Az európai e-vásárlók egyre szívesebben vásárolnak külföldről

forrás: Prím Online, 2018. február 7. 14:33

Tízből hét e-vásárló rendelt már terméket külföldi kiskereskedőtől, ennek két fő oka a jobb árakban, illetve a speciális keresett termékben vagy márkában keresendő. A UPS friss összeurópai „Pulse of the Online Shopper” kutatása szerint ez a kereskedők számára nem csupán komoly lehetőséget jelent, de egyben azt is, hogy személyre szabott szolgáltatásaik széles körével meg is kell felelniük az online vásárlók elvárásainak. 

A kutatás szerint a külföldi kereskedő kiválasztásánál a vásárlók a következő tényezőket veszik figyelembe: biztonságos fizetés (75%); a megrendelés egyértelműen feltüntetett összköltsége, ideértve a vámokat és egyéb adóterheket is (72%); visszárukezelés (63%); a vásárló saját valutájában közölt árak (63%); és a kézbesítés gyorsasága (62%).

 

“Az internetnek hála a vásárlás mára valóban globális tevékenységgé vált, így a kereskedők világszerte értékesíthetik termékeiket. Kutatásunk azt mutatja, hogy az európai e-vásárlók közel kétharmada rendelt már anyaországán kívülről terméket, ami a kereskedők számára méretüktől függetlenül komoly lehetőséget jelent bevételeik növelésére – mondta el Abhijit Saha, a UPS Europe alelnöke. – A UPS-nél egyik fő célunk, hogy olyan egyszerű legyen számukra országhatárokon túl kereskedni, mintha csak egy város egyik pontjáról a másikra kéne eljuttatni árujukat.”

 

 

A UPS kutatásából az is kiderült, hogy majdnem minden európai e-vásárló (96%) szokott online piactereken vásárolni. A vásárlók 67 százaléka szerint egyik fő ok amiért piactereket választják egyedi kereskedők helyett, hogy így jobb ár érhető el, 43 százalék pedig úgy látja, hogy ily módon valamennyi termékkategóriában szélesebb választékot találnak.

 

Az európai online vásárlók több mint fele (52%) fontosnak tartja a különböző felajánlott szállítási lehetőségeket a termékek keresése és kiválasztása során, 75 százalékuknak fontos az ingyenes visszaküldési lehetőség is. Emellett 63 százalék megfontolásra érdemesnek találja az alternatív kiszállítási pontok választását, amennyiben azok széles időintervallumban elérhetők, és olcsóbb opciót jelentenek, mint az lakóhelyükre történő kiszállítás. 

 

A kereskedőknek „mobilabban” kell gondolkodniuk, hiszen az okostelefonon keresztül leadott rendelések jól érzékelhető trendet jelentenek. A kutatás tanúsága szerint az okostelefon-felhasználók 43 százaléka vásárolt már készülékéről. A vásárlók ezen kívül is számos vásárláshoz kapcsolódó tevékenységhez használják mobileszközeiket. Egyebek mellett 78 százalék az üzletek, vagy az üzletekkel kapcsolatos információk megtalálásához, szintén 78 százalék a rendelések nyomon követéséhez, és 75 százalék az árak összehasonlításához is igénybe veszi a mobilját.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Továbbra is szárnyal az e-kereskedelem

Bár még bő egy hónap hátra van 2020-ból, az mostanra már egyértelműen kijelenthető, hogy a kereskedelmen belül az online piac lett az egyik nyertese a koronavírus-járványnak. A Black Friday időszak után, az év végi szezon hajrája ugyanakkor még hátra van, aminek kimenetele, dinamikája talán sose volt még ennyire többismeretlenes egyenlet. Ebben az új, megváltozott piaci környezetben a vásárlók reakciói (és anyagi lehetőségei) is jóval kiszámíthatatlanabbá váltak. A GKI Digital és az Árukereső.hu friss publikációja ezt a különleges év végi időszakot járja körbe.

2020. november 28. 09:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hazánkban elsőként továbbított röntgenfelvételt egy diák 5G-n keresztül

2020. november 24. 12:01

A virtuális térben is nagyszabású startup találkozót szervezett a Hiventures

2020. november 21. 10:18

Robbanhat itthon év végén az e-kereskedelmi forgalom

2020. november 12. 15:52

EasyBID – a hirdetési bevételek növelése automatikusan

2020. november 2. 10:45
online sportfogadás