E-kereskedelem Európában
A ShopAlike nemzetközi csapata idén nyáron sem lustálkodott. Felkeresete 13 európai ország 100 partnerüzletét egy külön, számukra kidolgozott, felméréssel. A kérdőív lényege az e-kereskedelem trendjeinek illetve kulcsfontosságú mozgatóinak elemzése volt.
Az Y Generáció, mint fontos tényező
A digitális világ megváltoztatta a vásárlási szokásokat. Mindez legnagyobb hatással az ilyen újításokra leginkább nyitott fiatalokra van. Az Y generáció tagjai a média által szocializálódnak, amit alakítanak is. A fiatalok 47%-a hozza vásárlási döntéseit a közösségi média véleményének alapján. Hasonlítás képpen: ez a többi generáció 19%-ára igaz.
A felmérésünkben résztvevő partnerüzletek is egyre jobban törekednek arra, hogy diverzifikált marketing stratégiával megszólítsák a fiatal generációt. Többségük a megnövelt közösségi médiában való résztvétellel szeretnék megközelíteni az adott csoportot. Fontos viszont szem előtt tartani azok megújjult szokásait. Egyre több fiatal hagyja el a Facebook-ot, más közösségi média javára, mint például Instagram vagy Snapchat. Az Y generáció 19%-kal nagyobb valószínűséggel használja az Instagram-ot, és 14%-kal a Tumblr-t, mint más korcsoportok.
Infografika a magyar online kiskereskedelem helyzetéről:
Bőven tud még nőni a magyar online kereskedelem
A válaszadók túlnyomó többsége optimista a jövőre nézve és elégedett az e-kereskedelem jelenlegi állásával. Van is miért pozitívnak lenni, hisz Magyarországon a kiskereskedelmi forgalom (és különösen az online kiskereskedelem) első félévben tapasztalt növekedése alapján 2017 végén valóban jóval nagyobb lesz a forgalom, mint 2016-ban. A teljes magyar kiskereskedelem 3,9 százalékkal nőtt, valamivel lassabban, mint 2016-ban. Az online kiskereskedelem a GKI Digital piackutató adatai szerint viszont 20 százalékkal.
Magyarországon az online szegmens részesedése a teljes kiskereskedelemben 5-6 százalék körül van, vagyis bőven van még hova nőni. A magyarok főleg elektronikai termékeket vásárolnak interneten, de idővel az egyéb tartós fogyasztási cikkek és a napi fogyasztási cikkek online kiskereskedelme is el fogja érni azok szintjét.
A jövő a nagy, széles termékpalettával rendelkező webshopoké, vagyis a piac koncentrálódni fog. A vásárlók szeretik, ha minél több dolgot találnak meg egy helyen,és szeretnek megszokott, bejáratott helyen vásárolni online is, nem csak offline. A kisebb webshopok akkor fognak tudni megmaradni a piacon, ha olyan szűk vásárlói réteget céloznak, amik kimaradnak a nagy boltok szórásából, esetleg nagyon alacsony árakkal szállnak versenybe.
Kapcsolódó cikkek
- Az ígéret földje: nőtt, nő és nőni fog az e-kereskedelem
- Száguldanak a magyar webshopok
- Látványos eredményt hoztak az e-kereskedelemben végzett fogyasztóvédelmi ellenőrzések
- Az iskolakezdés már nemcsak a szülők pénztárcáját terheli
- A nomád, a játékos és az üzletkötő: három fogyasztói személyiségtípust azonosított az új kiskereskedelmi tanulmány
- Így többszörözd meg forgalmad a Black Friday-en
- A futárhiány nehezítheti az online rendelések kiszállítását
- A munkavállalók negyede munkahelyén is a webáruházak kínálatát böngészi
- A jövő kulcsa a személyre szabott ajánlatokban rejlik
- Magyarországon is egyre népszerűbbek a csomagátvételi pontok
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI megoldás segítheti a vállalatokat dekarbonizációs céljaik megvalósításában
Egyre ambiciózusabb szén-dioxid-kibocsátáscsökkentési célokat fogalmaznak meg a vállalatok, azonban ahhoz, hogy érdemi lépéseket tegyenek a nettó zéró kibocsátás felé, precíz adatszolgáltatásra van szükségük: a mesterséges intelligencián alapuló megoldások már erre is megoldást nyújthatnak.
Changing reality – az útkeresésre, újratervezésre fókuszálnak a SMART 2023 konferencia előadói
Napjaink egyik legnagyobb kihívása elengedni a megszokott, jól ismert mintákat, berögződéseket, és új utakat, nézőpontokat keresni helyettük. A 2023. április 26-án a budapesti Akváriumban megrendezésre kerülő SMART 2023 konferencia előadói is ezt a témát járják körül Nancy Rademaker, az ügyfélközpontú innováció nemzetközi hírű előadójának keynote beszédét követően. Az IVSZ népszerű B2B üzleti eseményén szó esik majd arról, milyen hatással lesz a Metaverzum, az MI-technológiák és a decentralizált gazdaság az egyes szektorok jövőjére. Az előadók arra is választ keresnek, hogy miként lehet fenntartható világot alkotni egy alapvetően fenntarthatatlan környezetben, illetve hogyan változik meg a gazdaság és az üzlet a valós és a virtuális világ határának elmosódása nyomán.
Ismét a Process Solutions az első a könyvelő cégek rangsorában
A Process Solutions (PS), hazánk egyik vezető számviteli, adózási és bérszámfejtési szolgáltatásokat nyújtó vállalata a BBJ listájának 2022-es adatai alapján már 16. éve őrzi piacvezető szerepét a könyvelő cégek között. Szalai András, partner, ügyvezető igazgató, a BBJ piaci panelbeszélgetése keretében elárulta, milyen jövőt alakító trendekre kell figyelni, és melyik területeken szeretnének változtatni a számviteli vezetők 2023-ban.