Robotokkal segíti adminisztratív dolgozóit a Ge Global Operations
Már 19 robot segíti a GE Hungary 2.000 főt foglalkoztató budapesti szolgáltató központjában dolgozó munkatársakat. A pénzügyi, HR, jogi, értékesítési, és az ellátási lánchoz kapcsolódó folyamatok egyes elemeinek automatizációjával a GE az adminisztratív tevékenységek minőségét és hatékonyságát kívánja javítani.
A vállalat emellett növelni szándékozik a kapacitását is a szűkülő hazai munkaerő piacon, ahol a magasan képzett, digitális tudással és probléma megoldó készségekkel rendelkező munkatársak felvételére összepontosít.
Jelenleg mintegy 1,5 millió robot segít minket, embereket a munkavégzésben, de a gondolkodó és önmagukat tanító gépek száma néhány éven belül elérheti a 6 milliót is. A technológia gyors fejlődése, az automatizálás, a digitalizált gyártás és a mesterséges intelligencia alapjaiban alakítja át a munkavégzés világát a következő években. A hatás nem csak az iparban, de a szolgáltató szektorban is érezhető lesz. A GE hisz abban, hogy a technológia növeli a termelékenységet, az életszínvonalat, és új lehetőségeket nyit meg a munkavállalók számára is.
„Európában az elmúlt 10 év során mindössze 3%-kal nőtt a GDP, miközben az Egyesült Államokban 10%-kal. A felzárkózás egyik eszköze lehet a digitalizáció, amely alkalmazása növeli a termelékenységet, és javítja a munkafolyamatok hatékonyságát” – mondta Joerg Bauer, a GE Hungary elnöke. „Magyarországon a GE célja az, hogy a digitalizáció révén nagy hozzáadott értéket előállító tevékenységekkel növelje ipari kapacitását, emellett az adminisztratív folyamatai is hatékonyak és értékteremtőek legyenek” – tette hozzá Joerg Bauer.
„A GE adminisztratív folyamatait Európában és Oroszországban ellátó GE Global Operations részlegnél is folyik a digitalizáció. Célunk az, hogy budapesti központunkat egy teljesen integrált, automatizált és a GE európai növekedését hatékonyan támogató egységgé alakítsuk” – mondta Björn Bergabo, a GE Global Operations regionális ügyvezető igazgatója. „Célunk továbbá, hogy 2017 végére a GE adminisztratív, támogató funkcióinak 60%-át szolgáltatóközpont lássa el. E célok elérésének legfontosabb eszköze pedig az RPA, a Robotic Process Automation, vagyis a robotizált folyamat-automatizáció” – tette hozzá a szakember.
A GE Global Operations európai csapatait már 19 robot (RPA) segíti. Az robotok gyakorlatilag olyan számítógépes applikációk, amelyeket a GE munkatársai a nagy mennyiségben előforduló, ismétlődő munkafolyamatok és tranzakciók elvégzésére, adatok elemzésére, illetve más digitális rendszerekkel való kommunikációra és adatlekérésekre használnak.
A GE Global Operations irodáiban ilyen robotok segítik a GE dolgozóit például a beérkező számlákon és a GE rendszerében rögzített megrendelési számok egyeztetésében, a számlák fizetési határidejének figyelésében, a kintlévőségek nyilvántartásában, a jótállások kezelésében, az adóbevallások elkészítésében, de ugyancsak „digitális csapattagok” végzik a nemzetközi pénzügyi tranzakciók fizetési árfolyamának egyeztetését, vagy például a nemzetközi szállítások lebonyolítására vonatkozó ajánlatok bekérését és összehasonlítását.
A GE megbízásából a belga Breugel Intézet által készített tanulmány szerint a következő két évtizedben, az OECD országokban a munkahelyek 54%-a lehet automatizálva, vagyis 10-ből több mint 5 munkahelyet érint majd valamilyen formában és mértékben a digitális átalakulás. A GE becslése szerint a pénzügyi és adminisztratív munkafolyamatok akár 40%-a is automatizálható lesz.
A folyamatok automatizálásának térnyerésével és a robotok kognitív képességeinek fejlődésével párhuzamosan pedig minden vállalatnál, így a GE Global Operations részlegénél is változnak majd azok a képességek és kompetenciák, amelyeket a vállalat előnyben részesít munkatársai felvétele és alkalmazása során.
A jövőben felértékelődik majd a magasan képzett szakemberek, a vezetők, a tanácsadók, a digitális technológiákat irányítani és kezelni képes informatikai szakemberek, valamint az erős technikai, matematikai, adatelemzési és probléma megoldó készségekkel rendelkező munkatársak szerepe.
Annak érdekében, hogy felkészítse munkatársait a digitalizáció és a robotizáció kihívásaira, a GE Global Operations részlege már most rendszeresen szervez digitalizációval kapcsolatos workshop-okat és szakmai előadásokat és tréningeket, valamint egyéni és csoportos szakmai továbbképzéseket.
Kapcsolódó cikkek
- A Fujitsu az SAP-val összefogva támogatja az ügyfelek digitalizációját
- A jövő gyára már itt van – okos és az internetre csatlakozik
- A digitális érettség mérhető és fejleszthető
- A jövő munkahelye: Robotként vagy velük együtt fogunk dolgozni?
- Nulladik típusú találkozás az irodában
- 20 éves a Cisco Hálózati Akadémia
- A hibrid IT kulcsa az összehangolt üzleti és informatikai stratégia
- A vállalatok küzdenek a digitalizációval
- Elstartolt a jövő innovátorainak bajnoksága
- UBTECH elhozza otthonodba a játékok új generációját
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A gyermekeket érő folyamatos pénzügyi nyomás veszélyeire hívja fel a figyelmet az NMHH
A videójátékok térhódítása ma már a társadalom széles köre számára érzékelhető jelenség. A játékok az elmúlt években a gyermekek és a felnőttek számára is népszerű kikapcsolódási formává váltak, éppen ezért a videójátékkal kapcsolatos pénzügyi műveletek kérdésére is érdemes néhány percet szánnunk. A játékosok, vagy „gamerek” ma már nem csupán a szoftverek vásárlásakor, de azokon belül is számos olyan bevételszerzési formával találkoznak, amely a nagyobb pénzügyi tudatosság kialakításának szükségességét jelzi számunkra.
A diákmunkában elindult a nyári szezon
A Prohuman Diákmunka tapasztalatai alapján az átlagos órabérek 1700 és 2000 forint között alakulnak idén, de a kiemelt területeken akár 4000 forintos órabért is kézhez kaphat egy diákmunkás.
Mesterséges intelligencia ír hirdetéseket egy ingatlanirodának
Az ingatlanpiac olyan szektor, ahol az ügynököknek gyakran szembe kell nézniük a mindennapi teendők mellett nagy mennyiségű adminisztrációs feladatokkal is. Egy forradalmi innováció azonban egészen új távlatokat nyit a szakmában: egy magyarországi ingatlanos hálózatnál már a mesterséges intelligencia (MI) generálja a hirdetési szövegeket.
Irodát nyit Budapesten az Amazon Web Services
Az Amazon Web Services 2023. június 5-én nyitja meg az első budapesti irodáját, ami része az AWS folyamatos közép-kelet-európai bővülésének a növekvő számú régiós ügyfelek, partnerek kiszolgálásához. Az új magyarországi központ révén a munkatársak még több támogatást adhatnak az AWS felhőszolgáltatásaira való átálláshoz a különböző méretű magyarországi szervezetek, köztük induló vállalkozások, startup-ok, vállalatok, valamint a közszféra szervezetei számára.
A Széchenyi István Egyetem újabb 32 fiatal kutatója nyerte el az Új Nemzeti Kiválóság Program ösztöndíját
A győri Széchenyi István Egyetem újabb 32 hallgatója és oktatója nyerte el a Kulturális és Innovációs Minisztérium által meghirdetett Új Nemzeti Kiválósági Program (ÚNKP) ösztöndíját, akik idén is kétnapos konferencián mutatták be az általuk vizsgált témákat. A pilóta nélküli járművektől a kis- és középvállalkozások helyzetén át egészen az egészséges csokoládé előállításáig számos érdekes kutatás hangzott el a rendezvényen.