MANAP a termékdíj-csökkentésről: „Bízunk abban, hogy ez csak a kezdet”

forrás: Prím Online, 2017. november 29. 13:21

A magyar napelempiac többségét képviselő iparági egyesület, a MANAP bízik abban, hogy a napelemek termékdíjának 2018. január elsejétől való csökkentése jele annak, hogy a kormányzat ezen túl egyre inkább támogatja a megújuló energiaforrások, ezen belül is a napenergia felhasználásának minél szélesebb körű elterjedését.

2018. január elsejétől a napelem után fizetendő termékdíj kilogrammonként 114 forintról 57 forintra csökken, derül ki a 2011. évi LXXXV., a környezetvédelmi termékdíjról szólótörvény, 2018. január elsejétől hatályos módosításából. 

 

"Amikor a 2015-ben a kormány bevezette a termékdíjat, nem azért tiltakoztunk, mert termékdíj drágította a napelemeket, hanem azért, mert hatszor annyi volt, mint a nyugat-európai átlag. A jövőre fizetendő termékdíj még mindig jelentősen meghaladja az uniós átlagot, viszont az irány örömteli. Azt gondoljuk, végre a magyar kormányzat is felismerte, annak fontosságát, hogy a ma még inkább adóként felfogható termékdíj mértéke közelítsen a valós költségek felé, hiszen a napelemek életciklusuk végén való visszavétele és feldolgozása az elsődleges cél, nem a termékekre kivetett díj beszedése és a bevételek növelése.” – nyilatkozta Szolnoki Ádám, a MANAP Iparági Egyesület elnöke.

 

„Az elmúlt évekre jellemző kormányzati ellenszél és az egész iparágat sújtó 2016-os visszaesés után most úgy látjuk, hogy az idei és a következő 1-2 év fellendülést hoz ezen a téren. Részben azért, mert a napenergia lehetőségeit egyre növekvő értékben ismeri el az országos energetikai stratégia és a termékdíj csökkentése is segíteni fogja a növekedést. Mindamellett, azt sem felejthetjük el, hogy a piac mind keresleti, mind kínálati oldala erőteljes növekedést mutat, így tényleg a a jogalkotón és a szabályozó szerveken múlik az, hogy Magyarországon a korábbinál erőteljesebb növekedést mutasson a megújuló és ezen belül a napenergia hasznosítása területén.” – tette hozzá Szolnoki Ádám.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Átírja a trendeket a digitális élményplatformok megjelenése a gyártási ágazatban

Az IDC és a Liferay közösen készített tanulmánya szerint 2020-ra a világ legjelentősebb 2000 gyártó vállalatának mintegy 60 százaléka áll át a “smart-manufacturing” elvére és olyan digitális platformokba fog beruházni, amelyek legalább 30 százalékkal képesek növelni bevételeiket.

2019. november 12. 15:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Százmillió eurót fektet be az európai mesterséges intelligencia programba a Huawei

2019. november 8. 10:07

Az Antenna Hungária megvásárolta a Telenor Magyarország 25%-át

2019. november 1. 08:32

Idén is keresik az év fiatal vezetőjét!

2019. október 22. 13:26

Újabb mérföldkő a hazai digitális oktatásban

2019. október 10. 18:44
online sportfogadás