Egyre többen használják fizetésre a mobiljukat

forrás: Prím Online, 2017. december 7. 12:20

Továbbra is megállíthatatlanul terjed az okostelefon-használat: a felnőtt internetezők több mint négyötöde használ intelligens mobileszközt. 

Ezzel párhuzamosan egyre többen már nemcsak telefonálnak vagy neteznek telefonjukkal, hanem pénzügyi szolgáltatásokat is igénybe vesznek. Közel kétmillió magyar okostelefon felhasználó vásárol is mobiljával - derült ki az eNET kutatásából az OK Oktatási Központ Fintech Mikulás című rendezvényén. 

 

A mobil- és digitális technológia egyre nagyobb hatással van arra, ahogyan a hétköznapi pénzügyi szolgáltatásokat igénybe vesszük. Futótűzként nő a netes- és mobilfizetési megoldások felhasználói bázisa, de átalakulóban van a biztosítási piac és a fintech (pénzügyi technológia) egyéb területei is erősödnek, főként az Y és Z generációk korábbiaktól gyökeresen eltérő igényei miatt.

 

Az OK Oktatási Központ Fintech Mikulás című rendezvényén az eNET kutatócég friss számaiból kiderült, hogy a 18-29 éves korosztály majd minden tagja (96%) okostelefon felhasználó, de az arány az idősebb generációk körében is igen magas, már az internetező 50 pluszosok közel kétharmada (64%) is okoskészülékre cserélte hagyományos mobilját.

 

„Nagyon izgalmas látni, hogy az okostelefonhasználattal párhuzamosan, a mobilfizetési megoldások is egyre inkább terjednek. Ebben a szegmensben is vezet a 18-29-es korosztály, azonban az okostelefon- és a mobilnet-használathoz hasonlóan a mobilfizetés terén is egyre inkább kiegyenlített a különböző generációk részvétele” – fogalmazott Pintér Róbert, eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. kutatásvezetője a rendezvényen.

 

Naponta százszor oldjuk fel telefonunk kijelzőjét

További izgalmas adatokat ismertetett Benyó Péter, az OTP Mobil Szolgáltató ügyvezető igazgatója is, aki előadásában elmondta: átlagosan naponta százszor oldjuk fel okostelefonunk kijelzőjét, hogy chat-üzenetet olvassunk, megnézzük az értesítéseinket, vagy éppen szörföljünk a közösségi médián. A szakember kifejtette, hogy az okostelefon olyannyira életünk részévé vált, hogy szinte folyamatosan egy méteren belül, tehát karnyújtásnyira tartjuk magunktól mobileszközünket, illetve a felhasználók negyede még a zuhanyzóba is magával viszi telefonját. Az ügyvezető hozzátette: az OTP Simple alkalmazással már többmilliárd forintnyi mobilfizetési tranzakciót bonyolítottak le a felhasználók. 

 

Gyökeresen eltér a korábbiaktól az Y és Z generációk igénye

A pénzügyi szolgáltatások területén valós forradalom zajlik az új technológiáknak köszönhetően. Az Y és Z generáció (1980-2007 között születettek) hamarosan a munkaerőpiac 75%-át teszik majd ki és ezzel párhuzamosan a legbefolyásosabb fogyasztói réteggé válnak. Rájuk, és főleg a Z generációra már az abszolút technológia fókuszú életmód jellemző, ők az úgynevezett digitális bennszülöttek, akiknek az okostelefon az elsődleges eszköz szinte bármilyen funkciót (kommunikáció, vásárlás, információszerzés stb.) tekintve.

 

„A hagyományos bankok szerepét a digitális átalakulás miatt kétoldalról is veszély fenyegeti: egyrészt a gombamód szaporodó fintech startupok kínálnak a fiatalok számára sokkal vonzóbb megoldásokat, másrészt a globális techóriások, a GAFA (Google, Apple, Facebook, Amazon) pedig ügyfélélményben nyújtanak olyan kimagasló szintet, hogy a Z generáció tőlük szívesebben venne igénybe pénzügyi szolgáltatást is” – fogalmazott Bálint Viktor, a fintech befektetésekre specializálódott BnL Growth Partner ügyvezető-tulajdonosa. 

 

 

38 milliós pályázat digitális ötletekre

A fenti piaci trendekhez igazodva az OK Oktatási Központot működtető OTP Fáy András Alapítvány a közelmúltban írt ki egy 38 millió forint összdíjazású pályázatot a legjobb pénzügyi, gazdasági, gazdálkodási ismereteket közvetítő digitális megoldások felkutatására. „Óriási az igény a pénzügyi tudatosság fejlesztésére Magyarországon, és mi abban hiszünk, hogy ezt már gyerekkorban érdemes elkezdeni. A digitális technológia fejlődése egyben óriási lehetőséget is jelent, hiszen a fiatalok fogékonyak az újszerű megoldásokra. A Fáy Ötletpályázatot pontosan azért írtuk ki, hogy ezt a két szempontot vegyítve ösztönözzük a fiatalok pénzügyi tudatosságát növelő digitális megoldások születését” – fűzte hozzá Csányi Péter, az OTP Bank digitális értékesítésért és fejlesztésért felelős igazgatóságának ügyvezető igazgatója, a Fáy Ötletpályázat zsűrijének elnöke.

 

Az ötletpályázatra jelentkezni 2018. január 15-ig a http://fayotletpalyazat.hu/ oldalon keresztül lehet.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az E.ON nevével visszaélve kérnek csalók átutalást

Ismeretlen támadók az E.ON nevében küldenek az energiavállalat elektronikus értesítőihez nagyon hasonló formátumú e-maileket, és ezzel próbálják elérni, hogy különböző, általában alacsony összegeket átutaljanak számukra.

2019. január 17. 18:22

Díjazták a legérdekesebb tíz magyar innovációt

Látványos gálaműsor keretében díjazták a legérdekesebb magyar innovációkat Budapesten. A rendezvényen a gazdaságpolitika és a tudományos élet szereplői is képviseltették magukat, az esemény egyben jótékonysági est is volt, amelynek bevételeiből a szervezők a törökbálinti Tábitha Gyermekhospice ház munkáját és bővítését támogatják.

2019. január 17. 17:21

Pályázati felhívás – Az év információbiztonsági újságírója 2019

A 2004-ben alakult Hétpecsét Információbiztonsági Egyesület céljai között szerepel az információvédelem kultúrájának és ismereteinek magyarországi terjesztése.

2019. január 17. 15:50

Hazánk jövőbeni teljesítményében segíthet a digitalizáció

Az év végi elemzések szerint Magyarország a GDP növekedésben az uniós országok élmezőnyéhez tartozott 2018-ban. A gazdasági bővülésre ható tényezők közül talán kevesebbet foglalkoznak az elemezések a digitális transzformációval. Az e-aláírás és digitalizációs technológiák fejlesztésére szakosodott NETLOCK szerint fontos és meghatározó szerepe lehet mindennek Magyarország jövőbeni teljesítményét tekintve. 

2019. január 17. 12:44

2018 második felében is határozottan nőtt az álláspiac

Nőtt a hirdetők és a jelentkezések száma is az álláspiacon 2018-ban az előző évhez képest. Legjobban a sofőrök és a gépkezelők jártak a munkaerőhiánnyal, de a szak- és fizikai munkások is napról-napra több lehetőség közül választhatnak. A jó munkaerő megszerzéséért folyó küzdelemben egyre több cég teszi nyilvánossá az adott pozícióhoz tartozó fizetést is. Ez mindenképpen megéri, az ilyen hirdetéseket akár 72 százalékkal is többen nyitják meg.

2019. január 17. 11:03

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Technológiával az örökélet felé

2019. január 14. 10:53

Az LG és a Microsoft közösen forradalmasítja az autóipart

2019. január 12. 10:47

Új technológiák az online játékgépekhez

2018. december 28. 08:02

123 magyarországi ALDI áruháznál állít üzembe elektromosautó-töltőket az E.ON

2018. december 19. 14:13
cloudappsportal.com