Egyre több elektromos töltő lesz az országban
Az Okos Jövő Innovációs Klaszter novemberi klubestjén az elektromobilitás kapta a főszerepet. A klubesten dr. Ugron Gáspár, az e-Mobi Elektromobilitás Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója adott elő a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudomány Egyetem Egyesült Innovációs és Tudásközpontjában.
Az elektromobilitás hazai helyzete és lehetőségei címet viselő előadásában dr. Ugron Gáspár sorra vette az elektromobilitás hazai elterjedésének főbb korlátait, majd felvázolta azok elhárítását célzó kormányzati intézkedéseket, melyhez kapcsolódóan részletesen bemutatta az e-Mobi tevékenyégét is.
Az ügyvezető elmondta, az e-Mobi az elektromos gépjármű töltő infrastruktúra kialakításában kiemelkedő szerepet tölt be, valamint közreműködik az elektromos kormányzati flotta kiépítésében is. A Társaság 2017-ben célként tűzte ki többek között az elektromos autókkal közlekedők számára az országos átjárhatóság biztosításának megkezdését, aminek érdekében több mint 300 elektromos töltőállomás telepítését kezdte meg megyei jogú városokban, idegenforgalmi desztinációkban, kormányhivataloknál, az országos főutak mentén, illetve Budapesten. Dr. Ugron Gáspár kiemelte, az e-Mobi szakmai támogatást is nyújt a Nemzetgazdasági Minisztérium önkormányzati töltőtelepítését célzó pályázatain nyertes önkormányzatoknak.
Ezt követően tájékoztatott a Társaság elektromos kormányzati flotta kiépítésében való operatív feladatairól, valamint a Nemzetgazdasági Minisztérium e-gépjármű vásárlást 1,5 millió forinttal támogató pályázatának lebonyolítói megbízatásáról. Zárásként áttekintést adott az e-Mobi szemléletformáló és edukációs küldetéséről az elektromobilitás hazai népszerűsítésében, illetve a magyarországi elektromobilitás piacmodell és jogszabályi keretrendszer megalkotásában való közreműködéséről.
Az Okos Jövő Innovációs Klaszter szakmai rendezvényén novemberben több mint félszázan, köztük az iparág megahatározó hazai képviselői vettek részt. A Klaszter havonta rendezi meg szakmai klubestjét, ahol az iránymutató előadások mellett interaktív kerekasztalbeszélgetéseken is részt vehetnek az érdeklődők.
Kapcsolódó cikkek
- Újabb 117 gyorstöltő telepítésével segíti az ABB az e-mobilitás térnyerését Németországban
- A Bosch forradalmasítja a kis elektromos járművek piacát
- Az ABB gyorstöltőket szállít Szentpétervár e-jármű projektjéhez
- Elektromos autótöltés árazása
- Kína a világ vezetője e-mobilitásban
- Díjat nyert a Continental innovatív "AllCharge" töltési rendszere
- Már kapható a „csináld magad” elektromos autótöltő
- Ingyenes és kibocsátásmentes taxizás egy hétig Budapesten!
- 5 tipp a hatékony otthoni elektromosautó-töltéshez
- Gigaberuházást nyert a Schneider Electric a Samsung SDI új gyáregységével
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az MMSZ csatlakozott a nemzeti marketingszövetségek hálózatához
A European Marketing Confederation (EMC) örömmel jelentette be, hogy a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) 11. tagként csatlakozott a nemzeti marketingszövetségek kohéziós európai hálózatához.
Munkaerő-megtartás: díjat kapott az ALDI informatikai cége
Az ALDI International IT Services Kft. (AIIS) az ALDI SÜD vállalatcsoport számára nyújt informatikai támogatást Magyarországról. A közel 700 főt foglalkoztató cég dinamikusan bővült az elmúlt öt év során. Az új munkahelyek létrehozása mellett az AIIS kiemelt figyelmet fordít a munkaerő megtartására annak érdekében, hogy az ALDI SÜD leányvállalatai világszerte magas színvonalon tudják kiszolgálni a vásárlókat. Az egyébként is alacsony fluktuációs rátát a vállalat a felére csökkentette, a munkaerő megtartásáért végzett munkájáért az AIIS a HR-Revolution Díjátadón szolgáltatás kategóriában a legjobbaknak járó elismerést kapta.
Még mindig népszerűbbek a boltok a webshopoknál
Az e-commerce megoldások felfutása miatt sokan gondolhatták úgy a kereskedelemben, hogy a hagyományos üzleteknek bealkonyul. A vásárlók azonban, úgy tűnik, másként vélekednek és nem hajlandóak lemondani arról az élményről, amit csak a bevásárlóközpontokban élhetnek át. Az igények, az elvárások folyamatosan változnak, a látogatók egyre inkább komplexitásra vágynak, amelybe a vásárlás mellett a szórakozás és a szabadidő eltöltése is egyaránt beletartozik.