A gasztronómiát is felforgatják a magyar startupok

forrás: Prím Online, 2017. november 19. 07:46

Pizza házhozszállítás tizenöt percen belül, naprakész borturisztikai információk egy gombnyomásra, asztalfoglalás a neten az ország legmenőbb éttermeibe – néhány azok közül a megoldások közül, melyekkel magyar startupok hoznak új színt a hazai vendéglátós palettára. 

A gasztro-forradalom kilépett a konyhából: gombamód szaporodnak ugyanis az étkezéshez kapcsolódó, mindennapi életünket megkönnyítő innovációk is.

 

Az itthon évek óta dübörgő gasztro-forradalomnak köszönhetően szinte naponta-hetente nyílnak az új, igényes vendéglátóhelyek elsősorban a fővárosban, illetve a turisták által kedvelt vidéki régiókban. A digitális eszközök és ezzel párhuzamosan a hazai startup kultúra fejlődésének eredményeként pedig már egyre több, az étkezéshez és a vendéglátáshoz kapcsolódó ötlettel, megoldással lépnek a piacra hazai innovatív vállalkozások.

 

Friss és ropogós pizza tizenöt perc alatt? Igen!

Az egyik legizgalmasabb hazai food startup a 15 Minutes Pizza, mely teljesen formabontó módon azt vállalja, hogy a rendeléstől számítva tizenöt percen belül kiszállítja a címre a kért pizzát. Az expressz házhozszállítás fogalmát kimaxoló cég egyelőre a budapesti belvárosi kerületek (V., VI., VII, VIII., XIII.) korgó gyomrú pizzaimádóit szolgálja ki, azonban hamarosan Budán is nyitnak egy egységet, illetve a közeljövőben országos franchise kiépítését tervezik. A modell annyira egyedi, és igazodik a modern kor igényeihez, a rohanó városi életmódhoz, hogy a Drukka Startup Stúdió berkeiből induló cég Kelet-Közép Európát is meghódítaná. A sikert jól jelzi, hogy a tavasszal indult startup már a tízezredik pizzát szállította ki nemrégiben.

 

 

Mindent a hazai borokról és borvidékekről egy gombnyomásra

A Kóstolom alkalmazás célja, hogy alapvető tudnivalókat és tájékozódási pontot nyújtson a borturizmus és a gasztronómia szerelmeseinek. Az applikáció a hazai viszonylatban egyedülállóan átfogó képet nyújt hazánk borturisztikai életéről és szolgáltatásairól, a TripAdvisor-hoz hasonló módon segíti a tájékozódást a hazai borvidékeken és Budapesten elérhető bor-, gasztro- és szálláskínálatról és rendezvényekről.  A startup folyamatosan lépést tart a korral, így például az írásos és fényképes beszámolók mellett az utóbbi időben a videós tartalmakra helyezték a hangsúlyt, az adatbázisukban pedig már több mint 1000 szolgáltató szerepel. 

 

Asztalfoglalás egy kattintással  

Az Etterem.hu olyan úttörő, éttermeket összegyűjtő oldal, amely a részletes információkon és a különböző közösségi lehetőségeken (értékelés, megosztás, bejelentkezés, stb.) túl már az online asztalfoglalást is bevezette. Az oldalon több száz helyre lehet foglalni, az éttermek közül pedig válogathatunk kategóriánként, böngészhetjük a toplistákat, sőt, még az aktuális napi menük is elérhetők. A startup megállíthatatlanul robog előre: havi 250 ezer látogatóval és több tízezer regisztrált felhasználóval rendelkeznek, decemberben új applikációt mutatnak be, januártól pedig elkezdenek külföldi piacokra is terjeszkedni. 

 

 

Felpörgetik az online rendeléseket 

Ételrendelésnél sajnos sokszor fordul elő, hogy annyira átláthatatlan egy honlap, és hosszú a folyamat, hogy inkább feladjuk, és másik helyet keresünk. A OneMinOrder csapata étteremtulajdonosok, és egyben a rendelni vágyók számára is nagy segítséget nyújt: vállalják, hogy elkészítik az adott hely egyedi weboldalát, amelyen keresztül bárki egyszerűen, akár 1 perc alatt rendelhet. A honlaphoz saját applikációs is tartozik, ahol a felhasználók 5 érintéssel, 1 perc ráfordításával letudhatják a vásárlást, és nyomon is követhetik rendelésük állapotát. A rendszert ráadásul folyamatosan fejlesztik, és marketingszolgáltatásokkal is támogatják. 

 

Irodai ebéd gyorsan és kényelmesen 

Az irodában dolgozók rendszeresen szembesülnek azzal a kérdéssel, hogy hol ebédeljenek.  Ebben a dilemmában segít az Ordit, amely egy csokorba gyűjti az összes helyet, amely az adott munkahely közelében van, és vállal házhozszállítást. Így a hosszadalmas keresgélést elkerülve, időt és energiát spórolva választhatjuk ki, éppen milyen ételt rendelnénk. A szolgáltatással nemcsak a vendégek járnak jól, az éttermek is időt, költséget, valamint adminisztratív munkát spórolnak meg. 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Gépi tanulással az ismeretlen fenyegetések ellen

Lassan ott tartunk, hogy a különféle kütyüink előre kitalálják a gondolatainkat. Akad, aki ezt ijesztőnek találja, de az ebben rejlő lehetőséget jó és rossz célra is lehet használni. Az például igencsak hasznos, ha egy gép a bűnözők gondolataiban olvas, majd meg is előzi a bűncselekményeket. Olyannyira, hogy a megoldás már létezik is, ugyanis a Micro Focus gépi tanulást alkalmazó eszköze már tavaly december óta aktív védelmet nyújt a koronavírushoz kapcsolódó átverések és rosszindulatú tartalmak ellen. A termék még azelőtt „működésbe lépett”, hogy a vállalatok IT-biztonsági szakemberei egyáltalán felfigyeltek volna az új trendre.

2020. július 7. 20:07

Példátlan bírságok a fogyasztók védelmében – évet értékelt a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal ("GVH") idén szokatlanul korán, már tavasszal benyújtotta a 2019-es tevékenységét összegző éves beszámolóját, melyet május 27-én az Országgyűlés gazdasági bizottsága el is fogadott. Összehasonlításképp, a 2018-as éves beszámoló elfogadására 2019. november 26-án került sor. A beszámolót a Schönherr Hetényi ügyvédi iroda versenyjogi csoportja elemzi. 

2020. július 7. 18:45

5 fejlesztés a Vibertől, ami megkönnyíti az életed

A nagy melegben jólesik ellazulni, teendőinket igyekszünk a legegyszerűbben megoldani az irodából, otthonról vagy akár a medence széléről. A Rakuten Viber, a világ egyik vezető, egyszerű kommunikációt biztosító üzenetküldő alkalmazása ezért összegyűjtötte felhasználói számára legújabb fejlesztéseit és funkcióit, hogy megkönnyítse a mindennapokat.   

2020. július 7. 16:12

A koronavírus nyertese a home office

Miközben a távmunka és a digitalizáció hatalmas lendületet kapott, a hazai kis- és középvállalatok gyengeségei is megmutatkoztak a koronavírus-járvány alatt. A vállalkozások többségének főleg munkaszervezési problémái akadtak, digitális felkészültségben pedig nagy a szakadék az egyes szektorok, illetve Budapest és a vidék között - állapította meg a Reacty Digital és a Smart Commerce Consulting közös kutatása, a Digiméter.

2020. július 7. 14:45

Jól vizsgázott az okosparkolás az ingyenes parkolás időszakában Budapesten

Bár a korlátozások alatt jelentősen csökkent az autós forgalom, a díjmentes parkolás bevezetésével a parkolóhelyek kihasználtsága változatlanul magas maradt. Utóbbi sok belvárosi lakos és ott dolgozó életét nehezítette meg. Erre a helyzetre jelentett megoldást a Vodafone és a Smart Lynx rendszere, melyeknek köszönhetően az ingyenesen letölthető Parker mobilalkalmazásban 2500 közterületi parkolóhely valós idejű foglaltsági adatai váltak elérhetővé. Az autósok így anélkül is tudják, hol van épp szabad parkolóhely, hogy felesleges köröket megtéve autóznának a környéken. Az okosparkolási rendszer természetesen a díjmentes parkolást követően is segíteni fogja az autósok életét Budapest belvárosában.

2020. július 7. 13:21

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Újdonságok a szegedi informatikatörténeti kiállításon

2020. július 3. 18:53

Új funkcióval bővült a WIWE

2020. június 15. 16:23

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15
online sportfogadás