Kiválasztotta a zsűri az idei legtehetségesebb fiatal feltalálókat
54 fiatal versenyző mutatta be kiemelkedő tudományos, ill. műszaki projektjét az Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Verseny bírálóbizottsága előtt.
A zsűri kiválasztotta a legjobbakat, amelyek a június 5-6-i kiállításon megtekinthetők lesznek az Ericsson Magyarország K+F Központjában, ahol egyúttal az odaítélt díjak átadására is sor kerül.
A 27. Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Verseny újabb mérföldkőhöz érkezett. A 106 pályázat közül az első fordulóból 69 jutott tovább, a pályázók az év első felében feszített tempóban dolgoztak az ötletek, javaslatok kidolgozásán. A második fordulóba végül 57 pályázatot küldtek be a fiatalok.
A szervezőbizottság a pályázatokat négy szekcióba (orvostudomány- biológia- kémia- egyéb; fizika-matematika; mechanika-elektronika; informatika) osztotta be. Az egyes szekcióba sorolt pályázóknak április második felében a szekciózsűri előtt 5 perces prezentációt kellett tartaniuk, majd öt percben kérdésekre kellett válaszolniuk. Ezt követően az akadémikusokból, gazdasági szakemberekből álló bírálóbizottság kiválasztotta a legígéretesebb műszaki, illetve természettudományos eredményeket, illetve eldöntötte, hogy mely tehetséges fiatalokat találja díjazásra-elismerésre leginkább méltónak.
A verseny zsűrije 2018. április 26-án hozta meg végleges döntését a díjakról, Dr. Jakab László elnökletével, a BME-n. A zsűri összesen három első, négy második, három harmadik és egy különdíjat osztott ki, illetve 33 pályázat dicséretben, 10 pedig kiemelt dicséretben részesült.
A díjazott, ill. kiemelt dicséretben részesített, leglátványosabb pályamunkákat 2018. június 5-én és 6-án egy kétnapos kiállításon mutatjuk be az Ericsson K+F Központjában (1117 Budapest, Magyar tudósok körútja 11.), illetve szeptemberben is megtekinthetők lesznek a Kutatók Éjszakáján.
A fiatalok munkájuk során többek közt olyan izgalmas kérdésekre kerestek választ, mint
- tudja-e a jobb szem, mit csinál a bal kéz?
- mik a Lycium barbarum fiziológiás hatásai?
- az apparatus cardiovascularis felépítését, működéseit és betegségeit be lehet-e mutatni egy vízvezetékrendszer-modell segítségével?
- a virtuális valóságot be lehet-e vezetni az amatőr csillagászatba?
A látogatók érdekes találmányokkal is megismerkedhetnek majd a kiállításon. Többek között megtekinthető lesz
- egy tartásjavító táska,
- egy változtatható dioptriájú lencse,
- egy saját készítésű hangszóró,
- és egy Traffic Protector is.
A tizenéves tehetségek, 18 saját standdal, demonstrációs eszközökkel várják a látogatókat, ill. a startup befektetőket.
Kapcsolódó cikkek
- Átadták a Magyar Innovációs Nagydíjat és Innovációs Díjakat
- Lezárult a 26. Magyar Innovációs Nagydíj pályázat
- Közeleg a 26. Magyar Innovációs Nagydíj Pályázat beadási határideje
- Elbírálták az Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Verseny pályázatait
- 26. Magyar Innovációs Nagydíj
- Újra lehet pályázni az Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Versenyre
- Egy magyar fiatal továbbjutott a tudományos versenyek olimpiájára az EU Fiatal Tudósok Versenyén
- Három tehetséges magyar fiatal a szeptemberi EU Fiatal Tudósok Versenyén
- Magyar aranyérem a 32. Kínai Ifjúsági Tudományos és Technológiai Innovációs Versenyen
- Kétmillió forint a jövő feltalálóinak és tudósainak
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.