Hazánkban is egyre népszerűbb az eSport

forrás: Prím Online, 2018. március 14. 08:23

A PayPal és a SuperData legújabb kutatása szerint az európai eSport piac bevétele 2018-ban elérheti a 325 millió dollárt, a teljes magyar piac értéke elérheti a 665.000 dollárt.

Oroszország a legnagyobb eSport piac

Az eSportból származó bevételek tekintetében a kutatásban résztvevő országok közül Oroszország 2017-ben 38 millió dollár összeggel vezető szerepet töltött be, míg az európai piacok bevételeinek teljes összege 253 millió dollárt volt.

 

Európában jelenleg 576 ezer dolláros 2017-es bevétellel Magyarország a legkisebb piac, de a szakértők 2018-ra a piac értékének 16%-os növekedését prognosztizálják. Ez a növekedési ráta alacsonyabb, mint a 2017-es európai átlag (29%), de magasabb olyan országokénál, mint például Olaszország (15%), vagy Írország (5%). Az európai eSportból származó összbevétel 2018-ban várhatóan eléri a 325 millió dollárt.

 

Európában az eSportban körülbelül 27 millió ember, Magyarországon 379 ezer fő vesz részt. Az elemzők szerint minden piacon további növekedésre lehet számítani, ami alól Magyarország sem kivétel: hazánkban az eSport közönsége 2017-hez viszonyítva 2019 végéig várhatóan 36%-kal nő, míg az európai átlagos növekedés várhatóan 21% lesz.

 

Az eSportot általában a fiatalabb korosztályhoz kötik, így nem meglepő, hogy a magyar eSport közönség 37%-a 18-24 éves korosztályból kerül ki, míg 23%-kal a második legnagyobb korcsoport a 25-34 évesek. A kutatás szerint ugyanakkor, bár elenyésző számban, de az 55 év feletti korosztályban is akadnak érdeklődők (4%).

 

 

A nők is érdeklődnek az eSport iránt

Bár az eSportot és videojátékokat általában a férfiak időtöltéseként tartják számon, úgy tűnik, a piac növekedésével egyre nő a nemek közötti egyenlőség is. 2017-ben a magyar eSport közönségének 18%-a volt nő, ami megegyezik az európai átlaggal. A nők aránya Svédországban a legmagasabb, ahol az eSport közönség 25%-át teszik ki. A nők legkevésbé Bulgáriában (11%), Olaszországban (12%), és Spanyolországban (13%) érdeklődnek az eSport iránt.  A kutatás szerint a Egyesült Arab Emírségekben a közönség 14%-át teszik ki nők.

 

„Ahogy egyre többen ismerkednek meg az eSport világával, úgy bővül a piac is, ezért várhatóan a következő években minden országban látványos fejlődést fogunk tapasztalni” – mondta el Matt Komorowski, a PayPal észak- és közép-európai régióért felelős ügyvezető igazgatója. „A PayPal lehetővé teszi az online játékosoknak, hogy egy biztonságosabb fizetési platform segítségével megvásárolhassák a legújabb skineket és egyéb játékelemeket, továbbá, hogy segítséget kapjanak, ha valamilyen oknál fogva probléma merülne fel egy tranzakció kapcsán”.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Elindult a MÁV-csoport Instagram-oldala

A nemzeti vasúttársaság – Twitter-oldalának tavalyi indulása után – immár Instagramon is igyekszik összekötni egymással a vonatozás rajongóit. A hangulatos fotók kedvet csinálnak a vasúti utazáshoz, és közösségbe szervezik azokat, akik szeretik a sínek világát.

2018. július 20. 12:44

Rádiós döntések a Médiatanács e heti ülésén

Nyertest hirdetett a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Velence Meleg-hegy 90,4 MHz és a Veszprém 90,6 MHz rádiós frekvenciák pályázatain, hiánypótlásokat kért a Sopron 94,1 MHz-re benyújtott pályázati ajánlatok alaki vizsgálata keretében, és véglegesítette a Kecel 99,6 MHz hasznosításra kiírt rádiós frekvencia pályázati felhívását. A testület egy bírságot is kiszabott rádiós műsorrendi eltérések miatt.

2018. július 20. 11:21

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Véget ért a teljesen megújult CEBIT 2018

2018. június 25. 10:09

A Media Markt és Lumenet az Év Internetes Kereskedői 2018-ban

2018. június 6. 15:17

Forbes: 1,1 milliárd dollárral nőtt a Huawei márkaértéke egy év alatt

2018. május 29. 09:52

100 millió dolláros tőkeinjekciót kapott a HMD Global

2018. május 22. 15:16
cloudappsportal.com