Netes zaklatás elleni programot indít az UNICEF Magyarország

forrás: Prím Online, 2018. május 1. 09:56

Az UNICEF Magyarország elindítja #nemvagyegyedül kampányát, amelynek fő célja, hogy a netes bántalmazás fiatal áldozatai felismerjék: van kihez fordulniuk a bajban. Másodsorban pedig szól az általában szintén fiatal elkövetőkhöz is, hogy nézzenek szembe sokszor meggondolatlan tetteik következményeivel.

Az angolul cyberbullyingnek nevezett jelenség nagyon aktuális probléma. A magyar 10-18 évesek 88%-a rendelkezik profillal valamelyik közösségi oldalon (Heliotis, 2015), 50%-uk már találkozott olyan tartalmakkal, amelyeket nem értett, 20%-uk úgy érzi, hogy áldozata volt valamilyen zaklatásnak, 10%-uk pedig bevallotta, maga is bántalmazott már másokat a neten. 

 

Az elektronikus megszégyenítés eszköztára kimeríthetetlen. A legtöbb áldozat arról számolt be, hogy üzenetekkel zaklatták, a nevében kommenteltek, posztoltak tartalmakat, vagy olyan képeket, videókat tettek közzé, amelyek számára kellemetlenek, kínosak. A támadás bármikor megismétlődhet, az áldozat úgy érzi, soha nincs biztonságban. Sok gyerek még a közvetlen környezetével sem meri megosztani félelmeit, mert szégyelli, ami vele történik és úgy gondolja, hogy a segítségkéréssel csak a saját helyzetét nehezíti. 

 

Az UNICEF Magyarország #nemvagyegyedül kampányának lényege, hogy a gyerekek tudják, sokan mások is átéltek már hasonlót, van kiút és bármikor kaphatnak segítséget a netes zaklatás ellen. Az akcióhoz olyan hírességek és a YouTube világában óriási követőtábort megmozgató influencerek csatlakoztak Vecsei H. Miklós szinészhez, mint Puskás Peti, Dukai Regina, Rubint Rella, Fenyvesi Zoli, Magyarósi Csaba, Lina és Panni, FollowAnna, Abosi Barni, Kettner Henry, Basky Balázs (Roar), Galcsik Győző és Siklósi Örs (AWS). A program elkészülésében közreműködött a Generali Biztosító, a kampányötletért és a teljes kivitelezésért a POME marketing ügynökség felelt a squ.Ad fiatal kreatívjaival karöltve. 

 

 

Az UNICEF Magyarország honlapján létrejött egy aloldal, amelyen keresztül az áldozatok becenév és email cím megadásával megírhatják tapasztalataikat és jelezhetik, hogy melyik hírességtől szeretnének választ kapni. A kiválasztott ismert ember személyesen, videón üzen a levélírónak, megosztva, hogy ő milyen hasonló nehézségeket élt át, és hogyan sikerült továbblépnie a cyberbullying jelenségen. A kampány szervezői garantálják, hogy minden beérkező üzenet anonim marad és semmilyen felismerhető részlet nem kerül a nyilvánosság elé. A celebritások felkészítésében, valamint a krízishelyzetek kezelésében a Kék-Vonal ingyenes lelkisegély vonala nyújt szakmai segítséget.

 

- Az UNICEF világszerte sokféle problémával foglalkozik, ami érinti és foglalkoztatja a gyerekeket. Ezek közül a talán legújabb keletű az internetes zaklatás és kirekesztés jelensége. Óriási a látencia, az áldozatok sokszor a hozzájuk legközelebb állóktól sem mernek segítséget kérni. Egyedül cipelik a terhet, ami iskolaidő után se lesz könnyebb, hiszen a kibertérben mindig elérhetőek. Fontos, hogy megnyíljanak, beszéljenek a szüleikkel, az őket körülvevő felnőttekkel, szakemberekkel. És az is fontos, hogy az elkövetők szembenézzenek azzal, hogy miben vesznek részt, hiszen gyakran ők maguk is gyerekek csupán, akik az interneten keresztül kevésbé érzik a tetteik súlyát. Erről szól a #nemvagyegyedül kampány - mondta Mészáros Antónia, az UNICEF Magyarország ügyvezető igazgatója.  

 

- Online aktivitásunk növekedésével és a digitalizáció térhódításával egyre inkább nyitott könyv az életünk. Tíz másodpercenként éri hekkertámadás számítógépeinket, nő a bankkártyás visszaélések és az adatlopások száma, a zsarolóvírusos támadások pedig még korántsem értek a csúcsra. Mindezek mellett azt látjuk, hogy a gyermekek is igen nagy veszélyben vannak, minden harmadik magyar fiatalnak volt már része internetes zaklatásban. A probléma globális és egyre szélesebb rétegeket érint, ám már apró lépésekkel is erősíthetjük saját és gyermekeink online biztonságát. Ezért is szívügyünk a #nemvagyegyedül kampány – mondta Árr Mariann, a Generali Biztosító marketingvezetője.

 

- Célunk az volt, hogy egy olyan megoldást hozzunk az UNICEF kihívására, mely valóban eléri és megszólítja a generációnkat. Mindannyian egy olyan projektet szerettünk volna közösen megvalósítani, ami a figyelemefelhíváson túlmutatva valóban segítséget nyújt a bántalmazott gyerekeknek. - mondta Breuer Péter, a POME Youth-üzletág Vezetője.

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Civileket a Szigetre

Az idei évben is jelentkezhetnek a Szigetre azon civil szervezetek, melyek tevékenysége kapcsolódik a fesztivál Love Revolution filozófiájához és az erre épülő programok tematikájához. Az augusztus 5-11-ig tartó fesztiválra várják a szervezők a fiatalokat foglalkoztató témákban dolgozó, interaktív, többnyelvű programokkal szolgáló szervezetek jelentkezését. A civil Szigeten résztvevő szervezetek a saját tevékenységük megismertetésén túl a civilek közéleti szerepvállalásának fontosságára is felhívják a figyelmet.

2020. február 18. 19:15

Elkészült az ország legfrissebb randitérképe

Az elmúlt évben a teljes magyar lakosság közel 4%-a használt különböző internetes tárkereső szolgáltatásokat, akár weboldal, akár mobilalkalmazás formájában. Ez azt jelenti, hogy az egyedülállók harmada-negyede próbált meg társat találni az internet segítségével.

2020. február 14. 09:24

A magyar élvonal a VOLTon

A Telekom VOLT – az erős nemzetközi felhozatal mellett – hagyományosan a hazai élvonalban lévő zenekarok és előadók legnagyobb seregszemléje, a most bejelentett nevekkel együtt - csak a két nagyszínpadon - több mint 50 kedvenc lép majd fel a július 1-4-ig tartó soproni fesztiválon.

2020. február 6. 16:34

Unibet – online fogadás a minőség és a biztonság szolgálatában

A nagymúltú bukméker iroda, az Unibet több mint 20 éve van jelen a piacon, ezzel az egyik legrégebbi szerencsejáték szolgáltatónak számít. A fogadóiroda magas kezdőbónuszokkal, színes kínálattal és széleskörű funkcionalitással igyekszik kielégíteni a felhasználók elvárásait és igényeit.

2020. január 29. 20:51

Bet365 – két évtizede a sportfogadás szolgálatában

Közel 20 éves a Bet365 brit bukméker oldal, amely a különféle sportfogadásokon felül kaszinós játékokat is kínál a fogadni vágyó felhasználók számára.

2020. január 23. 20:25

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Lezárult a 28. Magyar Innovációs Nagydíj pályázat nevezése

2020. február 24. 11:45

Megjelent az NMHH 2020-as felügyeleti terve

2020. február 18. 10:35

Informatikai szakembereket keres az SAP Labs Hungary

2020. február 14. 10:33

20 éves Magyarország egyik legrégebbi email rendszere

2020. február 7. 09:03
online sportfogadás