Az LG mobiltelefonos AI-technológiát mutat be az idei MWC-n

forrás: Prím Online, 2018. február 19. 19:13

Az LG Electronics (LG) a spanyolországi Barcelonában, a Mobile World Congress (MWC) kiállításon mutatja be első saját fejlesztésű, mobiltelefonos mesterségesintelligencia-technológiáját. Az új mobilfunkciók az LG eddigi legfejlettebb zászlóshajó készüléke, a V30 2018-as kiadásában debütálnak.

Az LG több mint egy éven át kutatta a mesterséges intelligencia (artifical intelligence, AI) okostelefonos alkalmazásának lehetőségeit. Mindez még jóval azelőtt történt, hogy a vállalat a 2018-as CES-en bemutatta volna az ThinQ technológiát. A fejlesztés célja az olyan AI-alapú megoldások létrehozása volt, amelyek egyedi és még intuitívebb felhasználói élményt nyújthatnak a hangfelismerési és kamerafunkciókra fókuszálva. A fejlesztés eredményeként az LG AI-technológiák sorát hozta létre, melyek mindegyike illeszkedik a felhasználók igényeihez és készülékhasználati szokásaihoz.

 

Vision AI: a képi felismerés következő generációja

A V30 eddig is lenyűgöző kamerafunkcóit – kettős kamerarendszer, széles látószögű kamera, Crystal Clear üveglencsék – a Vision AI teszi még okosabbá és még könnyebben kezelhetővé.

 

A Vision AI automatikusan elemzi a tárgyakat, és javaslatot tesz az ideális fotómódra a választható nyolc beállítás (portré, étel, kisállat, táj, város, virág, naplemente és napfelkelte) közül. A telefon az adatbázisában megtalálható képek kielemzése során egyaránt figyelembe veszi a látószöget, a színeket, a visszatükröződést, az ellenfényt és a színtelítettséget, melyek nyomán képes meghatározni, hogy milyen tárgyra fókuszál a kamera, és ahhoz melyik fotózási mód az optimális. Például, ha egy tál tésztára irányítjuk a kamerát, a mobil a melegebb színeket és élesebb képeket kínáló ételfotó módot fogja lehívni, hogy a lehető legínycsiklandóbb fotót készíthessük el.

 

Az LG-vel együttműködő, képfelismerésben járatos szakértők több mint 100 millió képet elemeztek a telefon képfelismerő algoritmusainak kifejlesztésekor. Az így létrehozott, több mint ezer egyedi képi kategóriával a képek kielemzése, és így az ideális fotózási mód kiválasztása a lehető legpontosabbá vált.

 

A Vision AI egy másik funkciója bevásárlás közben segít a felhasználóknak. Ha egy megvásárolni kívánt tárgyra irányítjuk a kamerát, az LG Vision AI a képfelismerési technológia alkalmazásával képes automatikusan beolvasni a termékek QR kódjait és elindítani egy képi keresést. Ugyanakkor megmondja azt is, hogy az adott termék hol kapható a legalacsonyabb áron, és milyen hasonló termékek lehetnek érdekesek számunkra.

 

Az LG egy új fotózási módot is kifejlesztett, amely automatikusan kivilágosítja a képeket kedvezőtlen fényviszonyok mellett. A hagyományos fénymérési metódusok helyett a Vision AI a rögzíteni szándékolt kép világosságát vizsgálja, amely a fényértékek pontosabb beállítását eredményezi.

 

 

Voice AI: az LG exkluzív hangparancsai

Az MWC-n mutatkozik be az LG új, hangalapú mesterségesintelligencia-funkciója, a Voice AI is, melyen keresztül a felhasználók egyszerű szóbeli parancsokkal nyithatnak meg alkalmazásokat vagy módosíthatnak a telefon beállításain. A Google hangalapú asszisztensével együttműködő 32, kizárólag az LG kínálatában elérhető verbális parancs révén nincs többé szükség a menüopciók közötti keresgélésre, hiszen direkt hangutasításokkal választhatunk ki speciális funkciókat. A hangparancsokkal külön-külön nyithatjuk meg a különféle fotós és videós módokat, vagy például megkérhetjük a telefonunkat, hogy csináljon egy széles látószögű szelfit anélkül, hogy hozzáérnénk a készülékhez.

 

 

A mesterséges intelligencia kiterjesztése

Az LG mobilpiaci stratégiája szerint a cég tovább bővíti az AI-megoldások kínálatát, és folyamatosan finomítja a már meglévő funkciókat a minél kényelmesebb használat érdekében. Bizonyos mesterségesintelligencia-funkciókat nemcsak az új LG modellek, hanem a korábbi okostelefon-szériák is megkapnak – ezeket vezeték nélküli frissítéseken keresztül érhetik majd el a felhasználók. A frissítések kapcsán az LG figyelembe veszi a különféle hardveres specifikációkat és telefonjellemzőket, hogy az okostelefonok a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassák.

 

„Ahogyan azt a múlt hónapban, a CES-en is hangsúlyoztuk, az LG jövője nem csak a hardveres specifikációkban és az üzemidőkben, hanem a mesterséges intelligenciában rejlik” – mondta Ha Jeung-uk, az LG Electronics mobilüzletágának szenior alelnöke. „Továbbra is az a célunk, hogy egyre okosabb mobiltelefonokat fejlesszünk a jövőben, és meggyőződésünk, hogy vásárlóink is értékelni fogják a visszajelzéseik alapján továbbfejlesztett felhasználói élményt, amit az új V30 nyújt.”

 

Az MWC 2018 résztvevői maguk is kipróbálhatják az új AI-funkciókat február 26. és március 1. között, az MWC 2018 kiállításon, a barcelonai Fira Gran Via konferenciaközpont 3. csarnokában, az LG standján.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Európa hogyan őrizheti meg versenyképességét a felhő terén?

Tíz éve a vállalatok felhőre való átállása leginkább az adattárolást és a hálózati működést érintette. Azóta robbanásszerűen fejlődik a felhőalapú innováció, ám sok európai cég még mindig csupán a sávszélesség-bővítés és a költségmegtakarítás eszközeként tekint a felhőre.

2021. október 20. 12:39

A Verizon Business és a CareAR stratégiai partnerséget kötött

A Verizon Business és a CareAR, A Xerox Company stratégiai partnerséget jelentett be annak érdekében, hogy átalakítsa a CareAR által a terepen dolgozó szakemberek és ügyfelek számára nyújtott szolgáltatást és ügyfélélményt. A Verizon 4G, 5G hálózatait és közel valós idejű számítási technológiát a CareAR kiterjesztett valóság (AR) és mesterséges intelligencia (AI) alapú platformjával ötvözve a technikusok távolról és proaktív módon gyorsabban, okosabban és biztonságosabban oldhatják meg a szolgáltatási problémákat, ami teljesebb felhasználói élményhez vezet.

2021. október 20. 09:57

A karbonlábnyom csökkentésében segíthet az Emissions Impact Dashboard

Mostantól a teljes értékláncukon belül megvalósuló, felhőhasználattal kapcsolatos károsanyag-kibocsátásról is kaphatnak pontos és megbízható képet a cégek a megújult Microsoft Emission Impact Dashboard segítségével. Havi lebontásban és az adott adatközpontokra vonatkozó információkat is képes szolgáltatni a rendszer a vállalatok vezetőinek, akik így még átfogóbb, jól elemezhető adatok birtokában hozhatják meg a legjobb döntéseket a fenntartható működés érdekében.

2021. október 19. 20:23

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hosszabbít Az Év Honlapja Pályázat

2021. október 15. 18:12

Google: környezetbarát keresési funkciók érkeztek

2021. október 7. 17:13

Radikális változások jönnek a Google keresésben: itt a MUM!

2021. szeptember 30. 19:07

Megújul a Vodafone vezetékes internet és TV portfoliója

2021. szeptember 29. 11:20