A vloggerek és a fogyasztók felelősségéről tartott kerekasztalt a Vodafone
Április 9. és 13. között rendezte meg az IVSZ országosan a Digitális Témahetet, amelynek utolsó napjára a Vodafone Magyarország Alapítvány egy diákok és szakértők részvételével zajló kerekasztal beszélgetést szervezett.
A beszélgetés résztvevői olyan izgalmas és aktuális témákról beszélgettek, mint a diákok médiafogyasztási szokásai, a digitális eszközök megjelenése a hétköznapokban és az iskolapadban, illetve, hogy ezen eszközök miként fejleszthetik a gyerekek digitális kompetenciáit.
Felelős digitális vállalatként a Vodafone Magyarország mindig is nagyon fontosnak tartotta, hogy tegyen a digitális szakadék felszámolásáért, a társadalmi különbségekből adódó hozzáférési nehézségek leküzdéséért. Többek között ezen törekvés hívta életre három évvel ezelőtt a Vodafone Magyarország Alapítvány által működtetetett Digitális Iskola Programot, amelynek keretében a Vodafone hátrányos helyzetű iskolákat támogat tabletekkel, ingyenes adatcsomaggal, valamint külön hangsúlyt helyeznek a tanárok és diákok digitális tudással való felruházására is.
A vállalat idén is örömmel csatlakozott a Digitális Témahéthez, melynek fő célja a digitális pedagógia módszertanának népszerűsítése és köznevelésben való elterjesztése volt. Országosan több programmal volt jelen a Vodafone Magyarország a Hét programjában: Pécsen robotokat készítettek a gyerekek háztartási papír- és műanyag hulladékokból, melyeket tabletek segítségével programoztak és így vezéreltek, mozgattak, Szegeden egy Vodafone Digitális Iskola Programban részt vevő intézmény tanulói ellátogathattak a szegedi ELI-Aps Lézeres Kutatóintézetbe, Budapesten pedig, a Vodafone székházban egy csapat hetedikes részt vehetett a Vodafone Digitális Iskola Program VloggerSulijában.
A Digitális Témahét utolsó napjára a Vodafone Magyarország Alapítvány egy kerekasztal beszélgetést szervezett a székházába. A beszélgetésen a Digitális Témahét keretén belül jelentkezett iskola felsős diákjai mellett a Vloggersuli szakmai irányítója, Tábori Ádám, Székely Martin (@martinvlogol), Dr. Almási Kitti klinikai szakpszichológus és Mártha Imre Edgár, a Vodafone Magyarország Alapítvány kuratóriumának elnöke osztották meg gondolataikat, tapasztalataikat. A beszélgetést Bombera Krisztina, a Digitális Iskola Program nagykövete moderálta.
A beszélgetésen a diákok digitális fejlődését leginkább befolyásoló témákat vitatták meg a résztvevők, így többek között szó volt a diákok médiafogyasztási szokásainak átalakulásáról, a digitális eszközök a hétköznapokban és iskolapadban való megjelenéséről, illetve arról, hogy ezen eszközök miként fejleszthetik a gyerekek digitális kompetenciáit.
Az elhangzottakból az derült ki, hogy a résztvevők egyöntetű véleménye alapján szükség van a kütyük, vagy okoseszközök használatára, de mint minden függőséget okozó dolognál, itt is nagyon fontos a mértéktartás. „Az online és offline tér közti legjelentősebb különbség, hogy az online térben sokkal nagyobb a figyelem és azonnali a visszacsatolás. Ez pedig, hogy az azonnali visszacsatoláshoz szokunk hozzá, türelmetlenné tehet. A tömeges visszajelzések pedig egy idő után addiktívvá tesznek – nagy veszélye ennek, hogy másnak mutatja magát az ember, annak érdekében, hogy népszerűbbé váljon, de ez a figyelem nem a valós énjének szól, hanem a virtuális énjének, így fals a visszacsatolás” – fogalmazta meg a veszélyeket Dr. Almási Kitti klinikai szakpszichológus. „Ezért aztán kiemelten fontos, hogy hitelesek legyünk az online térben is és magunkat adjuk, továbbá értéket teremtsünk” – tette hozzá.
Az eseményen ott volt Mártha Imre Edgár is, a Vodafone Magyarország Alapítvány kuratóriumának elnöke. „Van felelőssége a telekommunikációs cégeknek is a digitális világgal kapcsolatos edukációban. Többek közt a VloggerSuli is edukációs céllal jött létre a Digitális Iskola Program részeként. Önmagában az eszközök kezelésének ismerete nem jelent előnyt a munkaerőpiacon, fontos, hogy folyamatosan fejlesszék készségeiket a digitális bennszülöttként ismert legfiatalabb generáció tagjai is. A VloggerSulit is így alakítottuk ki, hogy a lehető legtöbb készséget fejlesszük segítségével” – mondta el a kerekasztal beszélgetésen a szakember. „A jövő szempontjából kritikusnak és fontosnak tartom a trash és a valós, tudományos tartalmak közti különbségtételt” – tette hozzá.
Székely Martin vlogger és Tábori Ádám, a VloggerSuli szakmai irányítója egyaránt egyetértettek abban, hogy a vloggereknek tartalomgyártóként óriási felelőssége van. Martin – aki egyébként valójában is pedagógusként dolgozik – szerint egyenesen a tanárokéval vetekszik a felelősségük. „Egyre kevesebb az érték a média által közvetített tartalmakban, de pont ez a minőségromlás adja meg a lehetőséget a vloggerek számára, hogy kitűnjenek a tömegből azzal, ha értéket teremtenek” – vallja Székely Martin. „Természetesen a vloggerek felelőssége mellett meg kell említeni a tartalomfogyasztók felelősségét is, hiszen a Youtube olyan, mint egy könyvtár. A választék óriási, de a fogyasztón áll, hogy mit vesz magához” – tette hozzá Tábori Ádám, a VloggerSuli szakmai vezetője.
Kapcsolódó cikkek
- Elsőként Magyarországon - korlátlan nemzetközi hívások EU-s számokra a Vodafone-nál
- Javában zajlik a III. Digitális Témahét
- KKV-kat segít a Vodafone
- Óriási az érdeklődés az idei Digitális Témahét iránt
- IoT megoldásokkal mutat zöld utat a Vodafone
- Digitális gumiabroncs-ellenőrzés
- Karrier tanácsadó programot indít a Vodafone
- Indul a Vodafone és a Logiscool Nagy Digitális Kalandja!
- Vodafone: jön a feltöltőkártyás adategyeztetés!
- Mérföldkőhöz érkezett a Vodafone Digitális Iskola Programja
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így lehetünk sikeres streamerek
Az utóbbi pár évben hazánkba is nagy erőkkel robbant be a streaming piac, és egyre többen szeretnének belekóstolni a tartalomgyártás ezen formájába. De hogyan tudunk teljesen kezdőként elindulni ezen az úton? Az Euronics összegyűjtötte, hogy milyen alapeszközökre van szükség, és tippeket ad ahhoz, hogy sikeres streamerek legyünk.
„Élj sokszínűen!” üzeni a Xiaomi az új Redmi Note 12 sorozattal
A Xiaomi bejelentette a piacon már jó ideje várt Redmi Note 12 sorozatot. A népszerű termékcsaládhoz négy készülék tartozik: a Redmi Note 12 Pro+ 5G, a Redmi Note 12 Pro 5G, a Redmi Note 12 5G, és a Redmi Note 12.
Itt a kriptoról is mindent tudó ChatGPT és AI-képgenerátor
Kriptovilággal kapcsolatos, mesterséges intelligencián alapuló chatbotot és ingyenes AI-alapú képalkotó technológiát fejlesztett a Binance. A Bicasso nevű programban olyan alkotásokat hozhatunk létre a mesterséges intelligencia segítségével, amiket eddig inkább csak sci-fikben tudtunk elképzelni.
A Fujitsu európai partnerkapcsolatra lép a Nuixszal
A Fujitsu kibővítette partnerkapcsolatát a nyomozati analitikai és hírszerzési szoftvereket szállító Nuixszal az adatvédelmi, valamint a bűnözés és csalás elleni megoldások piacán. A Fujitsu európai portfóliójába felvett Nuix termékekkel az ügyfelek megbízhatóan értelmezni tudják működési területük bármilyen adatát.
Tízezer látogató a RETRÓ kiállításon!
A hajdúszoboszlói Bocskai Múzeum RETRÓ kiállítását láthatták az érdeklődők két héten át a debreceni FÓRUM bevásárlóközpontban. A látogatószám azt mutatja, hogy szívesen kalandoztak az érdeklődők az 1970-80-as években. Az idősebbek a gyerekkorukat elevenítették fel, míg a 40 évnél fiatalabbak egy ismeretlen világba csöppentek. Olyan ikonikus tárgyak idézték meg a ’70-80-as évek hangulatát, mint a vonalas telefon, a SOKOL rádió, a trapper farmer, a pille szék vagy épp egy szódás szifon. Tárlatvezetések, múzeumpedagógiai foglalkozások, egy múltidéző kvízjáték és még egy Soltész Rezső élőkoncert is színesítette az amúgy sem unalmas kiállítást.