Száguldanak a magyar webshopok

forrás: Prím Online, 2017. november 10. 12:35

„Az év első kilenc hónapjában a hazai kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene 4,3 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit a KSH friss jelentése szerint, míg az online kiskereskedelem ennél is nagyobb növekedést könyvelhetett el. Becsléseink szerint a január-szeptemberi időszakban a hazai webshopok összesített forgalma 18-20 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit” – kommentálta a statisztikai hivatal kedden közzétett adatait Rédey Iván, az egyik legnagyobb hazai webpláza, a Mall.hu ügyvezető igazgatója. 

A szakember véleménye szerint e tempós növekedésnek köszönhetően a webáruházak részesedése a teljes magyar kiskereskedelmi forgalomból megközelítheti a 6 százalékot a tavalyi 5,2 százalékot követően. Összehasonlításul: Csehországban ez az arány immár közel 8 százalék.

 

„Az e-kereskedelemben évről-évre fontosabb az év végi ünnepi szezon, amelyet a karácsonyi bevásárlás mellett a Black Fridayre és a Cyber Mondayre időzített jelentős árengedmények is fűtenek” – hívta fel a figyelmet a szakember. Míg korábban az éves e-kereskedelmi forgalom ötöde, addig tavaly már közel a harmada bonyolódott le november-decemberben, az idén pedig ennél is nagyobb arányra számít a Mall.hu ügyvezető igazgatója. Nem csak a megrendelések száma, hanem a megrendelések átlagos értéke is folyamatosan nő, az eNet kutatási eredményei alapján 13 000 forintot költöttek a neten az online vásárlók egy alkalommal tavaly, ami 1700 forintos növekedést jelent a 2015-ös évhez képest. 

 

Rédey Iván szerint míg ősszel a magyar vásárlók körében a kertrendezéshez kapcsolódó eszközök, az őszi nagytakarítás eszközei és persze a beltéri fűtőberendezések (kályhák, radiátorok, kandallók) voltak a legkeresettebb termékek, az ünnepi szezonban a játékok (műanyag építőjátékok, társasjátékok), szórakoztató elektronikai termékek (tévék, okostelefonok), játékkonzolok és a számítógépes játékokhoz kapcsolódó eszközök, háztartási gépek (a botmixertől a mosógépig) számítanak a legkelendőbbnek. A kora őszi időszakban ezen túl látványos felfutást tapasztalt a Mall.hu a házikedvencekhez kapcsolódó termékek és a szépségápolási cikkek terén, de számottevően nőtt a baba-mama kategória népszerűsége is. Utóbbi kapcsán az ügyvezető megjegyezte: „a kismamák rendkívül tudatos vásárlóknak számítanak, akik mind nagyobb bizalommal fordulnak az online vásárlási lehetőségek irányába”.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Irodát nyit Budapesten az Amazon Web Services

Az Amazon Web Services 2023. június 5-én nyitja meg az első budapesti irodáját, ami része az AWS folyamatos közép-kelet-európai bővülésének a növekvő számú régiós ügyfelek, partnerek kiszolgálásához. Az új magyarországi központ révén a munkatársak még több támogatást adhatnak az AWS felhőszolgáltatásaira való átálláshoz a különböző méretű magyarországi szervezetek, köztük induló vállalkozások, startup-ok, vállalatok, valamint a közszféra szervezetei számára.

2023. június 5. 14:09

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hogyan lopják el adatainkat a hackerek és mire figyeljünk jelszókezelő vásárlásakor?

2023. május 31. 15:40

Itt a legnagyobb webáruházak rangsora

2023. május 23. 20:10

Új fizetési kapu magyar e-kereskedőknek

2023. május 18. 12:49

Nem törődünk eléggé online adataink védelmével

2023. május 8. 15:39