Indul Magyarország első nincsnet-felmérése
Közösségi alapú országos felmérés indul Magyarország internetes fehér foltjainak meghatározására a felhasználók visszajelzései alapján. A cél azoknak a területeknek a megtalálása, ahol nem érhető el megfelelő színvonalon sem a vezetékes, sem a mobilnet-szolgáltatás.
Miközben egyre több háztartásba jut el a szélessávú internet Magyarországon, továbbra is vannak olyan területek, ahol egyáltalán nincsen elérhető szolgáltatás. Az okok között gazdaságiak és technológiaiak is megtalálhatóak. Egyes településszéli vagy a lakott területektől távolabbi pontokra a szolgáltatóknak nem éri meg kiépíteni a hálózatot, hiszen a költséges beruházással legfeljebb csak néhány előfizetőt nyerhetnének. Ilyenkor megoldást jelenthetne a mobilnet, de sok helyen a kedvezőtlen domborzati viszonyok miatt ez a szolgáltatás sem elérhető. A nemrég indult „Nincsnet” kampány célja, hogy egyedülálló módon, magukat a felhasználókat megkérdezve kapjunk pontosabb képet, hol is vannak ezek az internetes fehér foltok.
„A mostani becslések szerint több tízezer olyan ingatlan is található hazánkban, ahol nem érhető el megfelelő színvonalú internetkapcsolat. Ezek között lakóházak, hétvégi házak és céges telephelyek egyaránt vannak, de közös bennük, hogy csak másodkézből ismerjük a helyüket. A mostani felmérés viszont a leginkább érintetteket, a net nélküli helyeken élőket szólítja meg” – mondta Lengvárszky Szabolcs, a Nincsnet-felmérést elindító Vannet telekommunikációs szakértője.
A közösségi alapú felmérés az eddigi adatgyűjtésekhez képest új módszereket alkalmaz, hiszen a közvetlen felhasználói tapasztalatokra épít. Ezért képes lesz kiegészíteni és pontosítani a jelenleg rendelkezésre álló információkat, hogy a mostaninál is részletesebb képünk legyen a magyarországi internetelérési lehetőségekről. Egyúttal felhívja a figyelmet az egyelőre ellátatlan területek problémájára is. Ugyanis jelenleg is elérhetőek olyan megoldások, például a műholdas internet, amellyel biztosítani lehet a szolgáltatást ott is, ahová az optikai kábelek egyelőre nem érnek el.
A nincs-net.hu weboldalon elérhető, alapesetben anonim felmérés adatai így a programot lebonyolítók számára épp úgy hasznosak lehetnek, mint a jelenleg internet nélküli területek élők számára.
Kapcsolódó cikkek
- Marketing régen és ma
- Egyre több repülőgépen elérhető az internet
- Tempóváltás a világhálón
- Az üzemszünet nélküli kártyás fizetés titka
- Az utasok kétharmada szeretne internetezni a repülési idő alatt is
- Magyarországon is új honlappal jelent meg a Vredestein
- Utazás a lefedettségi térkép mélyére
- Ki nyeri a mobil gyorsasági versenyt?
- Internet a felhők felett
- Két év alatt egymillió további háztartásba jutott el a Telekom szélessávú hálózata
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Jövőbe mutató adatvizualizációs megoldások az SAP és az IFUA Horváth versenyén
Kihirdették az SAP Hungary és az IFUA Horváth adatvizualizációs versenyének nyerteseit. Ötven csapat mérte össze tudását az egyetemi és vállalati szférából. A versenyzőknek az SAP új döntéstámogató eszköze, az SAP Analytics Cloud (SAC) segítségével kellett a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által biztosított adatokból látványos és lényeges összefüggéseket bemutató adatelemzéseket készíteniük és prezentálniuk.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.