Lassú a digitalizáció a kintlévőségek kezelésében

forrás: Prím Online, 2017. december 7. 10:35

Az EOS Csoport európai fizetési szokásokat vizsgáló tanulmánya kimutatta, hogy a digitalizáció csak lassan hódít teret a késedelmes kintlévőségek kezelésének területén. 

A megkérdezett 3400 európai vállalat 49%-a saját folyamatait erősen digitalizáltnak tartja, de csupán a cégek 18%-a küld késedelmesen fizető ügyfeleinek digitális felszólítást. 

 

A kutatás kimutatta, hogy Magyarországon a folyamat némileg előrébb tart az európai és a regionális átlagnál egyaránt. A megkérdezett magyarországi vállalatok 55%-a tartja saját folyamatait erősen digitalizáltnak, ám mindössze 19%-uk küld teljesen digitális fizetési felszólításokat, valamilyen célszoftver segítségével emailben vagy SMS-ben.

 

Somodi Bernadett, az EOS Magyarország marketing igazgatója kiemelte, hogy a digitalizáció eszközeit nem használó cégek komoly előnyöktől esnek el versenytársaikkal szemben: „A megkérdezett szakemberek 42%-a gondolja úgy, hogy a digitális fizetési felszólításokkal a cég időt spórol, 38%-uk szerint pedig a jobb testreszabhatóság miatt javulhat a kintlévőségek feldolgozása. Ezzel szemben csupán a vállalatok 11%-a érzi úgy, hogy a digitalizáció nem javítana semmit a kintlévőség-kezelés hatékonyságán. Fontos ugyanakkor megjegyezni, hogy az idén több szolgáltató is bevezette a mobillal vagy kártyával gyorsan fizethető e-számlát, amire a fiatalabb generáció fogékonynak mutatkozik. Az EOS Csoport stratégiája kiemelt területként kezeli a digitalizált kintlévőség-kezelést, amiben cégcsoportunk európai szinten úttörő szerepet tölt be” – jelentette ki a szakértő.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Mi vár a mobiltelefon kiegészítők piacára idén?

Optimista elemzők 10, pesszimistábbak akár 20-30 százalékos forgalom-visszaesést is jósolnak a koronavírus járvány miatt a globális mobilpiacon. Együttmozgó iparágként logikusan a mobiltelefon kiegészítők piacára is hasonló csökkenés vár, ám az átalakuló munkavégzés és a vásárlói attitűdben végbemenő változások miatt egyes termékkategóriák akár pozitív előjellel is kijöhetnek a helyzetből. 

2020. június 4. 10:52

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15

Gigafelvásárlás az oktatási piacon

2020. április 21. 10:32

Az ABB ingyenessé tette a digitális szolgáltatásokat

2020. április 20. 09:20
online sportfogadás