Idén 35 ezer forintot szánnak az internetezők karácsonyi ajándékokra

forrás: Prím Online, 2017. november 19. 10:19

Az Árukereső.hu idén is megvizsgálta az internetezők ajándékozási terveit. A felmérésből kiderült, hogy a karácsony közeledtével sokkal nyitottabbak vagyunk az online vásárlásra. 

A virtuális polcok előnyeit kihasználva szeretnénk sok ötletet merítve gyorsabban végezni és persze jól járni. Döntéseinkben egyre több segítséget nyújtanak a mások által írt értékelések, vélemények és tesztek. A kiválasztott ajándékokra pedig átlagosan 35 ezer forintot szánunk, ami 14%-kal több mint tavaly.

 

Átlagosan 6 embernek veszünk ajándékot

Az internetezők idén karácsonykor átlagosan legalább 5-6 főt szeretnének megajándékozni. 

 

A válaszadók 87%-a elsősorban a legközelebbi családtagoknak (gyerekek, szülők, testvérek) tervez ajándékot vásárolni, amire átlagosan 7 ezer forintot szán. A legkevesebbet idén is a munkatársakra szánják, itt az ajándék átlagos értéke 2600 Ft körül alakul.

 

Ezért már a megfelelő ajándékok felkutatása és a beszerzési forrásuk kiválasztása sem egyszerű feladat.

 

Ha ajándékról van szó, akkor a termék kiválasztásakor a megkérdezettek közel 60%-a az ár-érték arányt figyelembe véve, igyekszik minőségi ajándékokkal örömet szerezni.

 

Már a megfelelő ajándék kiválasztása sem egyszerű feladat

A webet böngészve ezért az internetezők a vásárlások előtt alaposan tájékozódnak, jellemzően több webáruház kínálatában is szétnéznek. Az ajándékok utáni vadászatban a vásárlást tervezők 2/3-a legalább 3 internetes forrásra fog támaszkodni.

 

Ráadásul a karácsonyi időszak kihagyhatatlan online akciói egyre nagyobb csábítást jelentenek még azok számára is, akik az év többi időszakában szívesebben járnak személyesen vásárolni. A fellelhető ajánlataik révén ugyanis a webáruházak is jobban fel tudják kelteni az új online vásárlók figyelmét.

 

 

Az ajándékokra átlagosan 35.000 Ft-ot szánunk

Idén karácsonykor átlagosan 35 ezer forintot fognak költeni az internetezők szeretteik megajándékozására. A tavalyihoz képest csaknem 14%-kal magasabb keret jól jelzi a karácsonyi szezon súlyát, illetve az utóbbi időszakban tapasztalható bérnövekedés pozitív hatását.

 

Továbbra is a ruházati cikkek, játékok, könyvek és a kozmetikumok a legnépszerűbb ajándékok

Bár karácsonykor évről évre felbukkannak a csak az adott évre jellemző slágertermékek, a teljes internetező lakosság körében idén is a „klasszikusnak számító” ruházati cikkek, könyvek, szépségápolási termékek, valamint a játékok jelentik az elsődleges ajándékötletet.

 

Természetesen a nagyobb értékű műszaki cikkek, mint például a TV-k, vagy okostelefonok, tabletek esetében is kiemelt forgalomra számíthatnak a kereskedők, ezek a termékkörök azonban sokak számára még mindig komoly anyagi korlátot jelentenek.

 

Véleményekre alapozzuk a döntést

Az internetnek köszönhetően ma már szállást, vagy épp az esti vacsora színhelyét is előszeretettel választjuk ki mások értékeléseit olvasva, nem csoda tehát, hogy ez a fajta vásárlói magatartás a hétköznapi vásárlásainkban is megjelent. A tájékozódás során az ár mellett megjelent szempontként a termék értékeléseinek áttekintése (94%), valamint a kiszemelt kereskedő megítélése (91%) is.

 

Ennek köszönhetően az Árukeresőn az árak összehasonlítása mellett mára az értékelések és vélemények, valamint a megbízható boltok megjelenítése is egyre népszerűbb funkcióvá lépett elő.

 

Az internetezők minimum két helyről fogják beszerezni az ajándékokat

A felmérés eredménye többek között nemcsak arra adott választ, hogy az internetezők mekkora hangsúlyt helyeznek az ajándékok online felkutatására, hanem arra is, hogy a kiszemelt ajándékokat végül hol tervezik megvásárolni.

 

Az internetezők 85%-a első helyen az online vásárlás mellett tette le a voksát. A magas arány ellenére azonban az online vásárlás nem fogja tudni teljes egészében kiváltani az offline üzletek szerepét: bevásárlóközpontokban, plázákban minden második és egyéb boltokban, szaküzletekben minden harmadik internetező fogja azért tölteni az idejét, hogy szeretteinek karácsonyi ajándékokat vásároljon.

 

A rengeteg kínálat azt is eredményezi, hogy az ünnepek előtt nagyobb figyelmet szentelünk az offline áruházak akciós, hirdetési újságjaira, hiszen az ajándékok kiválasztásának ezen módja adja a netes böngészések után a legtöbb ötletet. Az internetezők 41%-a biztosan figyelemmel fogja kísérni az üzletek nyomtatott kiadványait.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Már itthon is kapható az LG első OLED paneles monitora

Az LG Magyarországon is megkezdte az elsőként a 2021-es CES kiállítás keretében bemutatott UltraFine OLED Pro kijelzőjének forgalmazását. A 32EP950 típusjelű, 32 hüvelykes 4K monitor elsősorban a kreatív iparágban dolgozók számára jelent ideális megoldást. 

2021. október 17. 16:39

RAM-tippek a Kingstontól az ideális játékélményhez

A videojáték-ipar a 2000-es évek óta óriási fejlődésen ment át a digitális innovációknak köszönhetően. A gamerek ma már több mint 50 000 PC, konzol és egyéb más platform játékai közül válogathatnak (nem számítva a mobilos játékokat)*, ám a játékoknak nem csak a mennyisége, a minősége is egyre lenyűgözőbb. 

2021. október 17. 14:57

Messze nincsenek kihasználva az 5G lehetőségei

Messze nincsenek kihasználva az ötödik generációs hálózat adta lehetőségek, annak ellenére, hogy jelenleg a világon már 176 kereskedelmi 5G hálózat működik, amelyek több mint 500 millió előfizetőt szolgálnak ki – hangsúlyozta Ken Hu, a Huawei Technologies soros elnöke Dubaiban, a Huawei Global Mobile Broadband Forum 2021 konferencián. A vállalat vezetője szerint az 5G terjedését három fő terület, a virtuális és kiterjesztett valóság (VR, XR), az üzleti alkalmazások és a zöld fejlesztések emelhetik magasabb szintre.

2021. október 17. 13:05

Erős ügyfél-azonosítással a kibertámadások 99 százaléka kivédhető

Az államokhoz köthető összes kibertámadás több mint felét, 58 százalékát Oroszországból hajtották végre az elmúlt évben – ez derül ki a Microsoft legfrissebb, éves Digital Defense Report jelentéséből. A legtöbb kibertámadást azonban nem az államok, hanem a közönséges kiberbűnözők követik el, akik többnyire nem információt, hanem pénzt akarnak áldozataiktól, ezért leggyakrabban a kiskereskedelmi és a pénzügyi szektor szereplőit támadják. A Microsoft szerint a ma ismert támadások 99 százalékát vissza lehetne verni egyszerű, gyakran díjtalanul elérhető módszerekkel, mégis, az ügyfeleinek csak kevesebb, mint a 20 százaléka használ még olyan jól bevált védekezési eszközt is, mint a többtényezős hitelesítés.

2021. október 17. 10:08

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hosszabbít Az Év Honlapja Pályázat

2021. október 15. 18:12

Google: környezetbarát keresési funkciók érkeztek

2021. október 7. 17:13

Radikális változások jönnek a Google keresésben: itt a MUM!

2021. szeptember 30. 19:07

Megújul a Vodafone vezetékes internet és TV portfoliója

2021. szeptember 29. 11:20