Digitális gumiabroncs-ellenőrzés

forrás: Prím Online, 2018. március 22. 11:33

Új digitális abroncsfigyelő megoldása, a ContiConnect segítségével a Continental és a Vodafone világszerte hozzájárul az utak biztonságosabbá tételéhez. A vállalatok a ‘dolgok Internete’ (IoT) technológia segítségével kapcsolják rá a kereskedelmi célú járműflottákat a digitális abroncsfigyelő felületre, ezzel javítva az utak biztonságát és a járművek hatékonyságát. A ContiConnect-et jelenleg az Egyesült Államokban, Kanadában, Malajziában és Thaiföldön használják, de a következő években több európai és ázsiai piacon is bevezetik.

A ContiConnect vezeték nélküli hálózaton keresztül egy központi internetes portálra továbbítja az abroncs hőmérsékleti és nyomásértékét, lehetővé téve a flottakezelőknek, hogy teljes flottájuk adatait folyamatosan monitorozzák. Ha az adatok alacsony hőmérsékletet vagy magas guminyomást mutatnak, a rendszer automatikusan e-mail vagy SMS figyelmeztetést küld a központi flottakezelőnek, javaslatot téve a probléma megoldására. 

 

Az új felület segít megelőzni az üzleti flottákat sújtó, abroncs okozta költséges meghibásodásokat és baleseteket, továbbá maximalizálja a jármű futásidejét. A Vodafone mobilkommunikációs hálózata biztonságosan, megbízhatóan és valós időben továbbítja az adatokat a célállomásokra. 

 

 

 

Michael Neuheisel, a Continental Kereskedelmi Gumiabroncsok Divíziójának Igazgatója így fogalmazott: "A ContiConnect a kereskedelmi flották – úgymint a szállítmányozó, autóbusz-üzemeltető és építési vállalkozások – kezelői számára átláthatóbbá teszi flottakezelési tevékenységüket, és lehetővé teszi számukra, hogy digitálisan, valós időben kísérjék figyelemmel járműveik abroncsait. A rögzített adatok segítségével a flottakezelők maximalizálni tudják a járművek futásidejét, valamint csökkentik a karbantartási költségeket és az üzemanyag-felhasználást." 

 

A Vodafone Group IoT Igazgatója, Stefano Gestaut elmondta: "Ez nagyszerű példa rá, hogy a dolgok Internete (IoT) hogyan képes a legváratlanabb területeken is pozitív változást elérni a való világban. Következésképpen a teherautósofőrök kevesebb abroncs miatti meghibásodást és balesetet szenvednek el, így biztonságosabbá téve az utakat minden járművezető és utas számára."

 

A Continental speciális szenzorai folyamatosan figyelemmel kísérik az abroncsnyomást és –hőmérsékletet, az adatokat pedig egy fogadóegységhez továbbítják. A fogadóegység ezt követően az adatokat valós időben a Continental szerverére továbbítja, ahol egy program elemzi őket. Amennyiben kritikus értéket talál, a ContiConnect figyelmeztetést küld, hogy a flottakezelő meg tudja tenni a szükséges intézkedéseket.

 

 

Az ökológiai gyorsítósávban

A ContiConnect az üzleti felhasználású járműveket az ökológiai gyorsítósávba segíti. A flottakezelőknek küldött adatfolyam segítségével sokkal hatékonyabban tudják megtervezni az abroncscserét és a karbantartást, mind az abroncsok működési teljesítményét, mind pedig élettartamát javítva. 

 

Az abroncsnyomás figyelése ugyancsak hozzájárul a környezetvédelméhez, hiszen az optimális hőmérsékleten üzemeltetett abroncsok üzemanyagot takarítanak meg, és csökkentik a járművek széndioxid-kibocsátását. Az ideális nyomás 80 százalékán futó gumiabroncs például 100 kilométerenként 0,9 literrel több üzemanyagot éget el. Az átlagos évi 120 000 km-es futásteljesítménnyel kalkulálva ez minden egyes abroncsra számítva 1 080 literrel magasabb üzemanyag-fogyasztást jelent. A környezeti előnyökön túl tehát a ContiConnect az üzleti flották nyereségességét is javítja. 

 

Globális rugalmasság  az IoT terén 

A rendszer sms-ben vagy e-mailben továbbítja az adatokat, hogy a sofőrnek ne legyen szüksége egy külön erre a célra kialakított monitorra a vezetőfülkében. A globális Vodafone hálózat pedig biztosítja, hogy a flottakezelők az utakon futó összes járműre vonatkozóan kapjanak valós idejű adatokat.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Együttműködő robot-kiegészítőket mutatott be az OnRobot

Magyarországon is bemutatkozott a világ egyik legjelentősebb robotipari vállalkozása, a legmodernebb robotikai technológiát képviselő OnRobot. A vállalat különböző grippereket és szenzorokat, valamint egyéb kobot (együttműködő robot) kiegészítőket integrál annak érdekében, hogy minél könnyebbé tegye a kobot-technológia megvalósítását.

2018. november 15. 17:58

Megkapta a hatósági engedélyeket az első, teljesen hazai fejlesztésű, önkiszolgáló pénztárgép

1955. augusztus 27. – ezen a napon nyitották meg Budapesten az első, önkiszolgáló rendszerben működő csemegeboltot. A lépés ésszerű volt és innovatív – nem oldhatott meg minden problémát, amit a kereskedelemben tapasztaltak a vásárlók, de jelentős előrelépés volt például a pénztáraknál és pultoknál kígyózó sorok felszámolásának terén. 63 év telt el azóta, ám a fejlődés nem áll meg: a Laurel A232-es számon megkapta az engedélyt az első, hazai fejlesztésű önkiszolgáló rendszerének bevezetésére.

2018. november 15. 13:46

Már több mint félmillió jegyet vásároltak a Vonatinfóval

November elejéig több mint félmillió menetjegy kelt el a jegyvásárlási funkcióval is kibővített Vonatinfó mobilalkalmazáson keresztül. Az elektronikus jegyváltás egyre növekvő népszerűsége a gyorsaság és a kényelem mellett a kedvezményeknek is köszönhető; ezáltal csaknem 750 millió forintot takarítottak meg az utasok, ugyanakkor a MÁV-START bevételei is emelkedtek.

2018. november 15. 08:41

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Windows 10 Professional olcsón és ingyenes kézbesítéssel

2018. november 8. 16:27

eTrends Monitor: a készpénzmentes fizetés már népszerűbb a netezők körében

2018. október 8. 10:12

Videót vetít, kezet fog, ölel, táncol a robot

2018. szeptember 21. 14:07

Mely területeken jelenti a fejlődés motorját a nyílt forráskód

2018. szeptember 19. 14:18
cloudappsportal.com