Lego robotokat programoznak a Funside School tanulói
Magyarországon egyedülálló módon tanmenet szerint programoznak beszélő, szájharmonikázó, építő robotokat a Funside School épp csak iskoláskorú tanulói.
A világ legkedveltebb építőjátékából összeszerelhető robotokat is programozhatnak a Funside School tanulói, hiszen a délutáni iskola alapítói, Kittka Eszter és Kittka András, valamint az informatikai divízió szakmai vezetője, Paksi László saját, csapatmunkán alapuló tanmenetet fejlesztettek az otthoni használatra készült LEGO Boost robotprogramozó szetthez.
5 modell egyben
A dán játékgyártó legújabb, építhető és programozható készlete 843 alkatrészt, egy központi és egy interaktív motort, valamint szín- és távolságérzékelő szenzort tartalmaz. Az elemek bárhogyan összeépíthetők és szinte bármire utasíthatók. Ez a LEGO tabletre letölthető programozói felületén lehetséges, amely lépésről lépésre, egyre bonyolultabban járható úton kalauzolja a robotprogramozó gyermekeket. Az út során 5 különböző modell építhető meg, amelyeknek mind különböző képességeik vannak: Vernie, a beszélő robot, Frankie, a szájharmonikázó cica, az Automatikus építő, a Többeszközös Rover 4 és a Gitár4000 nevüknek megfelelő dolgokra képesek. A szakmai vezető, Paksi László szerint eddig a legutóbbi volt a tanulók kedvence.
„A programozható gitár volt eddig vitán felül a favorit, ám hamarosan elérkezünk ahhoz, hogy a gyerekek a maguk alkotta modellt már saját parancsaikkal vezérlik. Ez a célja az általunk fejlesztett tanmenetnek: a LEGO oktatófolyamatához olyan játékos feladatokat adunk hozzá, amelyeket csak csapatban lehet megoldani – és csak a logikus gondolkodás vezet sikerre. Gondosan strukturált problémákon keresztül ösztönözzük őket arra, hogy a tanultakat felhasználva maguk találjanak rá megoldási lehetőségekre, ami egyébként az egyik legjobb módja annak, hogy megismerjék az eszköz működését.”
Mindez azt is szolgálja, hogy a gyerekek a Funside-módszernek megfelelően ne csak a konkrét tantárgyat, hanem a 21. században elengedhetetlen probléma-megoldási, együttműködési készségeket is elsajátítsák. A délutáni iskola első évében 48-an, korábbi informatikai táborokban évente mintegy 80-an választották az élményalapú robotikát. 2018-as táboraikban már százötvennél több gyermek tanul majd robotprogramozást.
Híd a WeDo és a Mindstorms között
A LEGO Boost robotprogramozó készlet a robotika alapjaival megismertető LEGO WeDo, és a haladóknak szánt LEGO Mindstorms után a harmadik, egyben a két véglet között átmenetet képező termék. Utóbbi két készletnek saját Funside tábort szenteltek, míg a LEGO Boost délutáni iskola robotika-tanmenetéhez ad csak náluk megtalálható többletet. Az informatikai szakmai vezető, Paksi László szerint nagy szükség volt már egy ilyen, áthidaló eszközre.
„A fix mozgásokhoz rendelt blokkoktól nem egyszerű eljutni a komplex mozgásokon keresztül megoldott problémákig. Ijesztő is lehet ez egyik pillanatról a másikra, ami akár egy lelkes gyermek ambícióit olthatja ki. A LEGO Boosttal lehetőségünk van arra, hogy ezt a fejlődési utat egészséges tempóban járják végig a gyerekek, és a végén oda jussanak, hogy külön-külön, de egymástól függő rendszerben vezérelve az egyes szenzorokat és motorokat, maguk irányítsanak egy robotot. Az pedig 7 évesen elég menő.”
Te is programoznál LEGO robotokat? Válassz a Funside LEGO WeDo és LEGO Mindstorms táborai közül, vagy menj el a délutáni iskola robotika-tanfolyamára!
Kapcsolódó cikkek
- Nem gyerekként kezdik a programozást a profi fejlesztők
- Felsőkategóriás életkilátások diploma nélkül
- Az ötszázadik beiratkozónál jár a Codecool programozóiskola
- Melyik programozóiskola való neked?
- Kódolást hozott a Mikulás a Mozgásjavító Iskolába
- Miért ne lehetne lányokból is programozó?
- A kódolás hetében indul a kódolás éve
- Miskolc bekapcsolódik a világ legmenőbb robotépítő versenyébe
- 120 fő végzett a Codecool programozóiskolában
- Programozni tanít a jövő iskolája: világelső a magyar Logiscool
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Sony World Photography Awards 2024 – kihirdették a nyerteseket
A World Photography Organisation egy különleges gálaünnepségen Londonban kihirdette a Sony World Photography Awards 2024. évi nyerteseit. Az immár 17. éve megrendezett díjátadó ünnepség napjaink legjobb fotográfiai alkotásait mutatja be, valamint az elmúlt év legközkedveltebb képeit és történeteit díjazza. A győztes, döntős és shortlistre került képek április 19-től láthatók a Sony World Photography Awards 2024 kiállításon a londoni Somerset House-ban.
Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak
A magyar kisvállalkozásokat támogató kiberbiztonsági kézikönyvet mutatott be az Európai Innovációs és Technológiai Intézettel (EIT Digital), a Nemzetközi Digitális Alapítvánnyal (Global Digital Foundation) együttműködve a Huawei Technologies.
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
Ünnepel a Samsung Galaxy Team európai sportolói csapata
Már csak 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44 európai Team Galaxy versenyzőt támogat – olyan sportolókat, akik a játékok során országukat képviselik –, hogy az olimpián is kihozhassák magukból a bennük rejlő lehetőségeket.
Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.