Az utasoknak nagyon bejött az e-vonatjegy!

forrás: Prím Online, 2018. január 14. 11:09

Az egy hónappal ezelőtt, menetrendváltáskor bevezetett, új kedvezményeknek köszönhetően lendületesen nő az internetes jegyvásárlás népszerűsége.

December 8-tól január 7-ig 42%-kal többen váltották meg online a vasúti jegyet, mint az egy évvel ezelőtti azonos időszakban. A jegykiadó automaták forgalmára sem lehet panasz, azokból 12 százalékkal többen vásároltak jegyet.

 

Az új kedvezmények hatása már jól érzékelhető az önkiszolgáló csatornák népszerűségének növekedése. Míg 2017. november végéig az értékesített jegyek 8 százalékát vásárolták meg interneten keresztül és 13 százalékát automatákból, a bevezetés óta eltelt egy hónapban ezek az arányok 12, illetve 14 százalékra nőttek.

 

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) jóváhagyásával a MÁV-START a téli menetrendváltástól 5, 10 és 20 százalékos kedvezményt ad az önkiszolgáló csatornákon keresztül megvásárolt vasúti menetjegyekre. Öt százalékkal váltak olcsóbbá a jegyautomatás vásárlások, míg az otthon nyomtatott vagy mobileszközön bemutatott menetjegyek ára tíz százalékkal mérséklődött a korábbi háromszázalékos engedmény helyett. A MÁV-START egyes alacsonyabb kihasználtságú, legalább 100 kilométer távolságra, csúcsidőn kívül közlekedő járataira szóló e-vonatjegyek ára pedig ötödével csökkent. Ezekre – a menetrendi keresőben @ jellel jelölt – vonatokra közel 25 ezer e-vonatjegyet vásároltak december 8-ától január 7-ig. 

 

 

Az új csomagkedvezmények nem csak az alaptarifáknál, hanem az egyéb jogosultsággal elérhető (pl. tanulói, nyugdíjas, családos, közalkalmazotti) kedvezmények, valamint a felárak esetén is érvényesíthetők. 

 

A szaktárca és vasúttársaság célja a jelentős árkedvezménnyel, hogy még vonzóbbá tegye a kényelmes és modern jegyvásárlási megoldásokat, csökkentve ezzel a pénztárak leterheltségét, és újabb utasokat győzzön meg arról, hogy érdemes a vasutat választani. Az ötödével olcsóbb csúcsidőn kívüli vonatokra átülőknek köszönhetően pedig a vasúti járatok kihasználtsága is javul.

 

Az információtechnológia gyors fejlődése és az okostelefonok szélesebb körű elterjedése miatt az elektronikus, önkiszolgáló csatornákon keresztüli vonatjegy-értékesítés tartós növekedésére számít a vasúttársaság. Idén ezt a folyamatot a rengeteg hosszú hétvége is elősegítheti, mert a turisztikai célú utazásokat megelőzően bizonyára sokan választják majd az e-vonatjegyet a pénztárak előtti sorban állás helyett. Nagy löketet adhat az e-vonatjegy népszerűsítéséhez a jegyvásárlási funkció megjelenése az igen népszerű Vonatinfó mobiltelefonos alkalmazásban. A bővített Vonatinfó alkalmazás androidos bétatesztje jelenleg is zajlik. Várhatóan 2018 tavaszáig teljes körben letölthető és használható lesz a jegyvásárlási funkció a Vonatinfó új verziójában.

 

A kedvezmények egyes érvényességi és felhasználási feltételei eltérnek a normál menetjegyekétől, erről bővebb információt a MÁVDIREKT ügyfélszolgálatánál és a jegypénztáraknál kérhetnek az utasok, vagy tájékozódhatnak a MÁV-csoport weboldalán is (https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/vasuti-kedvezmenyek-mindenki-kedvere-5-10-vagy-akar-20)

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Élményszerű, személyre szabott vásárlás technológiai újításokkal

A vásárlói bizalom folyamatos erősödésének köszönhetően a digitális kereskedelem évről évre egyre jelentősebb forgalmat realizál. Az e-kereskedők a technológiai fejlesztések mellett személyre szabott ajánlatokkal és kiegészítő szolgáltatásokkal célozzák a fogyasztókat és tökéletesítik az online vásárlási élményt. 2018-ban várhatóan számos újítás szilárdul meg és terjed el, eldöntve rengeteg e-kereskedő sorsát. Ezek közül a mesterséges intelligencia, a virtuális valóság és a személyre szabhatóság a legfontosabbak.

2018. január 23. 19:48

A teljesítmény és a márkaépítés összhangja

Egyre inkább meg kell küzdeniük a márkáknak a fogyasztói figyelemért, de nem mindegy, hogy azt milyen eszközökkel teszik. Az ADDICT Interactive és a MITTE Communications közös iparági felmérést készített, melyből kirajzolódik: a brandinget és a performance marketinget ötvöző kampányok értékesítéstámogatás, márkaismertség és költséghatékonyság terén is jóval nagyobb eredményességet hozhatnak. 

2018. január 23. 12:57

Beszámoló a Safer Internet Program 2017. II. félévi oktatási eredményeiről

Az Európai Unió Safer Internet Programjának (SIP) hazai konzorciuma összesítette a 2017. II. félévi oktatási tevékenységét. Hasonlóan a korábbi évekhez, a Program keretében tavaly is kötetlen, játékos, interaktív formában hívták fel a szülők, pedagógusok, gyermekek figyelmét az internethasználatból fakadó esetleges veszélyekre és azok kivédésének lehetőségeire.

2018. január 23. 10:33

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

E-kereskedelmi Körkép 2017

2017. december 28. 09:48

Fogyasztóvédelmi díjat kapott a UPC

2017. december 20. 09:27

AJI kártyák ajándékba

2017. november 20. 08:36

25 éves az LG Magyarország

2017. november 8. 15:19
cloudappsportal.com