Black Friday: az éves forgalom negyede?

forrás: Prím Online, 2017. november 21. 10:31

Már majdnem itt van az idei Black Friday! Ez a hagyomány, mely az Egyesült Államokban, a 20. században született, ma már egész Európában, így Magyarországon is nagyon népszerű. Az eseménynek köszönhetően termékek széles skáláját szerezheted be exkluzív kedvezményekkel. 

Tavaly közel 2,1 millió felnőtt vásárolt ezen a napon, idén ez már meghaladhatja a 3,3 milliót. Az esemény nemcsak online, hanem offline is sikeresnek bizonyul. A 2,1 millió vásárló közül tavaly 800 ezren csak az ilyen akciót hírdető webshopokon, míg 510 ezren a Black Friday-t hírdető üzletekben vásároltak, 700 ezren pedig online és offline egyaránt kihasználták a kedvezményes időszakot.

 

Black Friday már Magyarországon sem újdonság, egyre többen készülnek tudatosan a leárazásokra. Sokan rendszerint már pár nappal előtte listát készítenek az általuk vásárolni kívánt termékekről, és bár a vásárlók 51%-a továbbra sem készül fel előre, mindig megnézi milyen akciók várhatóak az eseményen.

 

Leginkább az elektronikus eszközök fogynak ilyenkor tömegesen, de emellett még kedveltek a Lakberendezés, Ruházat és Cipők kategóriái is. 

 

A teljes éves forgalom negyede származik a Fekete Péntek akcióiból. Átlagosan 36 000 Ft értékben vásárolunk ez a potenciális vásárlók számára kivetítve várhatóan 120 milliárdos forgalmat jelenthet. 

 

A Black Friday eredete

De honnan is ered ez a tradíció? A Black Friday kifejezés Amerikában a hálaadás utáni első pénteket jelöli, eredetéről azonban megoszlanak a vélemények. Egyesek a kereskedők azon hagyományára vezetik vissza, mely szerint a főkönyveikbe pirossal jegyezték fel veszteségeiket, és feketével a nyereségeiket. Ez a nap jelentette az ünnepi időszak kezdetét, amikor a vásárlók végre újra költekezni kezdtek jó pát, a boltok számára veszteséges hónap után. De a leghitelesebb verzió az 50-es évekig nyúlik vissza, mikor Philadelphia város rendőrsége a dugók és a boltok előtt kígyózó hosszú sorok miatt Black Friday-nek nevezte el a hálaadás utáni pénteket. Ez a név sokáig nem volt használatban, de valamikor a 80-as években az üzletek megpróbáltak előnyt kovácsolni belőle azáltal, hogy korábban nyitottak, és kedvezményekkel kínálták termékeiket.

 

2017 november 24.-én a shopalike.hu-n rengeteg exkluzív ajánlat vár a legnépszerűbb kategóriákban, mint például a cipők, táskák és bútorok, ezenfelül kedvezmények a legjobb márkákra, például a Desigual-ra és az Adidas-ra. Ne szalaszd el a lehetőséget, hogy a legjobb árakon szerezhesd be kedvenc termékeidet és felkészülhes a közelgő karácsonyi időszakra. 

 

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Magyar Telekom 2018. második negyedéves eredményei

2018. augusztus 9. 14:43

Területi értékesítési igazgatót igazolt a Kaspersky Lab

2018. július 25. 15:17

Véget ért a teljesen megújult CEBIT 2018

2018. június 25. 10:09

A Media Markt és Lumenet az Év Internetes Kereskedői 2018-ban

2018. június 6. 15:17
cloudappsportal.com