Lego robotokat programoznak a Funside School tanulói

forrás: Prím Online, 2018. május 28. 14:37

Magyarországon egyedülálló módon tanmenet szerint programoznak beszélő, szájharmonikázó, építő robotokat a Funside School épp csak iskoláskorú tanulói.

A világ legkedveltebb építőjátékából összeszerelhető robotokat is programozhatnak a Funside School tanulói, hiszen a délutáni iskola alapítói, Kittka Eszter és Kittka András, valamint az informatikai divízió szakmai vezetője, Paksi László saját, csapatmunkán alapuló tanmenetet fejlesztettek az otthoni használatra készült LEGO Boost robotprogramozó szetthez. 

 

5 modell egyben

A dán játékgyártó legújabb, építhető és programozható készlete 843 alkatrészt, egy központi és egy interaktív motort, valamint szín- és távolságérzékelő szenzort tartalmaz. Az elemek bárhogyan összeépíthetők és szinte bármire utasíthatók. Ez a LEGO tabletre letölthető programozói felületén lehetséges, amely lépésről lépésre, egyre bonyolultabban járható úton kalauzolja a robotprogramozó gyermekeket. Az út során 5 különböző modell építhető meg, amelyeknek mind különböző képességeik vannak: Vernie, a beszélő robot, Frankie, a szájharmonikázó cica, az Automatikus építő, a Többeszközös Rover 4 és a Gitár4000 nevüknek megfelelő dolgokra képesek. A szakmai vezető, Paksi László szerint eddig a legutóbbi volt a tanulók kedvence.

 

„A programozható gitár volt eddig vitán felül a favorit, ám hamarosan elérkezünk ahhoz, hogy a gyerekek a maguk alkotta modellt már saját parancsaikkal vezérlik. Ez a célja az általunk fejlesztett tanmenetnek: a LEGO oktatófolyamatához olyan játékos feladatokat adunk hozzá, amelyeket csak csapatban lehet megoldani – és csak a logikus gondolkodás vezet sikerre. Gondosan strukturált problémákon keresztül ösztönözzük őket arra, hogy a tanultakat felhasználva maguk találjanak rá megoldási lehetőségekre, ami egyébként az egyik legjobb módja annak, hogy megismerjék az eszköz működését.”

 

Mindez azt is szolgálja, hogy a gyerekek a Funside-módszernek megfelelően ne csak a konkrét tantárgyat, hanem a 21. században elengedhetetlen probléma-megoldási, együttműködési készségeket is elsajátítsák. A délutáni iskola első évében 48-an, korábbi informatikai táborokban évente mintegy 80-an választották az élményalapú robotikát. 2018-as táboraikban már százötvennél több gyermek tanul majd robotprogramozást. 

 

 

Híd a WeDo és a Mindstorms között

A LEGO Boost robotprogramozó készlet a robotika alapjaival megismertető LEGO WeDo, és a haladóknak szánt LEGO Mindstorms után a harmadik, egyben a két véglet között átmenetet képező termék. Utóbbi két készletnek saját Funside tábort szenteltek, míg a LEGO Boost délutáni iskola robotika-tanmenetéhez ad csak náluk megtalálható többletet. Az informatikai szakmai vezető, Paksi László szerint nagy szükség volt már egy ilyen, áthidaló eszközre.

 

„A fix mozgásokhoz rendelt blokkoktól nem egyszerű eljutni a komplex mozgásokon keresztül megoldott problémákig. Ijesztő is lehet ez egyik pillanatról a másikra, ami akár egy lelkes gyermek ambícióit olthatja ki. A LEGO Boosttal lehetőségünk van arra, hogy ezt a fejlődési utat egészséges tempóban járják végig a gyerekek, és a végén oda jussanak, hogy külön-külön, de egymástól függő rendszerben vezérelve az egyes szenzorokat és motorokat, maguk irányítsanak egy robotot. Az pedig 7 évesen elég menő.”

 

Te is programoznál LEGO robotokat? Válassz a Funside LEGO WeDo és LEGO Mindstorms táborai közül, vagy menj el a délutáni iskola robotika-tanfolyamára!

 

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Videót vetít, kezet fog, ölel, táncol a robot

2018. szeptember 21. 14:07

Mely területeken jelenti a fejlődés motorját a nyílt forráskód

2018. szeptember 19. 14:18

A drón vagy a Tesla gyorsul jobban?

2018. szeptember 18. 14:04

Nemzetközi online vásárlási trendek

2018. szeptember 12. 11:54
cloudappsportal.com