Accenture Technology Vision 2018: az intelligens vállalkozásoké a jövő

forrás: Prím Online, 2018. február 16. 09:34

Az Accenture Technology Vision 2018 éves jelentése szerint a mesterséges intelligencia (AI) és az egyéb technológiák rohamos fejlődése az intelligens vállalkozások létrehozását is felgyorsítja, és lehetővé teszi, hogy az emberek mindennapi életének részévé válhassanak. Ugyanakkor, ha a vállalatok a növekedés mellett a társadalomra is pozitív hatást szeretnének gyakorolni, olyan új vállalatirányításra lesz szükség, amely a bizalmat és a nagyobb felelősséget helyezi előtérbe.

A következő három év során a vállalatokat teljesen átalakító technológiai trendeket vizsgáló „Intelligent Enterprise Unleashed: Redefine Your Company Based on the Company You Keep” című jelentés kiemeli, hogy a technológiák – ideértve a mesterséges intelligenciát (AI), a fejlett analitikát és a felhőt – gyors fejlődése révén a vállalatok nem csak innovatív termékeket és szolgáltatásokat hozhatnak létre, hanem meg is változtathatják az emberek életét és munkafolyamatait. Ez azonban jelentősen átalakítja a vállalatok kapcsolatrendszerét ügyfeleikkel és üzleti partnereikkel.

 

A Technology Vision kutatás részeként az Accenture világszerte több mint 6 300 üzleti és IT vezetőt kérdezett meg. A válaszadók több mint négyötöde (84 százaléka) egyetért azzal, hogy a technológia révén a vállalatok zökkenőmentesen integrálódhatnak az emberek mindennapi életébe.

 

Az Amazon például az Echo eszköze és az Alexa AI asszisztense révén olyan mértékben vált az emberek mindennapi életének részesévé, hogy a fejlesztők dedikált Amazon zárakat építenek be az újabb otthonokba, így amikor nincsenek otthon, az okos zárrendszer segítségével a futárok bevihetik a megrendelt árut.

 

„Mára a technológia teljesen beépült mindennapi életünkbe, átformálva a társadalom jelentős részét” - nyilatkozta Paul Daugherty, az Accenture technológiai és innovációs igazgatója. „Ugyanúgy, ahogy régebben a városok a kikötők és a vasútvonalak mentén fejlődtek, vagy ahogy az emberek életét átátalakította az elektromosság, ma a világ a digitális innováció mentén gondolja újra önmagát – átvitt értelemben a vállalatok mentén, amelyek ezeket a szolgáltatásokat nyújtják. Ez az új típusú együttműködés a bizalomra és a személyes adatok megosztására épül.”

 

A jelentés szerint ez a technológiai átalakulás abban az értelemben egyedi, hogy a változás kétirányú: az emberek a vállalatok termékeit és szolgáltatásait használják, cserébe adatokat szolgáltatnak és hozzáférést biztosítanak az információkhoz. Az ilyen szintű „integrált innováció” és bizalom mélyebb kapcsolatot igényel – valódi partnerséget, amely nemcsak egy vállalat termékein, hanem a céljain és értékein is alapszik. Ez a kétirányú partnerség egyben új felelősségeket is létrehoz, – a fogyasztók és az üzleti partnerek, valamint a társadalom egésze iránt – amely megkívánja a legfelsőbb szintű vezetés elkötelezettségét is.

 

Az élenjáró vállalatok felismerték, hogy ezeket az új társadalmi elvárásokat a vállalkozások erősségévé lehet alakítani. A megnövekedett interakciókat arra használják, hogy partneri kapcsolatokat építsenek ki az ügyfelekkel, az alkalmazottakkal, a kormányzattal és a nyilvánossággal. Ez pedig túlmutat a kis- és nagykereskedelmen.

 

A Tesla például partneri együttműködést alakít ki a kormányzatokkal az önvezető járművekhez kapcsolódó szabályok kialakítása miatt. A Siemens pedig felajánlotta a MindSphere nevű, – az internet of things támogatására kidolgozott operációs rendszerét, – ezzel is megalapozva új partneri együttműködéseit.  

 

 

Accenture Technology Vision 2018: Elkezdődik az intelligens vállalkozások kora – öt feltörekvő trend

 

A Technology Vision öt feltörekvő technológiai trendet azonosít, amelyek fontos szerepet játszhatnak a digitális gazdaságban elérhető sikerek elérésében: 

  • A mesterséges intelligencia polgárai - az AI, mint a társadalom hasznos tagja. Ahogy növekszik a mesterséges intelligencia (AI) képessége, úgy nő az emberek mindennapi életére gyakorolt hatása. Azok a vállalkozások, amelyek hasznosítani szeretnék az AI potenciálját, fel kell ismerniük ezt, és úgy kell fejleszteniük saját AI megoldásaikat, hogy felelősségteljes képviselje a vállalatot. 
  • Kiterjesztett valóság - a távolság eltűnik. A virtuális és a kiterjesztett valóság technológiái átalakítják az emberek életét és munkafolyamatait, csökkentve ezzel az emberek, az adatok, valamint a tapasztalatok közötti távolságot.
  • Adatok igazságtartalma – a bizalom fontossága. Az adatok alapján működő vállalkozások most egy új problémával szembesülnek: a pontatlan, manipulált vagy részrehajló adatokkal, amelyek torz üzleti eredményekhez és elfogult döntésekhez vezethetnek. Ehhez két feladatot kell megoldaniuk: maximalizálni kell az adatok igazságtartalmát és minimalizálni kell az adatmanipulációt ösztönző tényezőket.
  • Problémamentes üzletmenet - nagy léptékű partnerségre építve. A vállalkozások a növekedés szempontjából nagyban függenek a technológián alapuló partneri kapcsolatoktól, azonban régebbi rendszereiket nem erre tervezték. A hálózatba kapcsolt intelligens vállalkozásoknak teljesítőképességük növeléséhez először újra kell tervezniük önmagukat.
  • A gondolkodás internete - intelligens osztott rendszerek létrehozása. A vállalkozások nagy energiát fordítanak az intelligens környezetekre: robotika, AI és különleges élmények. Azonban ezek életre hívása nemcsak új kulcskészségek és munkaerő képességek hozzáadását igényli majd, hanem a meglévő technológiai infrastruktúra modernizálását is.

 

„Az ügyfelekkel, alkalmazottakkal és együttműködő vállalkozásokkal kötött új partnerségekkel a vállalatok nagyobb bizalmat építenek, és tovább integrálják magukat a társadalomba, nélkülözhetetlenebbé válnak, és táplálják a saját növekedésüket” – tette hozzá Daugherty.

 

Az Accenture közel 18 éve figyeli szisztematikusan a vállalatok világát, hogy azonosítsa azokat a feltörekvő technológiai trendeket, amelyek elavulttá tehetik a vállalkozásokat és iparágakat. Az idei jelentéssel kapcsolatos további információkért látogassa meg a www.accenture.com/technologyvision weboldalt vagy kövesse a Twitteren a #TechVision2018 alatti beszélgetést.

 

A módszertan:

Az Accenture Technology Visiont az Accenture Labs és az Accenture Research dolgozza ki évente. A 2018-ös jelentéshez kapcsolódó kutatási folyamat magában foglalta a vélemények begyűjtését a Technology Vision külső tanácsadó testülettől (Technology Vision External Advisory Board), amely csoport több mint két tucat tapasztalt személyt foglal magában a legkülönbözőbb területekről: a közszférából, a magánszektorból, a tudományos életből, a kockázati tőketársaságoktól és a vállalkozások köréből. Ezenfelül a Technology Vision csapat interjút készített a technológia vezéralakjaival, iparági szakértőkkel, valamint közel 100 Accenture üzleti vezetővel. Ezzel párhuzamosan az Accenture Research kutatórészleg globális online felmérést készített 25 ország és 18 iparág több mint 6 300 üzleti és IT vezetőjének bevonásával, hogy betekintést nyerjenek a feltörekvő technológiák elfogadottságába. A felmérés segített azonosítani a technológiák elfogadásának és az azokba való befektetésnek a kulcsfontosságú problémáit és prioritásait. A válaszadók többnyire igazgatók vagy vezető beosztású alkalmazottak, egyes esetekben funkcionális vagy üzletági vezetők, legalább 500 millió USD éves bevételű vállalatoktól, de legtöbbjük éves bevétele meghaladta a 6 milliárd dollárt.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05