Hazánkban is egyre népszerűbb az eSport

forrás: Prím Online, 2018. március 14. 08:23

A PayPal és a SuperData legújabb kutatása szerint az európai eSport piac bevétele 2018-ban elérheti a 325 millió dollárt, a teljes magyar piac értéke elérheti a 665.000 dollárt.

Oroszország a legnagyobb eSport piac

Az eSportból származó bevételek tekintetében a kutatásban résztvevő országok közül Oroszország 2017-ben 38 millió dollár összeggel vezető szerepet töltött be, míg az európai piacok bevételeinek teljes összege 253 millió dollárt volt.

 

Európában jelenleg 576 ezer dolláros 2017-es bevétellel Magyarország a legkisebb piac, de a szakértők 2018-ra a piac értékének 16%-os növekedését prognosztizálják. Ez a növekedési ráta alacsonyabb, mint a 2017-es európai átlag (29%), de magasabb olyan országokénál, mint például Olaszország (15%), vagy Írország (5%). Az európai eSportból származó összbevétel 2018-ban várhatóan eléri a 325 millió dollárt.

 

Európában az eSportban körülbelül 27 millió ember, Magyarországon 379 ezer fő vesz részt. Az elemzők szerint minden piacon további növekedésre lehet számítani, ami alól Magyarország sem kivétel: hazánkban az eSport közönsége 2017-hez viszonyítva 2019 végéig várhatóan 36%-kal nő, míg az európai átlagos növekedés várhatóan 21% lesz.

 

Az eSportot általában a fiatalabb korosztályhoz kötik, így nem meglepő, hogy a magyar eSport közönség 37%-a 18-24 éves korosztályból kerül ki, míg 23%-kal a második legnagyobb korcsoport a 25-34 évesek. A kutatás szerint ugyanakkor, bár elenyésző számban, de az 55 év feletti korosztályban is akadnak érdeklődők (4%).

 

 

A nők is érdeklődnek az eSport iránt

Bár az eSportot és videojátékokat általában a férfiak időtöltéseként tartják számon, úgy tűnik, a piac növekedésével egyre nő a nemek közötti egyenlőség is. 2017-ben a magyar eSport közönségének 18%-a volt nő, ami megegyezik az európai átlaggal. A nők aránya Svédországban a legmagasabb, ahol az eSport közönség 25%-át teszik ki. A nők legkevésbé Bulgáriában (11%), Olaszországban (12%), és Spanyolországban (13%) érdeklődnek az eSport iránt.  A kutatás szerint a Egyesült Arab Emírségekben a közönség 14%-át teszik ki nők.

 

„Ahogy egyre többen ismerkednek meg az eSport világával, úgy bővül a piac is, ezért várhatóan a következő években minden országban látványos fejlődést fogunk tapasztalni” – mondta el Matt Komorowski, a PayPal észak- és közép-európai régióért felelős ügyvezető igazgatója. „A PayPal lehetővé teszi az online játékosoknak, hogy egy biztonságosabb fizetési platform segítségével megvásárolhassák a legújabb skineket és egyéb játékelemeket, továbbá, hogy segítséget kapjanak, ha valamilyen oknál fogva probléma merülne fel egy tranzakció kapcsán”.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kampány az állami gondozott gyerekekért

Idén ünnepli 30. évfordulóját az ENSZ gyermekjogi egyezménye, amelyet Magyarország is ratifikált. Ebből az alkalomból az SOS Gyermekfalvak társadalmi kampányban mutatja meg, hol vannak repedések az állami gondoskodás rendszerén és mit jelent szülők nélkül felnőni.

2019. november 19. 11:33

Sikeresen mutatkoztak be a magyar startupok az ázsiai fintech csúcstalálkozón

A Startup Campus és Magyar Exportfejlesztési Ügynökség (HEPA)  együttműködésében három hazai startup mutatkozott be az Ázsia FinTech Roadshow ötnapos, intenzív üzletfejlesztési túrán a globális pénzügyi innováció élvonalának Szingapúr, Kuala Lumpur és Jakarta érintésével. A résztvevő Brokerchooser, Péntech és Scolvo egyaránt hosszútávú ázsiai együttműködések reményében tértek haza.

2019. november 19. 10:13

Jelentős változások a nemzetközi autómegosztásban

A DriveNow szolgáltatása mától Bécsben SHARE NOW néven lesz elérhető. A névváltás mögött egy világméretű piaci összeolvadás áll: A car2go és a DriveNow autómegosztó vállalatok egyesülésével a világ legnagyobb car-sharing szolgáltatója jön létre. Európa többi „DriveNow városa”, így Budapest is sorra csatlakozik az új rendszerhez, a SHARE NOW tervei szerint 2020 első negyedévében a felhasználók már mindenhol új néven találkozhatnak a közel 20 000 autót számláló flottával.

2019. november 19. 09:09

A Fujitsu modellje új szintre emeli az automatizációval elérhető megtakarítást

A robotalapú folyamatautomatizáció (RPA) széles körű alkalmazásnak korlátait megszüntetve, a Fujitsu új modelje 12-16% közötti megtakarítást tesz lehetővé a működési költségben. A Fujitsu észak- és nyugat-európai ügyfelek számára elérhető, új ipari automatizációs működési modellje kiiktatja az RPA terjedését eddig gátló akadályokat, ami komoly változást hozhat tekintettel arra, hogy jelenleg világszerte csak a szervezetek 4%-a alkalmazza széles körben az RPA-technológiát. 

2019. november 18. 18:54

Stratégiai együttműködési megállapodás a Magyar Innovációs Szövetség és a Tungsram között

A Magyar Innovációs Szövetség és a Tungsram együttműködési megállapodást írt alá a Magyar Innovációs Szövetség 2019. november 15-én megtartott, összevont választmányi és elnökségi ülésén, melynek a Tungsram volt a helyszíne, ill. házigazdája. A cél, hogy tevékenységük eredményeiből szűkebb környezetükön túl a tágabb közösség is részesülhessen. Az aláírást követően, Jörg Bauer elnök-vezérigazgató előadásában bemutatta, miért lett a Tungsram szlogenje az, hogy "Örökségünk az innováció".

2019. november 18. 17:18

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Önvezető autós parkolás először Magyarországon!

2019. november 18. 14:23

Százmillió eurót fektet be az európai mesterséges intelligencia programba a Huawei

2019. november 8. 10:07

Az Antenna Hungária megvásárolta a Telenor Magyarország 25%-át

2019. november 1. 08:32

Idén is keresik az év fiatal vezetőjét!

2019. október 22. 13:26
online sportfogadás