Mire költsem a rengeteg felesleges Bitcoinomat?
A címben feltett szarkasztikus kérdést egy magyar informatikai vállalat válaszolta meg: Magyarországon elsőként vehetünk lakást Bitcoinért.
A Bitcoin őrület tovább folytatódik. Az árfolyamok az egekbe szöktek, és szakértők szerint ez a tendencia tovább fog folytatódni. Nem tudni még, hogy mikor egalizálódik, hisz semmi sem tarthat örökké. Azon talán már túlléphetünk, hogy ez egy újabb lufi lenne, ami gyors iramú növekedés után kipukkad, és ott lesznek a részvényesek meglepődve, hogy akkor most mit is kezdjek az értéktelenné vált Bitcoinommal?
Ennek a tendenciának az árfolyam növekedésen túl több jele is van. Például, hogy egyre több helyen fogadják már el fizetőeszközként a valutát, ami pedig tovább növeli a megbízhatóságát, így az árfolyam ismét csak emelkedik. Nagy cégek is beálltak a sorba, úgy mint a Microsoft, akik 2014 decemberében adtak utat a lehetőségnek, hogy a felhasználóik Bitcoinnal fizethessenek a digitális tartalmakért. Ám nem ők az egyetlenek. Van egy dubaji ingatlankereskedő hálózat, ahol csakis BTC-vel lehet kifizetni a megvásárolt apartmant, sok helyen pedig "egyszerű" üzletekben, kiskereskedelmi láncokban tudunk vele fizetni.
Magyarországon is elindult a felzárkózás ezen a téren. Elég csak a Deák téri ATM-re gondolnunk, most pedig egy magyar informatikai vállalatnak, a Netlifenak köszönhetően már lakást is vehetünk a digitális pénztárcánkban tornyosuló kriptovalutáért cserébe.
Az ár, amiért a XIV. kerületi ingatlant áruba bocsájtották 15 BTC. Ez jelenleg körülbelül 32-33 millió forintnak megfelelő összeg, ami akár reálisnak is tekinthető a mai budapesti ingatlan árak és az igényesen felújított lakásról feltöltött fotókat figyelembe véve.
Kapcsolódó cikkek
- Bitcoin ATM a magyar, szlovák, osztrák határon
- Ingyenesen letölthetővé tették a belső használatra szánt SAP Fiori témát
- Így lehet amerikai ügyfeleket elérni egyetlen budapesti óriásplakáttal
- A „bányászó” botnetek visszatértek – 51 milliót is kereshetnek a bűnözőknek
- A jövő itt van, és egy magyar vállalat kezében a kulcs
- Rekord váltságdíj hazánkban: 4,5 milliót követelt a zsarolóvírus
- Mi az Internet of Things, és miért lesz nekem jobb tőle?
- A Netlife-ot is elérte az IoT láz
- Az SAP Fiori dizájnját idéző adventi naptár „népokító” céllal
- Zcash láz: a felhasználók tudta nélkül működik a Bitcoin új alternatívája
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Karbonsemleges rendezvényekkel a zöldebb jövőért
A HungaroControl fenntarthatósági kezdeményezései egyikeként tavaly karbonsemlegessé tette legnagyobb éves rendezvényét. A példamutató környezetvédelmi kezdeményezést a Greenairport Program Az év partnere díjjal ismerte el a 2021. április 20-án megrendezett online partnertalálkozóján.
A SodaStream újrahasznosított műanyagból készülő szódagépeket fejleszt
A SodaStream hétfőn elindította idei Föld Napja kampányát, amely a „Ne csak megossz, cselekedj” mottóval szólítja meg az embereket. A világ legnagyobb szódagépgyártója humoros és szórakoztató módon arra kívánja felhívni a földlakók figyelmét, hogy ne elégedjenek meg azokkal a lehetőségekkel, amit a közösségi oldalak kínálnak, hanem a való életben is tegyenek lépéseket egy-egy jó ügy, például a Föld védelme érdekében. A SodaStream kampányához Randi Zuckerberg is csatlakozott, aki az ezzel kapcsolatos videóban is feltűnik.
Univerzális automatizálással léphetnek új szintre a gyártócégek
Sikeresen reagált a COVID-járvány jelentette kihívásokra az Ipar 4.0 megoldásokat már a krízis előtt alkalmazó termelőcégek túlnyomó többsége a McKinsey&Company felmérése szerint. A Schneider Electric az idei Hannover Messe kiállításon alkalmazások, szolgáltatások és termékek sorát mutatta be, amelyek segíthetik a vállalkozásokat abban, hogy az új ipari forradalom éllovasai legyenek, illetve felszólította az iparági szereplőket az univerzális automatizáció támogatására.
A nappalikban már dúl a 8K forradalom
Áttörést érhet el 2021-ben a televíziós piacon a 8K technológia. Ma még egy ilyen készülék meglehetősen drága, kevés hozzá a tartalom, ráadásul a képminőség javulása szabad szemmel alig érzékelhető, ám a fejlődés megállíthatatlan. A vevők nagy többsége ugyanis státuszszimbólumként tekint a televízióra, ezért sok pénzt hajlandó költeni rá – derül ki a Deloitte tanácsadócég legfrissebb előrejelzéséből.