, és a közösségi média lehetőségeit is beépítse marketing tevékenységébe. Bizonyos célcsoportok, bizonyos termékek és szolgáltatások esetén a sikerhez egyértelműen a közösségi médián keresztül vezet az út. A cégek a vásárlóik felé nem csak tartalmakat közvetítenek, de közvetlenül kapcsolatba is lépnek velük, amely közvetlenebbé teszi a kommunikációs folyamatot. Olyan tartalmak generálásán alapul, amely a közösségi oldalak felhasználói között terjednek megosztással. A közösségi média egyszerűen eljuttatható másokhoz, és akár nagyobb erőfeszítés nélkül, mások segítségével terjeszthetjük, amit szeretnénk. Magyarországon közel 5 millió magyar használ valamilyen közösségi oldalt, legtöbben a 25-44 korosztály közöttiek.

 

Mire használjuk leggyakrabban az internetet? Információszerzésre. Az embereknek biztonságérzetet ad az a lehetőség, ha előbb rákereshetnek az interneten arra, amire szükségük van. Egy nemrégiben közzétett médiakutatás szerint a webes jelenlét kötelező teendői közé tartozik a keresőoptimalizálás is, hiszen a legszebben megépített weboldal sem hoz hasznot az üzemeltetőjének, ha nincsenek az oldalon látogatók. És a látogatok megszerzésének az egyik leghatékonyabb módja, ha a keresőkben az adott weboldal a találati listák elején foglal helyet.

 

Az igazi probléma manapság inkább az, hogy hogyan kell az adott termékhez, szolgáltatáshoz a legalkalmasabb marketing eszköz portfóliót megtalálni, és az egyes marketing eszközöket a leghatékonyabban, a legkisebb költségből működtetni.

 

Forrás: Egyedihonlapkeszites.hu

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Bevállalós ötletekkel versenyeznek a Megoldások a holnapért döntősei

Kiválasztották a legjobb nyolc csapatot a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A jövő oktatása, a fenntarthatóság és a közösségfejlesztés iránt elkötelezett fiatalok megkezdhetik a felkészülést a döntőre. A következő hetekben a csapatok elképzelésük prototípusát alkothatják meg és tesztelhetik működését a mentorok közreműködésével. A diákok a szakértők segítségével készülnek a végső, májusi megmérettetésre, ahol a három legjobb csapat összesen 6 millió forint összértékű Samsung készülékkel bővítheti egyéni és oktatási intézménye eszközparkját.

2024. április 23. 14:44

A Thermaltake bemutatja a háromféle GPU-elrendezést támogató közepes toronyházát

A Thermaltake, a prémium PC-hardvermegoldások vezető márkájának, CTE E600 MX közepes toronyháza fekete, hófehér és hortenziakék változatban is elérhető. A CTE E600 MX a CTE-sorozat legújabb kiegészítése, egy kétkamrás közepes toronyház, amely a Thermaltake innovatív CTE-kialakítását örökölte, ami a központi hűtési hatékonyság (Centralized Thermal Efficiency) rövidítése, és a kritikus alkatrészek magas szintű hűtési teljesítményének biztosítására összpontosít. Ráadásul a CTE E600 MX háromféle GPU-elrendezési lehetőséggel és cserélhető, kettős előlapi kialakítással rendelkezik, maximális rugalmasságot kínálva a felhasználóknak gépük testreszabásához.

2024. április 23. 13:06

A boldog gyerekekből lesznek sikeres felnőttek

Több mint 600 támogatott, 105 diploma, 606 nyelvvizsga, 246 informatikai bizonyítvány. Csak néhány eredmény, amit a 19 éve működő Csányi Alapítvány és az általa mentorált fiatalok elértek. Az alapítvány valódi sikere a számok mögött, a személyes történetekben rejlik – hangzott el Zánkán az Alapítvány által szervezett idei Életút Fesztiválon április 20-án. A kiemelkedő informatikai és idegen nyelvi képzések mellett a végzett fiatalok a megszerzett kapcsolati tőkét, a közösség erejét tartják a legfontosabbnak. Nemcsak a Csányi Alapítvány nagykorú már, hanem egyre több mentoráltból vált olyan fiatal felnőtt, akik büszkén támaszkodhatnak az alapítvány segítségével megszerzett tudás mellett egymásra, „Csányisokra” is.

2024. április 23. 11:35

Állásbörzét és karrierfelkészítést tart szerdától a Corvinus

Több mint kétszáz állásajánlat közül lehet válogatni a Corvinus Egyetem idei karrierexpóján április 24-én és 25-én. Az eseményen részt vevők sok tippet gyűjthetnek karrierjük beindításához, kiteljesítéséhez is. Ebben nemcsak több tucat, corvinusos diplomával színes és sikeres életutakat bejáró szakember segít személyesen, de megtanulható a ChatGPT és a LinkedIn munkakeresői célokra optimalizált, profi használata is. 

2024. április 23. 09:57

Különleges installációval ünnepli a Föld napját a Prologis

Különleges installációval ünnepli a Föld napját a Prologis magyarországi csapata. A vezető logisztikai ingatlancég a Prologis Park Budapest-Sziget II-ben egy 350 négyzetméteres festménnyel emlékezik meg a környék állat- és növényvilágáról, ezzel is felhívva a figyelmet a fenntarthatóság és az élővilág tiszteletben tartásának fontosságára.  

2024. április 22. 19:32

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50